Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 kans op verstopping roetfilter en schokken van de auto 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht kans op verstopping roetfilter en schokken van de auto
Ik haalde in mijn vorige posting de auto van Mark en die van Medemblik door elkaar. Daarom voor de duidelijkheid even mijn ge-edite posting:


@Mark:
De auto schokt en valt soms uit.

Schokken en uitvallen van de HDI 2.0 komt vaak door een defecte krukaspositiesensor.
als jij een overzicht heb van de opgeslagen codes in het motormanagenment zou je die dan willen doorgeven? Ook daaraan is eventueel te zien of het dit probleem betreft.



@Hmedemblik:
Ik vermoed dat de verschildruksensor (terecht of onterecht) een te hoge verschildruk meet over het FAP. Daarom gaat de auto onmiddellijk regenereren. (schokken)
Omdat het drukverschil onvoldoende vermindert komt de melding.

Overigens is hevig schokken tijdens regenereren ook weer een probleem op zich dat vaak te maken heeft met een ondeugdelijk vacuumcircuit.

Het lijkt goed om als eerste de verschildruksensor en de leidingen eens goed te controleren.
En verder het systeem dat de eolys toevoegt aan de brandstof. Als er geen of onvoldoende eolys wordt toegevoegd verloopt de regeneratie niet effectief.

Kijk verder eens bij de FAQ over het roetfilter.

Het is overigens niet correct dat de lexia de hoeveelheid as in het FAP kan weergeven.
De lexia kan slechts laten zien hoeveel mg eolys is ingespoten. Tevens wordt de roetbelasting van het FAP theoretisch berekend in % en na regeneratie weer op 0% gesteld.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


28 aug 2013 22:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.