Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 2.0 HPI to do or not to do? 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Er staat bij dat-ie Xenon heeft, maar dat kan geen af-fabriek zijn: er zitten geen koplampsproeiers op.

Verder wel een mooie wagen die 2e, best wel een mooi interieur hoor!

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


14 nov 2011 09:55
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HPI to do or not to do?
De laatste is een Difference, mooie en complete uitvoering ....
Xenon klopt niet, zie opmerking van Maarten.
Suc6 , en kan enkel maar beamen om een HPi te laten staan, niet aan beginnen ;)

De tweede bij autovitel lijkt mij ook een nette auto, mooie lage km-stand ...

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


14 nov 2011 10:47
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Ik heb mij voorgenomen niet meer te kijken tot het nieuwe jaar is ingegaan, Dan heb ik gewoon een 1000 euro meer te besteden en heb ik dus wss meer keuze.Die lichtblauwe heb ik voor gebeld, maar vond de dienstdoende verkoper nogal bot overkomen,daarbij genomen de wss aftermarket xenon en het feit dat ie over de telefoon al mededeelde dat ik niks voor mijn auto terug krijg terwijl ie em niet eens heeft gezien.

bedankt voor de moeite luitjes, zodra ik weer op jacht ga zal ik zeker even wat linkjes delen.

groet,


14 nov 2011 11:19
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Menno schreef:
De tweede bij autovitel lijkt mij ook een nette auto, mooie lage km-stand ...

Als het mag even /off topic:
Ik zie dat Autovitel tegenwoordig ook een Bovag bedrijf is, en Bovaggarantie geeft. Geeft toch een stuk meer vertrouwen.


14 nov 2011 12:02
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56
Berichten: 4498
Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HPI to do or not to do?
En v.w.b. de Xenon,
dat zal dan after market Xenon zijn aangezien geen sproeiers,
niks mis met after market Xenon (heb het zelf ook tot volle tevredenheid)
maar als een Citroën dealer op deze manier adverteert.... :smt017

_________________
Groeten, Peter

Sinds 10-11-12 zonder dame......


14 nov 2011 12:10
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Is geen dealer !!
Universeel autobedrijf ...

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


14 nov 2011 12:16
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08
Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Wil hier toch eens iets kwijt rond het geval Hpi.
De meeste zeggen van haar niet te nemen met die motor.
Maar als je gewoon eens op zoek gaat naar een specialist die die motorversie door en door kent. Alfa heeft een gelijkaardige motorversie gehad waarmee dezelfde problemen waren. De 2liter jts motor van de eerste generatie.
Iedereen zei laten staan die handel. En in combinatie met de selespeed helemaal. Dat was een halfautomaat. Als die niet onderhouden en afgesteld was door een specialist was het idd bagger. En juist die combi had ik in mijn alfa. Heb die gekocht ondanks ze mij het afgeraden hadden. En idd een paar maanden later had ik problemen. Bij een groot onderhoud merkte men dat de nokkenassen versleten waren ( een gekend euvel bij de motor als men de verkeerde olie gebruikt) en zo goed als alle klepstoters naar de haaien. In België zou mij die herstelling 4500 euro gekost hebben. Heb haar toen bij een specialist in Nederland gebracht met de boodschap haar volledig na te kijken en die herstelling. Het grapje heeft mij toen uiteindelijk 2200 euro gekost. Maar ik kreeg een geweldige wagen voor terug. En die versnellingsbak schakelde beter dan ooit. De uiteindelijk oorzaak van de motorproblemen was dat er verkeerde olie gebruikt was door de garage (een dealer nota bene) van bij de aanschaf al. In nederland schreven ze na een aantal problemen met dat type 10W60 voor en in belgie 10W40. Begrijpen wie begrijpen kan. Maar sinds toen geen problemen meer gehad. Heb ooit eens met zo een hpi gereden en vond dat heerlijk rijden.
En citroen heeft zo nog een model gehad waar iedereen van zei afblijven, de SM. En daar rijden er nu nog van rond. En wat te zeggen van de 16hdimotor in de C5. Mits ze goed in oog worden gehouden en op het juiste moment onderhouden is het ook een probleemloze motor. Denk dat het ook dikwijls van het baasje afhangt hoe een wagen zich gedraagt.


14 nov 2011 12:31
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Sorry, niet mee eens, ...
Ik weet van genoeg gevallen dat het op een ramp kan uitlopen ( let wel kan, hoeft niet !! ) ... , waarom zou je dat risico willen nemen als je weet dat de normale 2.0 probleemloos is.

