Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 koelwatertemperatuur stop 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 205000
Kleur: grijs

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht koelwatertemperatuur stop
Beste vrienden,

Omdat in de regel na een half uur rijden het woord STOP rood oplichtte ( meter van de koelwatertemperatuurmeter ging van min naar voorbij max) heb ik de de temperatuursensor woensdag 24 februari jl laten vervangen. Garage Oldenhage heeft e.e.a. keurig uitgevoerd, kosten € 62,90. Donderdag en vrijdag prima de luxe. Geen STOP meer in het display en gewoon rijden.
Gisteren zaterdag 27 februari op weg naar huis van een verjaardag ineens STOP en koelwatertemperatuurmeter weer op maxplus. Bij een benzinepomp gestopt en de motor afgezet, vervolgens na 5 minuten gestart en een hoop kabaal onder de motorkap. De ANWB gebeld en na drie kwartier kwam de wegenwacht. Het kon volgens hem twee kanten uit of een lekke koppakking
(kosten gauw € 750) of een kapotte thermostaat. De goede man heeft een uur werk gehad en onder het babbelen door had hij geconstateerd dat het gelukkig een kapotte thermostaat was. Hij heeft de thermostaat open gezet en 8 liter water bijgevuld in het koelsysteem. Morgen maak ik een afspraak bij de citroendealer in Lelystad want daar woon ik. Mijn vraag is herkennen jullie bovenstaand euvel. Heeft het vervangen van de sensor wel zin gehad? En hebben jullie een betrouwbaar adres (citroenexpertise) in de buurt van Lelystad. Graag jullie welkom advies!

28 feb 2010 23:41
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: koelwatertemperatuur stop
Het is toevallig, maar het zou kunnen dat de gemonteerde sensor (bijna) defect is geweest.
Misschien even bellen met Oldenhage?

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)

01 maart 2010 08:40
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: koelwatertemperatuur stop
Ik heb hetzelfde gahad. Mijn airco wilde toen trouwens ook niet.

Wat was nu? Stekkertje op een temperatuursensor (vergeef me, ik weet niet welke) zat wat los. Na een paar km op de autoweg, altijd dezelfde plaats, gaf hij die storing ook aan.

Niks aan de hand dus. Sinds het stekkertje er weer goed op zit, was de airco ook weer blij (die mag niet werken als de temperatuur van de motor te hoog is).

01 maart 2010 13:37
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]