Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Motor tuning ( Chip e/o Powerbox ? )
Auteur |
Bericht |
pmnztm
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 08 maart 2009 16:08 Berichten: 117 Woonplaats: zoetermeer
Auto: c5 2.2 hdi break Exclusive
Opties: pdc, afneembare trekhaak,Parrot carkit, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: bleu mauritius
Naar boven
|
 Re: chiptuning
Over chiptunen... heeft dat nu echt zin? Ik heb een 2.2 HDI, op zich erg tevreden, alleen het optrekken wat 'trage' reaktie.
grtn Peter
|
04 jun 2009 18:48 |
|
 |
willemcj
V.I.P.
Geregistreerd: 11 feb 2009 23:40 Berichten: 242 Woonplaats: Amstelveen
Auto: Berline 2.0Hdi Exclusive Automaat6
Opties: alle opties (past hier niet in)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 10337
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: chiptuning
pmnztm schreef: Over chiptunen... heeft dat nu echt zin? Ik heb een 2.2 HDI, op zich erg tevreden, alleen het optrekken wat 'trage' reaktie.
grtn Peter Jazeker, hij wordt er een stuk levendiger/vlotter door en je hebt veel meer rijplezier. Bovendien wordt inhalen sneller en dus veiliger. Ik heb het met m'n huidige 2.0 hdi ook weer laten doen, bevalt prima De 2.2 en 2.0 motoren en aandrijflijnen hebben, i.t.t. de 1.6 exemplaren, marge genoeg om het zonder risico te laten doen.
_________________ met vriendelijke groet, Wim
|
05 jun 2009 12:46 |
|
 |
pmnztm
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 08 maart 2009 16:08 Berichten: 117 Woonplaats: zoetermeer
Auto: c5 2.2 hdi break Exclusive
Opties: pdc, afneembare trekhaak,Parrot carkit, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: bleu mauritius
Naar boven
|
 Re: chiptuning
Dank voor je antwoord. Wat zijn dan de evt risico's en waar kan je chiptunen met goed resultaat laten doen?? Enige kostenindicatie??
Gr Peter
|
05 jun 2009 13:46 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jan 2009 18:50 Berichten: 435
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
 Re: chiptuning
pmnztm schreef: Dank voor je antwoord. Wat zijn dan de evt risico's en waar kan je chiptunen met goed resultaat laten doen?? Enige kostenindicatie??
Gr Peter Al google even gecheckt? http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Chi ... =&aq=f&oq=Zijn verschillende leveranciers die dus blijkbaar deze 2.2 HDI kunnen chippen.
_________________ Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
|
05 jun 2009 13:57 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: chiptuning
Draadje even samengevoegd. Is hier al meer over chiptuning geschreven...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
08 jun 2009 08:20 |
|
 |
moorman28
V.I.P.
Geregistreerd: 26 okt 2008 11:34 Berichten: 161 Woonplaats: Zaandam
Auto: c5 break 2.2 hdi exclusief
Opties: leren bekleding , verwarmde stoelen ,elektische stoelen, cd wisselaar & alarm
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09563
Productienummer: 10427
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: grijs metelic
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Motor tuning ( Chip e/o Powerbox ? )
He eindelijk even de tijd om over mijn chip.... te hebben (ben op het werk)
hij is nog niet getund alleen een software update nu even kijken of ik de storing niet meer terug krijg zowel dan chippen
Chris
|
10 jun 2009 13:01 |
|
 |
moorman28
V.I.P.
Geregistreerd: 26 okt 2008 11:34 Berichten: 161 Woonplaats: Zaandam
Auto: c5 break 2.2 hdi exclusief
Opties: leren bekleding , verwarmde stoelen ,elektische stoelen, cd wisselaar & alarm
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09563
Productienummer: 10427
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: grijs metelic
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Motor tuning ( Chip e/o Powerbox ? )
Hallo allen Nou jullie begrijpen het al dat de storing (natuurlijk) weer terug na de software update Nu is de dame gisteren getund en wat een verschil ze is veel sneller geworden bij het optrekken en ze rijd gewoon een stuk lekkerder ( had ik niet verwacht) ik weet niet hoeveel vermogen er nu meer uitkomt maar dat ga ik nog wel een keer uit laten zoeken. Wat ik wel dacht maar niet was gebeurt dat er een chip werd vervangen maar dat hoeft niet meer tegenwoordig het is allemaal software matig in ieder geval ben ik er blij mee en nu maar hopen dat de storing weg blijft maar dat horen jullie van zelf wel. chris
|
01 jul 2009 09:09 |
|
 |
tjob
|
 Re: Motor tuning ( Chip e/o Powerbox ? )
Hoe staat het er mee? Zoals met alles, overdaad schaadt. Dit blijft toch iets dat de gemoederen bezig houdt, voor- en tegenstanders.
Mijn persoonlijke ervaring: sinds de tuning geen enkele foutmelding gehad, wagen rijdt grandioos. Ten overvloede toch nogmaals, ik heb er niet alles uit laten halen, leek mij gezond verstand.
Wat betreft die gesmolten zuigers in Duitsland, ik denk dat dat een stukje overdaad is. Een collega van me rijdt een Lexus 2.2, getuned tot 250pk middels de beroemde blackbox. Ik wacht tot ie de boel op blaast, lijkt me onafwendbaar.
