Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
Citroenfan39
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 jan 2013 23:40 Berichten: 361
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
Citaat: en de bougies zullen van de fabriek er in zitten gezien de km stand ( moetenom de 60.000 km vervangen te worden!) Het lijkt mij sterk dat er naar meer dan 12 jaar er nog de originele bougies in zitten. Het onderhoud aan een auto is namelijk niet alleen afhankelijk van de kilometers die ermee worden gereden maar ook van de leeftijd. Een kleine beurt moet ongeacht het aantal gereden km's nu eenmaal één keer per jaar plaatsvinden, een grote beurt één keer per twee jaar waarbij tevens dan ook de bougies worden vervangen. Ik denk dat juist doordat er zo weinig met de wagen is gereden het erg belangrijk is tijdig bougies en olie te vervangen. Korte afstandjes betekent dat de motor nauwelijks echt op temperatuur komt. Gevolg, vocht in de olie en aanslag op de bougies. Ik zou bij dit probleem inderdaad eerst beginnen met het vervangen van de bougies en het controleren van de bobines op een goede werking. Tevens zou ik de olie verversen door olie met de juiste specificatie voor dit type motor want inderdaad, de klepstoters zijn een gevoelig bekend bij de 2 liter EW motor.
|
31 okt 2013 20:57 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
Kun je misschien je woonplaats aanpassen in je profiel?
Misschien kun je even een bobine lenen van een forum lid om te testen.
Van mij mag je er wel een lenen. (eindhoven)
_________________ Zeg maar André
|
01 nov 2013 01:21 |
|
 |
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 schuddend blok 2.0 16v
Heb je de uitvoering met een gaskabel? Dan is dit wellicht een optie: viewtopic.php?f=2&t=11342Mijn vorige ph1 schudde ook, na het schoonmaken van de stappenmotor bijna niet meer. En zoals akooiman schreef: zet even je woonplaats in je profiel vast een forumlid in de buurt die je wil / kan helpen met dit soort actie's. Greetz Iceman 
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
01 nov 2013 08:25 |
|
 |
fredenjuan
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 okt 2013 20:52 Berichten: 23 Woonplaats: Terneuzen
Auto: c5 exclusive berline 2002, 20 16v
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 50000
Kleur: grilyne
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
Bij deze, mn profiel is aangepast. Woonplaats is Terneuzen. Al met al heel wat punten die het kunnen zijn. Alvast erg bedankt voor de tips. Zn bobine kan die ongestraft omgezet worden? Voordat we de wagen kochten heeft hij een grote beurt gehad. Db is toen gelijk vervangen. Daarna heeft hij bij ons redelijk wat snelweg km gemaakt. Ik mag op zich toch wel aannemen dat een citroen dealer weet welke olie erin moet. Mocht er iemand zin die er eens naar kan/wel kijken dan wil ik daar best een stukje voor rijden. Weet iemand wat de huisdealer vraagt voor zn onderzoek?
Fred
|
03 nov 2013 17:51 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
je kan hem is aan de lexia hangen,en dan in de parameters gaan zien
|
03 nov 2013 17:59 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
fredenjuan schreef: Weet iemand wat de huisdealer vraagt voor zn onderzoek?
Fred Eén telefoontje en je hebt het juiste antwoord.  (doet-ie graag  )
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
03 nov 2013 18:07 |
|
 |
Lando
C5club Newbie
Geregistreerd: 19 sep 2013 22:31 Berichten: 3
Auto: c5 break / tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 185000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
Beste mensen ik heb het zelfde probleem heb met ervaren monteur gepraat antwoord was Lucht kap van het blok voor de injectors er af trekken klep openen door gas kabel aan te trekken en inspuiten met rem reiniger zo gezegd zo gedaan ff met de lucht slang er achter aan en dan starten zonder lucht filter dit recept een paar keer herhalen en de motor loopt weer zo als het hoort suc6 met een bus rem reiniger van 2 euro 
|
03 nov 2013 21:33 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
Lekker al die remmenreiniger in je motorolie.....
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
03 nov 2013 21:57 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
Die is er zo uitgedampt. Als ik mocht kiezen water of remmenreiniger......
|
03 nov 2013 22:04 |
|
 |
fjansz
C5club Fan
Geregistreerd: 17 okt 2013 20:11 Berichten: 60 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 break 2.0i 16V Exclusive
Opties: leer, open dak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09870CJ
Productienummer: 10241
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202128
Kleur: Rouge Lucifer EKQD**
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
Heb hetzelfde probleem. Auto loopt prima op toeren en ook als hij koud is. Bij warm gereden blok staat het stationnair te schudden alsof het slagen mist. Zo erg zelfs dat je zit te schudden in je stoel. Er is dan ook al geopperd door een garagist; bougies versleten of een van de injectoren kapot. Maandag ff langs Boll. Laat nog wel ff weten of ze wat hebben gevonden.
