C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
C5club Bikkel
C5club Bikkel
hoi luitjes
ik heb vandaag de gasklepstand opnieuw in geleerd vanwege lpg problemen daarna uitgelezen met een obd tester en zag tot mijn verbazing dat de LTFT aan de 30% zat en ik meen dat dit maar max 25 mocht zijn terwijl de STFT wel redelijk goed was 3% nu is mijn vraag komt dit omdat ik die pas net in heb geleerd en past die zich nog aan of hoe gaat dit in zijn werk ben een leek op dat gebied
gr mart
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 337
Lid geworden op: 21 dec 2015 16:46
Auto: C5 2.0A Tourer
Opties: GPS /RT3ev
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 237000
Kleur: Fulminator Gris
Rijdt ze vlot? Bokt de dame als ze koud is?
Ik had bij mn lpg ook de fueltrims die alle kanten uitgingen. Het kan vaak aan de inspuitingkoppen van je lpg installatie liggen bij een G3, maar ook aan versleten lambdasensor. Veel hangt af van het soort en merk LPG systeem en lpg computer.
C5 Ph3 Tourer 2.0i - 2008 - 237.000Km
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018

-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
hoi jokke ik heb een ag gsi teleflex 3 installatie erin liggen maar bedoel je als je het eerste stuk op benzine rijd dat bokken dat valt bij mij wel mee alleen als die overschakelt van benzine naar lpg dan houd die ongeveer 2 seconden in en de druksensor is al gelijk vanaf inbouw 2012 aangepast dus geen sagem maar bosch druksensor en de inspuitventielen zijn van necam en die wil je niet zomaar vernieuwen voor 150 per stuk
heb gehoord dat die bosch sensor zelden of ooit kapot gaat
gr mart
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Alles wat er in de LPG installatie gebeurt wordt gekopieerd vanaf de benzinezijde. Dáár moet je het probleem oplossen. De LTFT die je meet wordt door de benzine-inspuiting geset. De STFT waarden worden bij elke motorstart gereset, die informatie moet je op het "probleemmoment" zien te bekijken
d.m.v. live-data. Die 3% kun je even niks mee.

Controleer eens op het blauwe ventiel op de brandstofgallerij, desnoods met een bandenpomp, wat de druk is die je brandstofpomp levert.
Als de fuel trims naar de 30% lopen betekent dit dat de injector zo lang mogelijk wordt opengezet om maar voldoende brandstof in te kunnen spuiten. Er is dus een gebrek aan brandstof.

Eerst benzine-zijdig oplossen dan pas lpg-zijdig gaan kijken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
dat was ook de bedoeling
ik ga eerst een paar dagen op benzine rijden en dan weer meten
heb al eens met de lexia de inspuit tijden vergeleken (tip lpg monteur) dus met benzine en lpg getest en daar zit al meer als 14 % verschil in en dat mag volgens hem maximaal 10% zijn dus druksensor is toch verdacht maar om uit te sluiten eerst op benzine rijden en testen
gr mart
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 337
Lid geworden op: 21 dec 2015 16:46
Auto: C5 2.0A Tourer
Opties: GPS /RT3ev
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 237000
Kleur: Fulminator Gris
De lambda sondes in de katalysator kunnen ook defect zijn en/of een foute waarde geven waardoor het systeem ontregelt (of gaatje in uitlaat). Het trim verschil bij mij vroeger tussen benzine en lpg was bij mij ook meer dan 30%... Ik reed echt met oude rommel,dus het kon me weinig schelen en het reed desondanks zalig :)
C5 Ph3 Tourer 2.0i - 2008 - 237.000Km
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018

-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.
Plaats reactie