Auteur |
Bericht |
pieter melissen
|
Harm van Beek schreef: Hiermee impliceer je dat het doen van dergelijke acties funest is voor het mechaniek, indien de motor gechipt is. Bedoel je dat ook?
elk mechaniek slijt sneller als je constant het maximum vraagt....en als het maximum groter is...
|
05 apr 2007 21:40 |
|
 |
Jalu
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30 Berichten: 390 Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
pieter melissen schreef: erhiemstra schreef: Oke... ik hoop maar dat het met de koppeling te maken heeft.
Hij rijdt voor de rest.. nog uitstekend.. inderdaad 400 Euro voor een chip, 160 plus pk en 360 nm koppel. Ik heb 170000 km met een xantia 110 Hdi gechipt gereden. Na 275000 km zat de eerste koppeling er nog, en de aandrijfassen zijn gewoon heel gebleven. Het is ook niet de bedoeling er continue stoplicht sprintjes mee te maken..
160 pk en 360 nm uit een 2.0 HDi? Ik neem aan dat je hier de chip voor de 2.2 HDi bedoelt, want de waarden die jij noemt lijken me wel een hele grote sprong t.o.v. het fabrieksvermogen van een 2.0 HDi. En 360 NM is toch wel astronomisch veel... 
|
05 apr 2007 21:43 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Klopt, Pieter heeft een 2.2....
de 2.0 laat zich oppiepen tot een "2.2", de 2.2 tot de genoemde waardes.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
05 apr 2007 21:45 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
erhiemstra schreef: Hij fluit heel af en toe.. vooral als je naar een hogere versnelling schakelt.
ik heb hem nu een week niet meer gehoord.. Mijn vriendin hoort het niet eens.. dus het geluid is ook niet echt heel erg..
Zou de turbo kunnen zijn, maar ook de koppeling (drukgroep'.
Je zou kunnen proberen bij hogere toeren even te ontkoppelen, alsware je zou opschakelen en dan luisteren.
Beste is natuurlijk even langs een goede garage te gaan.
Geluidjes zijn via een forum altijd moeilijk te beoordelen.
Een goede monteur hoort 9 van de 10 keer waar hij het moet zoeken.
Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
05 apr 2007 21:57 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Voor de chip (on)gelovigen.
Mijn laatste Xantia HDI110 uit 1999 (gechipped naar 130) heeft volgens RDW net weer een verse APK gekregen tot 15-4-2008. Deze auto is direct bij aankoop gechipped, ik kocht hem bij 100.000 en is bij mij alweer 1 1/2 jaar weg.
Als je de chipping gebruikt waar die goed in is: meer vermogen en koppel bij half belasting dan hoef je je geen zorgen te maken over extreme slijtage.
Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
05 apr 2007 22:05 |
|
 |
maeseelek
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13 Berichten: 592 Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Naar boven
|
ik hoor mijn turbo nooit (maar voelde wel dat die afgekoppeld was)
_________________ op de oprit: ... (in bestelling) 1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13 1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ... 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit: 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06 C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03 Smart For2 cabrio CDi
|
07 apr 2007 13:44 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
maeseelek schreef: ik hoor mijn turbo nooit (maar voelde wel dat die afgekoppeld was)
Idem hier....Ook Ronald heeft dat mogen ervaren 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
07 apr 2007 13:57 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Ik hoor wel een turbofluit ... met name bij koude turbo/motor 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
10 apr 2007 09:04 |
|
 |
pieter melissen
|
Menno schreef: Ik hoor wel een turbofluit ... met name bij koude turbo/motor 
zie bericht 4 in dit draadje... 
|
10 apr 2007 09:05 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Inderdaad , idem hier ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
10 apr 2007 09:08 |
|
 |
|