_________________ Voorheen: Traction Avant 11BL 1950, VW Golf D, Lancia HPE, 11B 1938, 11C 1957, 11F 1939, 15Six 1953, 2cv AZU, 2cv (3x), Dyane6, DSuper 5, DS21 1966, CX2000, CX25TRD bleu memphis met open dak, CX20RE, CXbreak (2x), BX16RS break, BX14RE, Xantia 2L break, Xsara Picasso bleu amerindien met vouwdak, Berlingo 1.9D, C3, C8 2L 16V, C5 2.0i break Prestige, C5 break 2.0i 16V Exclusive.
|
18 dec 2013 17:22 |
|
 |
fjansz
C5club Fan
Geregistreerd: 17 okt 2013 20:11 Berichten: 60 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 break 2.0i 16V Exclusive
Opties: leer, open dak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09870CJ
Productienummer: 10241
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202128
Kleur: Rouge Lucifer EKQD**
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
Garage heeft niets gevonden; ja 'gewoon' kop vervangen.... of beetje additief toevoegen, gaat het vanzelf over. Maar de ADAC heeft ter hoogte van Düsseldorf voor ons uitgevonden wat het wél was, want we stonden namelijk gewoon stil met katalysator- en service lampjes aan. Probleem was binnen 1 minuut bekend: geen spanning op de eerste cilinder; kapotte bobine. Cilinder 1 spuugt pure benzine de uitlaat in en dat vindt de lambda-sonde niet leuk. Kortom; lampjes aan en stottermotor. Citroën Düsseldorf heeft 1 bobine vervangen, 4 nieuwe bougies erbij en blok loopt weer -redelijk- mooi rond. Start goed en pakt goed op bij inhalen. Geen idee of er werkelijk slechts 1 bobine vervangen is, kosten daarvan waren 123,-. Ik weet van een van m'n vorige auto's dat bobines daar voor zo'n 55,- per stuk kostten. Een nederlandse Citroën garage vertelde me echter dat ze bij de C5 zo'n 150 per stuk doen. Dus 600,- voor een set. Lijkt me redelijk overdreven, maar goed. De ADAC monteur wist te vertellen dat het een geheel is en ze niet per stuk vervangen kunnen worden. Maar wanneer ik naar die zwarte plastic bak onder het plastic 'aluminium kleurig klepdeksel' kijk, dan zie ik vier uitsteeksels. Die lijken me prima los te vervangen. Om het blok weer helemaal stil te laten lopen zouden de andere 3 dus ook vervangen moeten worden, want als er 1 gaat, gaat de rest ws ook. Maar ik ben geen monteur... Wel zijn ze snel kapot in mijn optiek na pas 135.000km. Weet jullie meer?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Voorheen: Traction Avant 11BL 1950, VW Golf D, Lancia HPE, 11B 1938, 11C 1957, 11F 1939, 15Six 1953, 2cv AZU, 2cv (3x), Dyane6, DSuper 5, DS21 1966, CX2000, CX25TRD bleu memphis met open dak, CX20RE, CXbreak (2x), BX16RS break, BX14RE, Xantia 2L break, Xsara Picasso bleu amerindien met vouwdak, Berlingo 1.9D, C3, C8 2L 16V, C5 2.0i break Prestige, C5 break 2.0i 16V Exclusive.
|
04 jan 2014 17:30 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
Het is inderdaad één complete Module die bij deze motor vervangen moet worden: Bijlage: C5 Bobine Module.png Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
04 jan 2014 17:42 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3646 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
bobine is toch al een heel aantal keer geopperd?
|
04 jan 2014 21:17 |
|
 |
fjansz
C5club Fan
Geregistreerd: 17 okt 2013 20:11 Berichten: 60 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 break 2.0i 16V Exclusive
Opties: leer, open dak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09870CJ
Productienummer: 10241
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202128
Kleur: Rouge Lucifer EKQD**
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
Waarom weet een garage dat dan niet en sturen ze je met een defecte wagen op vakantie?
_________________ Voorheen: Traction Avant 11BL 1950, VW Golf D, Lancia HPE, 11B 1938, 11C 1957, 11F 1939, 15Six 1953, 2cv AZU, 2cv (3x), Dyane6, DSuper 5, DS21 1966, CX2000, CX25TRD bleu memphis met open dak, CX20RE, CXbreak (2x), BX16RS break, BX14RE, Xantia 2L break, Xsara Picasso bleu amerindien met vouwdak, Berlingo 1.9D, C3, C8 2L 16V, C5 2.0i break Prestige, C5 break 2.0i 16V Exclusive.
|
05 jan 2014 00:18 |
|
 |
fjansz
C5club Fan
Geregistreerd: 17 okt 2013 20:11 Berichten: 60 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 break 2.0i 16V Exclusive
Opties: leer, open dak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09870CJ
Productienummer: 10241
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202128
Kleur: Rouge Lucifer EKQD**
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
JW-NHS schreef: Het is inderdaad één complete Module die bij deze motor vervangen moet worden:
Groet, JW Dan ben ik blij dat ik met ca. 250 euries klaar was en niet met meer dan het dubbele. Bedankt voor het schema.
_________________ Voorheen: Traction Avant 11BL 1950, VW Golf D, Lancia HPE, 11B 1938, 11C 1957, 11F 1939, 15Six 1953, 2cv AZU, 2cv (3x), Dyane6, DSuper 5, DS21 1966, CX2000, CX25TRD bleu memphis met open dak, CX20RE, CXbreak (2x), BX16RS break, BX14RE, Xantia 2L break, Xsara Picasso bleu amerindien met vouwdak, Berlingo 1.9D, C3, C8 2L 16V, C5 2.0i break Prestige, C5 break 2.0i 16V Exclusive.
|
05 jan 2014 00:21 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|