Bovendien is inruilen een probleem, en specifieke HPi onderdelen soms lastig tot niet verkrijgbaar.

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


14 nov 2011 12:57
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Ik zou een HPi niet op basis van wat angstige berichten uitsluiten: stukken goedkoper vanwege de reputatie, 100% Exclusive uitvoering (niet die onzin van de advertenties van hierboven) en met de juiste brandstof, olie en rijstijl zijn ze wel betrouwbaar te rijden. Sowieso hebben we het hier over 10jr oud spul en alles kan stuk ;)

Er zijn er hier voldoende die de HPi zonder problemen hebben kunnen rijden. Wel een lange proefrit maken, maar dat geldt sowieso. De HPi motor kent eigenlijk maar een gevoelig onderdeel tov de gewone 2.0-16v (te weten de HD-pomp: let op brandstof, motorolie en rijstijl), maar daar staat tegenover dat hij minder problemen kent met ontsteking (bobines) en distributie (klepstoters). De juiste werking van de EGR is ook essentiëel, maar die is met schoonmaak te redden.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


14 nov 2011 13:16
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Tja ... eigenwijs zijn heeft m.i. zijn grenzen, maar goed ;)

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


14 nov 2011 13:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HPI to do or not to do?
En aanvullend: je kent de voorgeschiedenis van zo'n HPi niet, dus weet je niet wat er allemaal mee gedaan, of juist niet gedaan is. Zoals de oliewissel met de goeie oliesoort.

Overigens, de SM is een voorbeeld van een auto die je alleen moet kopen als je een echte liefhebber bent en een goed gevulde buidel hebt om er aan te kunnen sleutelen.
Want die V6, da's er eentje die Euro's lust :smt190

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


14 nov 2011 13:19
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HPI to do or not to do?
De hele manier van te woord staan beviel me eigenlijk niet, ik bedoel het is dan een occasion van net geen 4000 euro maar een beetje normaal en fatsoenlijk te woord staan vindt ik het minste.

Toen ik de eerste keer belde: bel over 10 minuten maar terug we hebben pauze :shock: normaal zou je als bedrijf zeggen de verkoper belt u over 10 minuten terug hij heeft nu pauze, sjah zo verkoop je mij geen auto in elk geval, op de vraag of het een exclusive was kreeg ik dit antwoord: weet ik veel er zijn zoveel types. Ja sorry maar dan houdt het toch wel langzaam op want bij zo'n bedrijf zijn die 3 maanden garantie natuurlijk ook waardeloos.

Ik wacht nog even af. wie weet loop ik in januari wel tegen een C5 Break automaat in mijn prijsklasse aan.

Ik wil jullie wel hartelijk danken voor alle feedback. Wat betreft hpi motor: ik heb een hele tijd naar een avensis gezocht omdat ik toch al bijna 16 jr trouw toyota rijdt hiervan is bekend dat de 1.8 (een leanburn motor) indien niet goed ingereden/onderhouden na verloop van tijd olie kan gaan gebruiken en dan heb ik het over 1 liter op 2000/2500 km. Die laat ik dus al staan hoewel er juist in die motor variant de meeste te krijgen zijn.

Ik wacht liever wat langer dan dat ik iets koop wat naderhand een miskoop blijkt te zijn (dat kun je toch wel hebben daar niet van) Naar mijn huidige auto heb ik ook een half jaar gezocht. Ben gewoon veeleisend wbt een andere auto kopen.....


14 nov 2011 13:34
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4887
Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Gewoon deze link gebruiken: http://www.gaspedaal.nl/Citroen/C5/?pma ... =2000&uz=1

En elke week kijken.

Gr. Ronald

_________________
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)


14 nov 2011 19:57
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HPI to do or not to do?
thanks, die gebruik ik normaal ook maar die pakt niet ALLE advertenties van alle sites. Maar een bep. Aantal procenten.

Vandaar dat ik autotrack apart check.

Maar toch bedankt!


14 nov 2011 20:04
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 okt 2007 17:35
Berichten: 418
Woonplaats: Delluft
Auto: C5 2.0 16v Break Exclusive
Opties: Pack hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9712CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 223500
Kleur: gris aluminium
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HPI to do or not to do?
(..in verwarring..) Je zegt dat je op zoek bent naar een break, maar ik zie alleen advertenties van berlines langskomen?

_________________
Vriendelijke groet,
Michel

Op 14-04-2012 is de dame verkocht


14 nov 2011 20:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.