Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58
Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1
:cit4 Ik heb denk ik een beetje pech :roll: . Iemand een idee van de materiaalkosten van een koppakking? Dus niet arbeidsloon oid maar alleen de kosten van alle materialen benodigd voor het vervangen van een koppakking. Ben benieuwd!

Groeten,

Erik


18 dec 2010 10:57
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 maart 2009 19:14
Berichten: 190
Woonplaats: Tilburg
Auto: 1.8 16v Ligne Prestige Berline
Opties: DHZ PDC,CD Wisselaar etc.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157.200
Kleur: Gris orageux
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1
Zal nog net onder de 100 euries uitkomen voor, kopboutenset, koppakking en klepdekselpakking.

_________________
Als je taal fouten vindt mag je ze houden!


18 dec 2010 11:51
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 19 apr 2010 12:17
Berichten: 640
Woonplaats: Oosterhout
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1
eens wat shoppen op het net , kan weleens verschil in zitten
Op marktplaats word zoiets ook nieuw aangeboden ,maar of het de kwaliteit is als de orginele is maar de vraag en je wil niet 2 keer repareren neem ik aan ;)

:cit4


18 dec 2010 12:47
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58
Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1
Materiaal valt gelukkig mee en bedankt voor het meedenken :smt023 . Nu alleen nog even uitzoeken waardoor ik af en toe kvs moet bijvullen. Geen sloten tegelijk maar toch :smt017 . Garage heeft het koelsysteem al afgeperst gehad en niets gevonden. Hij drinkt het waarschijnlijk op :( ..........


19 dec 2010 13:19
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13972
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1
zie je bellen in het expantievat


19 dec 2010 13:26
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58
Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1
Nee, geen bellen. Ik heb flink staan gassen terwijl het expansievat geopend was en in de gaten werd gehouden. Geen bellen, temp. wordt niet hoog, geen witte rook, olie is niet als mayonaise. Ik houd nu bij hoeveel kvs ik bij moet vullen; vandaag ong. 90km gereden en er kon toch weer een beetje bij. Ik vul altijd tot de ring in de vulhals van het expansievat.


19 dec 2010 21:31
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11350
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1
Druk erop en geen lekkages??? slangen?? kachel? vloer in de auto droog?

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


19 dec 2010 23:36
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17
Berichten: 995
Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1
Witbrik schreef:
Ik vul altijd tot de ring in de vulhals van het expansievat.
Vul je dan niet simpelweg teveel? (en wordt er tijdens het rijden dus koelvloeistof uitgedrukt?) Ik heb toevallig gisteren koelvloeistof bijgevuld omdat ik een laag niveau melding kreeg. Ik zag dat het 'max'-niveau ~ 1 cm onder de hals zit. Er is dan veel meer ruimte voor expansie dan alleen in de hals.
Of krijg je laag steeds niveaumeldingen?


19 dec 2010 23:39
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11350
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1
:smt149

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


19 dec 2010 23:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43
Berichten: 2861
Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1
de dop die er op zit, schijnt ook nog wel eens defect te zijn, dat wil zeggen, dat er op die manier koelvloeistof verdwijnt.

die doppen kosten niet veel, je kunt altijd een nieuwe erop doen, en dan weer kijken.

_________________
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding


20 dec 2010 00:02
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58
Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1
WackoH schreef:
Vul je dan niet simpelweg teveel?


Heb ik ook aan gedacht, maar zou ie er dan meer uitgooien dan wat je er teveel hebt bijgegooid? Als ik een melding krijg kan ik van bovenaf in het expansievat nog wel kvs zien. Dus lang niet leeg.....piept ie te snel? Heb ook een nwe dop op de radiateur.


20 dec 2010 08:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1
Hmm, ik zou niet direct de koppakking verdenken als je geen witte rook of blubberige olie hebt.
Steenslag in de radiateur?

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


20 dec 2010 09:38
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17
Berichten: 995
Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1
Witbrik schreef:
Heb ik ook aan gedacht, maar zou ie er dan meer uitgooien dan wat je er teveel hebt bijgegooid? Als ik een melding krijg kan ik van bovenaf in het expansievat nog wel kvs zien. Dus lang niet leeg.....piept ie te snel? Heb ook een nwe dop op de radiateur.

Als je meer bijvult dat het vaatje na expansie van de koelvloeistof kan bevatten...
Maar je krijgt dus wel steeds een laag niveau melding? En vult dan bij tot aan de hals? En (enkele dagen?) later volgt er weer een laag-niveau melding en staat het niveau een stuk lager?
Als je de dop al hebt vervangen is een klein lek in het koelsysteem inderdaad het meest logisch. Maar ik zou niet beginnen met de koppakking....
Je schreef dat het koelsysteem al een keer is afgeperst. hebben ze toen met een UV lamp gekeken of ze een lekkage zagen?


20 dec 2010 09:50
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 mei 2009 21:04
Berichten: 347
Woonplaats: Wintelre, NB
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1
En als je de koppakking wel vervangt moet je ook meteen even je distributieriem mee vervangen (en eventueel waterpomp en rollers). Die wil je namelijk niet nog eens opnieuw opspannen met het risico dattie knapt.

_________________
Afbeelding


20 dec 2010 13:48
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58
Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1
Met een uv lamp kijken? Moet er dan niet eerst een middel aan de kvs worden toegevoegd zodat je het kan zien? Als dat een mogelijkheid is zal ik dat opperen. En wbt de DB riem, die is 40k geleden al vervangen (2 jaar ongeveer). Of is het zo slecht om hem los te halen en daarna weer te monteren dat een nieuwe aan te raden is?

WackoH schreef:
Witbrik schreef:
Ik vul altijd tot de ring in de vulhals van het expansievat.
Vul je dan niet simpelweg teveel? (en wordt er tijdens het rijden dus koelvloeistof uitgedrukt?) Ik heb toevallig gisteren koelvloeistof bijgevuld omdat ik een laag niveau melding kreeg. Ik zag dat het 'max'-niveau ~ 1 cm onder de hals zit. Er is dan veel meer ruimte voor expansie dan alleen in de hals.
Of krijg je laag steeds niveaumeldingen?


Als ik de melding krijg "bijvullen kvs" dan is het nivo ongeveer zo hoog als jij beschrijft, net onder de hals. Ik dacht ook nog wellicht de sensor (Ik word niet gehinderd door kennis :o ), maar dan kan ik niet verklaren dat ik er wat bij moet gooien. Of ik gooi telkens teveel bij wat er wordt uitgegooid............maar waar blijft die kvs dan? Is het overigens moeilijk/mogelijk om te constateren dat de kvs in de cilinder komt en zo met de uitlaatgassen verbrand wordt? Deze mogelijkheid heb ik ook vernomen.


20 dec 2010 19:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.