Wat betreft de melding over te hoge turbodruk, tijdens het tunen heeft "mijn" tuner de grenswaarde daarvan ook wat opgerekt, anders ga je natuurlijk foutmeldingen krijgen. Ik wil hiermee maar aangeven dat als je zeker weet (maarja hoe weet je dat zeker) dat er geen problemen zijn met je turbo, je die melding voor kunt zijn door die grenswaarde een klein beetje extra te laten ophogen. Weet zelf niet of ik dat zou doen, zou voor mij ook afhangen van de waarde van de auto.
Greets
|
05 jul 2009 11:30 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Motor tuning ( Chip e/o Powerbox ? )
Heb je al ervaren of het brandstofverbruik inderdaad minder is?
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
05 jul 2009 12:29 |
|
 |
tjob
|
 Re: Motor tuning ( Chip e/o Powerbox ? )
Klaverblaadje schreef: Heb je al ervaren of het brandstofverbruik inderdaad minder is? Jazeker, scheelt bij mij nog geen klein drolletje.
|
04 aug 2009 12:13 |
|
 |
JanJ
|
 Re: Motor tuning ( Chip e/o Powerbox ? )
goede avond, Ik rij in een C5 2.0HDI (136PK) handgeschakelde 6-bak. nadat mijn zoon mij uitlegde wat chiptuning was (ik ben er zelf nooit mee bezig geweest) ben ik ook maar eens gaan rondkijken. maar wat ik er nu niet echt uit kan opmaken is of het nu echt goed de moeite is. iemand met zelfde motor/bak die hier ervaring mee heeft? komt er extra slijtage in voor die de pret zo zwaar drukken dat de kosten niet meer bij de baten komen?? Mvg, Jan 
|
23 okt 2009 22:58 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Motor tuning ( Chip e/o Powerbox ? )
Via Auto Motor und Sport Tv in de zoekfunctie naar chiptuning en diesel gezocht. Daarna iemand aangeklikt en in vond: http://www.speedkit.de/de/chiptuning/Citroen 
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
23 okt 2009 23:49 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Motor tuning ( Chip e/o Powerbox ? )
Had onlangs een indrukwekkende proefrit gemaakt in C5 Tourer V6 Hdi 240 pk Daar weet Speedkit nog wel raad mee en haalt er maar liefst 300 pk uit! kijk maaar eens: http://www.speedkit.de/de/chiptuning/Ci ... -(-240-PS-)-229133/index.php In de tabel, zoals eerder aangegeven, klik je in de rechter kolom op het bestelnummer wat hoort bij het type van je keuze, en de leverbare prestatieverbeteringen verschijnen in overzicht in een nieuw venster.
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
23 okt 2009 23:58 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Motor tuning ( Chip e/o Powerbox ? )
JanJ schreef: goede avond, Ik rij in een C5 2.0HDI (136PK) handgeschakelde 6-bak. Nadat mijn zoon mij uitlegde wat chiptuning was (ik ben er zelf nooit mee bezig geweest) ben ik ook maar eens gaan rondkijken. Maar wat ik er nu niet echt uit kan opmaken is of het nu echt goed de moeite is. etc etc Om van 136 naar 170 pk te gaan (http://www.fasttuning.eu/tuning_calc_de ... &box3=1993), betekent nog niet automatisch dat je deze extra pk's allemaal aan hoeft te spreken. Maar het levert in ieder geval soeplesse en extra reserve op en dat kan bij matig gebruik, m.i. geen kwaad. Ook niet op lange termijn. Maar . . . . Een toevoeging aan de olie (zo'n extra laagjes aanbrenger om-het-zo-maar-eens-te-zeggen) zou wel tot mijn optie behoren als ik toch voor chiptuning zou gaan. Ben helaas nog niets tegengekomen voor onze saxo diesel. Kennelijk geen common-rail 
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
24 okt 2009 00:28 |
|
 |
wouter
|
 Re: Motor tuning ( Chip e/o Powerbox ? )
Sorry hoor maar ik rij een Peugeot 407 met 2 liter hdif motor, 140 pk en 320 (via overboost 340) nm. Ik begrijp echt voor geen meter dat mensen zulke motoren nog willen chippen. De auto gaat in minder dan 10 seconden naar de honderd, zijn top ligt een stuk boven de 200 kilometer per uur en als je pedal to the metal doet krijg je een behoorlijke!!!! duw in je rug. Van mijn vriendin mag ik het niet eens doen want ze wordt er misselijk van. Waarom nog meer vermogen? Ik had hiervoor een BMW 528i met dik 200 pk en er reed eens iemand mee en die vroeg toen ook of ik de auto zou laten chippen. Om wat te doen? Nog sneller dan 8 seconden naar de honderd te gaan? Om 280 te kunnen rijden ipv 250? Ik vind het maar zinloos, 99,9% van de tijd rij je toch maar op een kwart of de helft van je vermogen. Of zijn jullie allemaal mensen die de hele rit door zich al plankend door het verkeer bewegen? Ik begrijp die honger naar nog meer pk en nm niet meer om eerlijk te zijn. Je kan er toch niks mee en dat geneuzel van dat je veiliger kan inhalen, ik kan met mijn 140 pk meer dan prima veilig inhalen, ik heb echt geen 170 pk nodig. Daarbij, volgens mij is dat chippen vragen om problemen op je twee knietjes 
|
28 okt 2009 21:38 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|