Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: motorstoring - à l'aide!
L A schreef: EvilTwin schreef: schreef o.a. Dus kijk eens naar de druk/opbrengst van de LD-pomp en het brandstoffilter. Meten is beter dan lukraak vervangen. In onze 2.0 HPi (nog afgebeeld op de onaangepaste avatar), die letterlijk en figuurlijk ook in de familie meerijdt, heeft bij ongeveer 222.000 km de LD pomp het (bij ons) voor de tweede maal begeven (maar bij de vorige eigenaar ook al eens vervangen!). Al weer een paar jaar verder nu dus dezelfde problemen. Met nog in het achterhoofd de hoge kosten voor dit onderdeel (ruim 300 euro) vraag ik mij af of er niet een andere-, dan wel voordeliger oplossing bestaat om dit euvel afdoende te tekkelen. Ik vermoed dat de diesel LD pomp dezelfde afmetingen heeft als ik het gat in de tank bekijk en deze met de benzineversie vergelijk. Echter de druk die deze aflevert, ligt iets hoger dan de benzine. En bovendien. Sleutelen aan deze onderdelen is gezien de opbouw niet de doen (niet zonder schade in ieder geval). Weet iemand raad 
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
13 sep 2012 22:46 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: motorstoring - à l'aide!
Kom ik nu net deze tegen voor 158,23 euro: http://www.mister-auto.com/pompe-a-carb ... _g458.htmlWie weet het nog beter 
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
13 sep 2012 22:51 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|