Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 motorstoring - à l'aide! 
Auteur Bericht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55
Berichten: 710
Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorstoring - à l'aide!
L A schreef:
EvilTwin schreef:
schreef o.a. Dus kijk eens naar de druk/opbrengst van de LD-pomp en het brandstoffilter. Meten is beter dan lukraak vervangen.


In onze 2.0 HPi (nog afgebeeld op de onaangepaste avatar), die letterlijk en figuurlijk ook in de familie meerijdt, heeft bij ongeveer 222.000 km de LD pomp het (bij ons) voor de tweede maal begeven (maar bij de vorige eigenaar ook al eens vervangen!). Al weer een paar jaar verder nu dus dezelfde problemen. Met nog in het achterhoofd de hoge kosten voor dit onderdeel (ruim 300 euro) vraag ik mij af of er niet een andere-, dan wel voordeliger oplossing bestaat om dit euvel afdoende te tekkelen.
Ik vermoed dat de diesel LD pomp dezelfde afmetingen heeft als ik het gat in de tank bekijk en deze met de benzineversie vergelijk. Echter de druk die deze aflevert, ligt iets hoger dan de benzine. En bovendien. Sleutelen aan deze onderdelen is gezien de opbouw niet de doen (niet zonder schade in ieder geval).
Weet iemand raad :?:

_________________
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404


13 sep 2012 22:46
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55
Berichten: 710
Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorstoring - à l'aide!
Kom ik nu net deze tegen voor 158,23 euro:

http://www.mister-auto.com/pompe-a-carb ... _g458.html

Wie weet het nog beter :lol: :?:

_________________
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404


13 sep 2012 22:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.