Yep, met deze C5 zal wel iets mis zijn helaas. De prijs was scherp, geadverteerd als Seduction maar service boekje en extra's wijzen op Prestige....
Goed, de minpunten, in willekeurige volgorde. Aan cosmetische zaken is altijd wel wat te doen, maar het gaat om het totaal plaatje.
Roestende achterklep bij de handgreep (echte blazen), roest op de vouwrand bij de wielrand linker voorspatbord (Geen blaas, maar een mooie bruine spikkel, geen steenslag putje.... en meer verkleuringen in die omgeving) rare lucht (er zou plastic aan het carter hebben gezeten), rondom krasjes en deukjes, slordig interieur, niet goed gereinigd, doorgetrapte mat bestuurdersplaats (met 110dkm?), afdekzeil bleef niet meer vastzitten, Alle verf van de handgreep van het linkervoorportier verdwenen, een nog te resetten computer (klokje etc. werkte niet goed, accu los geweest?) een radiateur onder de witte uitslag, en heel veel rammels en kraakjes onder weg.
Rijden dat ging vrij aardig, zoals gezegd wat wollig, trekken naar links....
comfort prima, werking hydrauliek achterin ook als goed beoordeeld.
Persoonlijk vind ik dat de 1.8 wat vermogen te kort komt voor een combi uitvoering, echt een vlotte kar is het niet. Maar, als je C5 kiest, dan kies je ook niet voor een straatracer, het is een auto met een heel eigen karakter (dat lijkt wel op het DS gevoel).
Ondanks alle pluspunten, en afgaand op het advies van de C5 rijder met eigen ervaringen (en die prees dus de Skoda aan

) besloten om deze C5 voorbij te laten gaan. Wie een gokje wil wagen, stuur maar een PB, dan zal ik de plek aangeven waar de auto tot vanmiddag te koop stond.
De verkoper heeft zijn best erg gedaan, aan zijn enthousiasme lag het niet.
MVG, Peter