Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
Pim Geurts
C5club Newbie
Geregistreerd: 31 mei 2012 16:38 Berichten: 4
Auto: C5 2.01 16V - exclusive
Opties: bijna alles,als ook banden gevuld met stikstof
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 156200
Kleur: metalic grijs
Naar boven
|
 Re: Onderhoud
Ja dat is waar, ze floepen idd automatisch aan. Goede tip van je, ik heb daar nooit bij stilgestaan. Zal je tip opvolgen. Top.
|
01 jun 2012 10:05 |
|
 |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
 Re: Onderhoud
Ai, dan moet ik dringend afleren mijn lampen aan te doen als ik vertrek. Naar goede gewoonte rijd ik altijd met mij lichten aan. Enfin, wat betreft dat onderhoud... Ik heb bij twee officiële Citroëndealers prijs gevraagd. De eerste was een kleine garage, familiebedrijfje en de baas had vier uur 's middags een drankkegel van hier tot gunder en kon er maar niet over uit dat ik zo'n ontzettende dure wagen in onderhoud had gekocht. Kleine beurt ging daar rond de €150 kosten, olie, filtertje... Direct ook even prijs gevraagd voor een distibutieriem, rond de €750 De brave man had mijns inziens een gebrek aan passie voor Citroën en compenseerde dat met drank en zodoende mag'ie met zijn fikken niet aan mijn auto komen. In de andere garage vertelde de chef-monteur me dat een klein onderhoud tussen de €250 en €300 ging kosten, en dan moest ik voor nazicht van de remmen voor nog een supplement betalen. Iets wat bij 90000km nodig was volgens hem. Het spijt me, maar ik betaal echt geen 300 euro voor 5 liter olie en een filter. Als alternatief heb je hier in België "mijn garage", en dat is een zogenoemde vakgarage. Online even een offerte aangevraagd, maar ook daar zit ik op twee euro na aan 250 euro. Dan de klap op de vuurpijl. Midas, de belgische Kwikfit zal ik maar zeggen, die gast keek eens naar buiten, krabde eens achter in zijn nek, "tussen de 60 en de 70 euro schat ik, afhankelijk van de olie". Ook die brave man kon mijn vertrouwen niet winnen. Uiteindelijk heb ik in het Leuvense een erkende Citroën garage gevonden die me voldoende betrouwbaar leek en de klus kon klaren voor 170 euro en daarbij de wagen eens zou bekijken voor een algemene indruk. Voorlopig ligt hij aan kop!
_________________ Free beats!
|
01 jun 2012 23:52 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Onderhoud
Wat JW bedoelde is de automatische schakeling: als het donker wordt gaan de lichten automatisch aan. Die schakeling heeft ook tot gevolg dat ze bij het inrijden van een tunnel aangaan. Bij ongeveer elke tunnel is dat het geval, dus dat kan enkele keren voorkomen tijdens een rit (afhankelijk van het aantal tunnels). Elke keer dat xenonlampen aangaan bevordert dat de slijtage. Als je gewoon bent de lampen aan te zetten als je wegrijdt, starten ze maar één keer op, de slijtage is dan veel minder. Geen reden dus om zonder licht te rijden.
Overigens heeft mijn Ph1 net de 240.000km-beurt gehad bij een Citroënspecialist (geen dealer): grote beurt, 4 bougies, oliefilter, luchtfilter, 4,5 ltr olie, distributieriemset, looprol multisnaar, nokkenastandwiel (extra), airco vullen (extra), waterpomp met huis, achterruitenwisser (extra), koelvloeistof vernieuwen + 5 uur werkloon: totaal € 862,07. Hoewel best een hoop geld viel het me mee. Ze kan er weeer tegen.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
02 jun 2012 00:11 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Onderhoud
JW-NHS schreef: Het gaat hier over een PH2, die heeft andere en duurdere lampen dan een PH1. Voorts is het demonteren van de bumper bij een PH2 wel wat meer werk dan bij een PH1, daar is al vaker over gesproken.
Groet, JW In citdoc wordt een half uur aangegeven voor het vervangen van 1 dimlicht. Net iets minder dan 3 uur. 
|
03 jun 2012 01:26 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Onderhoud
In Cit Doc wordt aangegeven dat de voorbumper er af moet, dat is 0.60 uur. Het supplement is 0.10 uur voor het uit-en inbouwen van de koplampunit. En om de voorbumper te kunnen demonteren moet eerst de onderplaat er onderuit, zie de montage instructie, dat is 0.50 uur.
De door jou genoemde 0.50 uur geldt voor het vervangen van een gloeilamp, en zó zou ik een Xenon niet willen noemen....
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
04 jun 2012 00:56 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Onderhoud
Maar ook zeker geen 3 uur, en daar is het uiteindelijk wat er voor gevraagd wordt. Lampen zijn rond de 50 euries wel te vinden ook al is dat een type 2. Vervangen van 2 lampen voor 400 euro en dan zeggen we matsen je wel? Sorry hoor.  Zit er een beschermplaat onder? Er zijn genoeg C5 en die de plaat er niet meer onder hebben zitten. scheelt een half uur als dat er voor nodig zal zijn.
|
04 jun 2012 09:00 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Onderhoud
Kapitein Rob schreef: Overigens heeft mijn Ph1 net de 240.000km-beurt gehad bij een Citroënspecialist (geen dealer): grote beurt, 4 bougies, oliefilter, luchtfilter, 4,5 ltr olie, distributieriemset, looprol multisnaar, nokkenastandwiel (extra), airco vullen (extra), waterpomp met huis, achterruitenwisser (extra), koelvloeistof vernieuwen + 5 uur werkloon: totaal € 862,07. Hoewel best een hoop geld viel het me mee. Ze kan er weeer tegen. Netjes voor al dat werk 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
04 jun 2012 09:12 |
|
 |
Pim Geurts
C5club Newbie
Geregistreerd: 31 mei 2012 16:38 Berichten: 4
Auto: C5 2.01 16V - exclusive
Opties: bijna alles,als ook banden gevuld met stikstof
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 156200
Kleur: metalic grijs
Naar boven
|
 Re: Onderhoud
Lijkt me ook een schappelijke prijs voor al dat werk. Als ik al deze berichten zo na lees, wat ik heel nuttig vind, krijg jr toch een mooi beeld van alle ervbaringen. Echter, de prijzen die genoemd worden varieeren nogal, van euro 50,00 tot ruim euro 200,00 voor twee xenon lampen, bevreemd mij toch een beetje. In mijn geval ben ik dus een kleine 900 euro kwijt. 235 euro per lamp, kleine beurt, 130,00 euro plus APK. Wat maakt die lampen toch zo duur?
|
04 jun 2012 09:45 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Onderhoud
Het merk maakt die lampen zo duur. Kijk maar eens op e-bay of marktplaats wat de marktwaarde echt is van die lampen. En ja, laat dan een chinese variant wat minder lang mee gaan. Kun je er toch gauw 10 vervangen voor de prijs van 1 "echte".
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
04 jun 2012 12:24 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|