Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 Olietemperatuur 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 21 aug 2009 21:15
Berichten: 24
Woonplaats: Zoetermeer
Auto: C5 Break 2.0 automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 415000
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Olietemperatuur
Hallo

Ik heb een C5 2.0 automaat lpg uit 2001.
Ik heb ineens het probleem met de olietemperatuur die snel hoog wordt, zit 2 centimeter onder het rode. De koelwater temperatuur zit net iets boven het midden.

De olietemperatuur loopt binnen een 1 uur op naar die 2 cm onder het rode, met normaal rijgedrag van rond de 120, zonder belading etcetc buitentemperatuur 2 graden.

Twee weken geleden de koelvin vervangen, en in juni grote beurt gehad met olie/filter en zender.

Mss een sensor die niet goed werkt?

groet
fabian


25 dec 2010 15:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Olietemperatuur
Als je koelwatertemperatuur normaal blijft en de olietemperatuur loopt zover op bij dit weer, dan kun je alleen maar aan een storing bij de meting denken.

Misschien een slecht contact van een stekkerverbinding.
Een flinke pekelnevel kan onder de motorkap een hoop problemen veroorzaken.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


25 dec 2010 15:40
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 21 aug 2009 21:15
Berichten: 24
Woonplaats: Zoetermeer
Auto: C5 Break 2.0 automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 415000
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Olietemperatuur
waar zou ik dat ergens kunne gaan zoeken?

Is het überhaupt wel mogelijk dat de temperatuur van de olie zo snel zo warm wordt?

en normaal zou de olietemperatuur toch altijd onder de koelwatertemperatuur moeten blijven?


25 dec 2010 15:45
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Olietemperatuur
Wat mijmeringen:

-Heb je olieniveau gecheckt met de peilstok?
-Gebruik je 5W40 olie, dunne dus?
-Temperatuur even laten uitlezen met de Lexia?
-Defecte oliedruk sensor
-Bedrading van sensor kabelbreuk / massa sluiting
-Oliedruk te laag, Slechte pomp / verstopping / motor versleten
-Oliefilter verstopt?

Ik denk ook aan een bevroren carterventilatie, geen idee of dat deze problemen geeft.

Het staat nog niet in het rood begrip ik, wel hoger dan voorheen?
Niet in het rood geen probleem???????????????????????????

Over de schaalverdeling is al meer gecshreven, olie en koelwater hebben niet dezelfde schaalverdeling.
Johan


25 dec 2010 15:50
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 21 aug 2009 21:15
Berichten: 24
Woonplaats: Zoetermeer
Auto: C5 Break 2.0 automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 415000
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Olietemperatuur
Olie niveau is goed
olie gebruikt 5w40 pas vervangen juni met oliefilter en oliedrukzender
uitlezen moet ik nog doen

Staat inderdaad nog niet in het rood wel hoger dan voorheen.

Beurten en onderhoud voorheen altijd bij pot en daarna van bemmelen delft. Weet iemand waar ik kan laten uitlezen zonder afspraak?


25 dec 2010 16:00
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Olietemperatuur
elmalle schreef:
Beurten en onderhoud voorheen altijd bij pot en daarna van bemmelen delft. Weet iemand waar ik kan laten uitlezen zonder afspraak?


Oldenhage in Nieuw Vennep.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


25 dec 2010 16:10
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Olietemperatuur
Zonder afspraak, mmmmmmmmmmmmwaw, dat zal lastiger zijn.
Maar geen afspraak maken zal lastig worden. Er zijn ook clubleden met Lexia's. Maar ook daar zal het aan afspraak maken worden denk ik.
Johan


25 dec 2010 20:38
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Olietemperatuur
De beste manier om diagnose te stellen lijkt mij de volgende:

Kijken met de lexia welke temperatuur gemeten wordt.
Dan met de temperatuurmeter van bijv een roetmeter via de pelistok de olietemperatuur in het carter meten.
Vervolgens controleren of deze beide waarden overeen komen en ook corresponderen met de stand van de meter. (van de temperatuur meter is er ergens op dit forum een mooie afbeelding met temperatuur waarden erbij)

Dan weet je in ieder geval of de meting klopt.

Dan kun je pas verdere conclusies trekken.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


26 dec 2010 22:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.