Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
PB
|
neen, eigen auto, maar je hebt toch minimaal 3 jaar garantie. Op dit soort onderdelen vind ik zelfs dat een computer eeuwigdurend moet zijn.
PB
|
16 nov 2006 18:49 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Dan helemaal veel plezier gewenst!
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
17 nov 2006 00:29 |
|
 |
Kaaskop
C5club Newbie
Geregistreerd: 28 mei 2006 22:24 Berichten: 10 Woonplaats: Huizen
Naar boven
|
PB schreef: neen, eigen auto, maar je hebt toch minimaal 3 jaar garantie. Op dit soort onderdelen vind ik zelfs dat een computer eeuwigdurend moet zijn.
PB
Garantie zonder gezeik is wettelijk 2 jaar. Dus ook volgens de Citroëngarantie. Daarna ontstaan bewijsproblemen. Dan moet namelijk aangetoond worden dat gebreken niet verwacht konden worden na die twee jaar. Het maakt natuurlijk wel uit of de auto in die tijd 200.000 km of 20.000 km gereden heeft.
Een computer eeuwigdurend...  nog nooit vertoond en zal ook niet vertoond worden. Waarom denk (en wil) je dat?
Groeten,
Kaaskop
_________________ Hedonist tot de kist....
|
17 nov 2006 22:25 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Voor zover ik weet is er ooit bepaald dat "recht op" garantie niet bepaald wordt door de fabrikant/leverancier maar door de te verwachten levensduur van het product. En dan gaat het natuurlijk aan zaken die niet aan slijtage onderhevig zijn.
Hoe het precies zit weet ik niet dus daar zul je zelf even op moeten googlen...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
18 nov 2006 08:53 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Klopt, is al een paar jaar zo.
De wasmachine moet bijv. 10 jaar meekunnen zonder grote problemen etc.
Staat in het burgerlijk wetboek (maar dan zonder termijnen). Maar zie af en toe maar eens je geld terug te krijgen.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
18 nov 2006 15:08 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Dat is inderdaad het probleem. In je uppie ben je geen partij voor een fabrikant...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
18 nov 2006 15:43 |
|
 |
PB
|
Vandaag mijn C5 weer terug. Heeft twee dagen in de garage voor allerlei testen gestaan.
Zij hebben een net afgeleverde C5 er naast gezet en alle onderdelen met elkaar vergeleken.
Bleek een stekker naar de turbo te zijn met slecht contact. Hierdoor verliep het voltage,waardoor de turbo onregelmatig werkte.
Deze reageert nl. op een voltage van 0 naar dacht 6 volt. Dus hoe hoger het gevraagd vermogen hoe hoger het voltage.
Loopt nu weer als een zonnetje, lijkt zelfs nog beter als direct na de aflevering.
Voor mij wel de vraag of zij nu voor niets een nieuwe turbo en injectie computer hebben ingebouwd.
Groet,
PB
|
01 dec 2006 20:21 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: Update op de vrijdagochtend 8 september:
Operatie geslaagd, patiënt niet genezen.
Vanochtend de auto opgehaald en naar Nieuwegein gereden. Na 36 kilometer (raar he, ik let daar op) gaan alle lampjes weer branden en valt het vermogen door de uitgeschakelde turbo weer weg. Top ligt nu op 120 km/h om en nabij. Niks voor Duitsland...
Update op zaterdagochtend 20 januari:
Weer is alles er electronisch uitgegaan: ESP/ASR, anti-vervuilingssysteem en en nu begon het met het lampje dieselfilter onmiddellijk reinigen. De turbo werd dus weer uitgeschakeld.
Zo mijn ritje (5km) afgemaakt, auto uitgezet, 10 minuten later weer gestart en niks aan het handje...
Ik vrees dat er toch nog ergens wat loos is.... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
20 jan 2007 14:48 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Citaat: nu begon het met het lampje dieselfilter onmiddellijk reinigen
misschien is het de druksensor van je partikel filter?
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
21 jan 2007 12:15 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Betekent dat dat de FAP mogelijk niet goed gereinigd wordt? Of inderdaad alleen de sensor...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
21 jan 2007 12:19 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 .... strekte maar weer , hoop dat het niets 'ernstigs' is ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
21 jan 2007 18:46 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Het is na gisteren niet meer voorgekomen, maar heb dan ook geen 30km gereden sindsdien 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
21 jan 2007 19:20 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Nieuwe update op 23 januari.
BSi is vanochtend, onder het genot van de J.O.-koffie, uitgelezen. Een hoop kleine storinkjes die via de Lexia verholpen konden worden.
Vermoedelijk begint het FAP-filter (Filter is dus dubbelop, realiseer ik me nu) vol te lopen cq te vervuilen...
Eerst maar eens bij de voormalige leaseclub proberen te achterhalen of en zo ja wanneer het AP-filter (ja, nu wel juist) vervangen is...
Nadere info gaat volgen.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
23 jan 2007 13:32 |
|
 |
maeseelek
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13 Berichten: 592 Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Naar boven
|
 Re: turbo defect
net telefoontje gekregen; onze phI geeft de melding: "esp-asr systeem defect" "antivervuilsysteem werkt onvoldoende"
en trekt op als een slak (ik vermoed dat de turbo eruit zal liggen)
iemand een idee wat dit is en qua kosten?
_________________ op de oprit: ... (in bestelling) 1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13 1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ... 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit: 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06 C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03 Smart For2 cabrio CDi
|
13 jun 2007 08:36 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: turbo defect
maeseelek schreef: net telefoontje gekregen; onze phI geeft de melding: "esp-asr systeem defect" "antivervuilsysteem werkt onvoldoende"
en trekt op als een slak (ik vermoed dat de turbo eruit zal liggen)
iemand een idee wat dit is en qua kosten? misschien is het iets simpelers zoals dit: viewtopic.php?f=5&t=1269
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
13 jun 2007 10:55 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|