Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 turbo stopt 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht turbo stopt
Heb al enige tijd het volgende probleem: zo nu en dan stopt de turbo, gewoon tijdens het rijden: ineens houdt de auto in en blijft verder zonder turbo (en dus traag!) verder rijden, geen meldingen. Opnieuw starten is het enige dat helpt, dan doet alles het weer als vanouds, trekkracht terug, turbofluit weer hoorbaar... Al eens aan de computer gehad, maar geen meldingen in de historie. Ga nu eens proberen om zodra het zich weer voordoet naar de garage te rijden,maar ja, dan moet dat net in de buurt zijn en uitkomen. Ik heb het idee dat snel optrekken in de lage toeren, dus eigenlijk te snel naar hogere versnelling schakelen dit fenomeen uitlokt...
Het is een 2.0 HDi uit 2005 (nieuwe type), 138 pk. Iemand een idee?

15 jan 2008 12:50
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo stopt
Waarschijnlijk een probleem in de electroklep aansturing van de turbo!
Dit kan een gescheurde vacuumslang zijn waardoor deze niet goed zijn turbodruk regelt.

15 jan 2008 13:13
Antwoord met een citaat
Nodri, Ik ben niet zo technisch onderlegd, maar het klinkt dan alsof het probleem zich vaker / altijd zou moeten voordoen, terwijl het maar af en toe gebeurt...

15 jan 2008 13:20
Antwoord met een citaat
Als de klep blijft "plakken" dus in de verkeerde stand blijft staan kan dit priobobleem optreden. je zegt zelf dat na de auto opnieuw gesatart te hebben dat het dan over is. Als je motor uitstaat is er geen vacuum meer en is de klep spanningsloos dus alles weer terug naar uitgangspositie.
Rookt de auto veel als ie geen vermogen meer heeft?? En zo ja, welke kleur heeft die rook?
Ik zou sowieso ff naar de dealer toe om die klep te laten controleren.

15 jan 2008 13:30
Antwoord met een citaat
Dank, ik zal het zeler aan de dealer vragen volgende week...
Geo.

15 jan 2008 13:48
Antwoord met een citaat
Vandaag software update gehad. Computer gaf een storing aan, wellicht veroorzaakt door de luchtsensor. Deze update was daarvoor speciaal bedoeld kennelijk, maar mocht het desondanks niet baten, dan is de luchtsensor nu de eerste verdachte... We wachten af, voorlopig rijdt-ie nog als een zonnetje! ;-)

23 jan 2008 13:01
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ]