Storing 0113, 0105, 0107 en stotterende motor.
Mijn C5 loopt sinds deze week beroerd. Hij lijkt op 2 of 3 poten te lopen maar dat is volgens mij het sympthoom. Als je rijdt en gas geeft slaat hij over, of zakt het toerental. Als je dan (flink)vmeer gas geeft dan krijg je soms ESP/ASR storing of een emissie storing.
Het gekke is dat dit niet elke rit gebeurt, het kan zijn dat je de 1e rit doet waarbij je constant onrgelmatige loop heb (of zelfs afslaan), en als je dan je boodschap hebt gedaan en weer verder rijdt is het alsof er niets aan de hand is.
Ik heb de auto uitgezelen, alle storingen gewist, massa punten gecontroleerd. Ik had net onderdelen voor een beurt in huis dus heeft hij iets eerder dan gepland nieuwe olie, filters, bougies en bobine gekregen. Maar dat heeft niets geholpen.
Ik vermoed ergens iets van een contact of signaal verstoring, het logboek staat nl. vol met deze meldingen:
Storing (0105) Signaal Inlaatdruksensor verschijnen/verdwijnen
Storing (0107) Signaal inlaatdruksensor Kortsluiting naar massa verschijnen/verdwijnen
Storing (0113) Signaal themosensor inlaatlucht Kortsluiting bij + of onderbroken signaal verschijnen/verdwijnen
De ESP/ASR en/of Emissie storing lijken mij het gevolg van beroerd lopen en dit het systeem triggerd.
Heet iemand een idee waar ik dit kan bekijken of uitzoeken?
Foto's:
IMG_5794 by
JJB Stolk, on Flickr
IMG_5792 by
JJB Stolk, on Flickr
IMG_5791 by
JJB Stolk, on Flickr