Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 "Luie 2.0 HDI na reparatie 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: "Luie 2.0 HDI na reparatie
Als je waste gate vast zit is dat denk ik niet op te lossen met Vpower diesel.
Of hij wordt af en toe door een weigerachtige electroklep, of vacuum lekkage niet of onvoldoende bediend
Of er zit mechanisch wat vast door vervuiling oid waardoor het mechanisme te zwaar gaat.

die vacuum lekkage kan natuurlijk ook in een ander deel van het circuit zitten, waardoor er onvoldoende vacuum overblijft voor bediening van de waste gate.

Sissen duid meestal op lekkage van turbodruk naar buiten toe. Hoewel van turbodruk stationair eigenlijk geen sprake is.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


27 jun 2013 22:48
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7532
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: "Luie 2.0 HDI na reparatie
Ik druk me denk ik niet duidelijk genoeg uit en dat is ook lastig. Noem het geruis, geen gefluit of geis.
Bij lage toeren aanwezig, verdwijnt hogere toeren, de turbo lijkt meer druk te leveren dan ooit tevoren.
Als dit echt op een vacuumlek zou duiden zou de wastegate nooit sluiten en daarom nooit turbodruk merkbaar zijn als ik je goed begrepen heb?


27 jun 2013 23:10
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: "Luie 2.0 HDI na reparatie
Je kunt ook onvoldoende vacuum hebben in bepaalde omstandigeheden, dan werkt het alleen onder bepaalde omstandigheden niet of onvoldoende.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


27 jun 2013 23:21
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7532
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: "Luie 2.0 HDI na reparatie
Maar waar zou je dat dan aan merken?

Het enige wat ik dus waarneem is dat ´geruis´, mogelijk een restant vuil wat zorgt voor een niet geheel perfecte opening van de wastegate?

Sinds die 2 tankjes vpower (hogere verbrandingstemperatuur) werkt het geheel beter dan ooit tevoren. Eerst was er niet heel veel turbodruk waarneembaar, je hoorde ´m maar dat was het dan ook. Daarna hoorde je heel duidelijk de begrenzende werking van de wastegate ontstaan (turbo opspinnen en dan pssshhh), dat is steeds geleidelijker geworden en toen ineens kwam de ruis bij lage toerentallen. Sindsdien heb ik geregeld bij optrekken net na afremmen of bij doorschakelen een verrassend snel oppakkende turbo. Ik zou dat als ´goed´ willen bestempelen. Alleen de geluiden erbij kan ik niet altijd duiden.


27 jun 2013 23:33
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7532
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: "Luie 2.0 HDI na reparatie
Het geluid is inderdaad geheel verdwenen na een paar lange vakantieritten.

Wel loopt de motor soms wat bokkig, alsof er een verstuiver niet mee doet. Dit komt en gaat, soms loopt de motor perfect, soms nagelt hij te hard.

Kan de ECU uitgelezen worden en kan daaruit een compensatiefactor per verstuiver worden uitgelezen met een lexia oid of kan dat bij dit motortype (RHZ, DW10ATED) nog niet?


06 sep 2013 18:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.