Probleem zekeringkast/brandstofpomp 2.0 16v
Auteur |
Bericht |
tbx
C5club Rookie
Geregistreerd: 06 okt 2016 21:16 Berichten: 11 Woonplaats: Utrecht
Auto: Break Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09593CJ
Productienummer: 10420
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 169000
Kleur: Gris Orangeux
Naar boven
|
 Probleem zekeringkast/brandstofpomp 2.0 16v
Hoi allen,
sinds 1,5 jaar ben ik de tevreden eigenaar van mijn eerste Citroën na te zijn opgegroeid in een Citrofiel nest waar deze voorliefde zelfs de Axel heeft overleefd... ik heb het afgelopen anderhalf jaar meerdere probleempjes kunnen oplossen dankzij al bestaande draadjes op het forum. Waarvoor dank!
Nu kom ik er niet helemaal uit:
Een half jaar geleden wilde mijn Ph1 Break, 2.0 16v Difference (2003) niet starten. ANWB er bij, bleek dat de brandstofpomp niets deed. Na wat slaan met een hamer en doormeten zekering (nog heel) leek het even opgelost. Bij nakijken door citroengarage geen foutmeldingen in systeem en als usual suspect de brandstofpomp maar vervangen voor een 2dehands exemplaar. 2 dagen later hetzelfde euvel, waarbij tijdens het doormeten van de zekeringkast het probleem zich oploste. Zekering vervangen (was nog wel heel), kast schoon geblazen met perslucht, contactspray er op en het werkte weer een week. Totdat we moesten wachten voor de brug over het Ketelmeer op de A6 en mij ega de motor uit zet... Die uiteraard niet meer aan wil op het moment dat de brug weer sluit. Auto vluchtstrook op geduwd, kap open, plastic er af en even aan de zekering van de brandstofpomp (F2) gefriemeld waarna hij weer startte. Volgende dag retour naar de garage die nog een 2dehands zekeringkast had liggen en die kosteloos er in heeft gezet (omdat de brandstofpomp het probleem niet bleek te zijn. Netjes opgelost dus).
Helaas deze week, een half jaar later, 2x hetzelfde euvel. Niet willen starten en na even friemelen aan zekering F2 werkt alles weer.
Ik vind het apart dat dit dus 2x gebeurt met een andere zekeringkast. En dus ook 2x dezelfde zekering die niet goed contact lijkt te maken. Mijn eerste reactie zou zijn opnieuw de zekeringkast te vervangen, liefst voor een nieuw exemplaar, maar ik heb geen zin dat dit een paar maanden later weer gebeurt. Ik heb de eerste kast uit elkaar gehaald en zie geen corrosie of doorgebrande circuits op de printplaat. - Is er een logische oorzaak voor deze storing of is het toeval? - Zijn er meer mensen die dit herhaaldelijk hebben gehad?
groeten, Thijs
|
02 maart 2018 14:59 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Probleem zekeringkast/brandstofpomp 2.0 16v
welkom en heb je gezien naar de stekker op de zekeringskast of die niet ingebrand is?
|
02 maart 2018 15:20 |
|
 |
tbx
C5club Rookie
Geregistreerd: 06 okt 2016 21:16 Berichten: 11 Woonplaats: Utrecht
Auto: Break Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09593CJ
Productienummer: 10420
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 169000
Kleur: Gris Orangeux
Naar boven
|
 Re: Probleem zekeringkast/brandstofpomp 2.0 16v
Is niets aan te zien, ik had al begrepen uit een ander topic dat dit de roze draad zou moeten zijn. Hij doet het ook weer zonder dat ik aan de stekker of draad zit. Ik hoef enkel even de zekering aan te drukken of heen en weer te bewegen.
|
02 maart 2018 15:23 |
|
 |
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 832 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
 Re: Probleem zekeringkast/brandstofpomp 2.0 16v
Klinkt meer als een draadbreuk....
|
02 maart 2018 15:58 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Probleem zekeringkast/brandstofpomp 2.0 16v
Of een probleem in de BSM, het kan best, het was natuurlijk geen nieuwe.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
02 maart 2018 16:39 |
|
 |
tbx
C5club Rookie
Geregistreerd: 06 okt 2016 21:16 Berichten: 11 Woonplaats: Utrecht
Auto: Break Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09593CJ
Productienummer: 10420
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 169000
Kleur: Gris Orangeux
Naar boven
|
 Re: Probleem zekeringkast/brandstofpomp 2.0 16v
Na 10x zonder problemen starten deed het probleem zich weer voor. Even de zekering aangedrukt waarbij ik heel bewust de draden vermeden heb, waarna het weer verholpen is. Ik ga er maar van uit dat het dus toch toeval is dat de bsm het 2x begeeft en heb een nieuwe besteld. Ik zal over een maand het resultaat melden.
|
07 maart 2018 22:24 |
|
 |
tbx
C5club Rookie
Geregistreerd: 06 okt 2016 21:16 Berichten: 11 Woonplaats: Utrecht
Auto: Break Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09593CJ
Productienummer: 10420
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 169000
Kleur: Gris Orangeux
Naar boven
|
 Re: Probleem zekeringkast/brandstofpomp 2.0 16v
2,5 maand verder werkt alles nog steeds met de nieuwe BSM. Zag er ook een stuk frisser uit dan het exemplaren die er in zaten. Toch toeval dat de BSM dus 2x sneuvelt.
|
30 mei 2018 20:09 |
|
 |
|