Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 piepen, roken, trillend koppeling pedaal 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 sedan 1.8 16V Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 177500
Productienummer: 10270
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 201.000
Kleur: Ice Blue Metallic
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: piepen, roken, trillend koppeling pedaal
De koppeling is inmiddels vervangen en hij draait als een zonnetje. Wel een domper als je er net 2 dagen in rijdt. Overigens keurig opgelost door de dealer. Mijn C5 avontuur kan gaan beginnen..... Tijd voor het volgende draadje, mijn ruitenwisser heeft ADHD eigenschappen en ik zag op het forum dat daar ook verschillende onderwerpen over zijn..... Erg handig dit forum :smt038 :smt038

Ik zal Alzheimer ook even informeren.....

Greetz

22 jan 2010 01:10
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: piepen, roken, trillend koppeling pedaal
Koentje schreef:
citroendreamer schreef:
citroendreamer schreef:
ik laat mijne vandaag nog checken door een monteur. Waarschijnlijk ook drukgroep. Koppeling maakt een raar geluid. Misschien zelf doen? Of anders ook naar Nieuw-Vennep....

update

Inmiddels gemaakt. Drukgroep , druklager en koppelingsplaat vervangen. Zag er allemaal indrukwekkend uit. Wielen eraf , aandrijf as beide zijde los. Motor steun los. Je moet er wel een brug voor hebben om het zelf te doen...

Maar nu weer 100 % . kosten € 500..... gelukkig !!!!!

AJB schreef:
Auto is inmiddels gerepareerd door JO.

€ 751, 02. Nieuwe koppeling, druklager en de hele santenkraam. Hij rekende binnen dit bedrag ook nog 120 euro transport van Haarlem naar 'de garage'. Kreeg daarbij ook nog 2 dagen een gratis leenauto. Oorzaak na 196000: niks aan te doen, die dingen gebeuren gewoon.
Het was lastig, gelukkig ging de boel op 1.500 meter van mijn voordeur echt stuk. De kosten vielen enorm mee. Motorhuis rekende 880, plus 50 euro transport, plus 28 euro autohuur.

JO blijft een hartstikke aardige vent met een top garage en super service!!

Kan ik concluderen dat:
€751,20 -€120 = €631,20 incl. arbeid en gratis transport en
zelf doen is €500 Arbeidsloon = €130 Daar ga ik niet eens zelf voor aan de gang. Pluim voor Oldenhage. :smt038

Heb hetzelfde probleem maar nog niemand gevonden die het voor 500 euro doet. mag ik dat adres van je? alvast bedankt, gr. Lex

18 jul 2010 20:23
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3