Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

zoektocht ten einde???????
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=8337
Pagina 1 van 2

Auteur:  ruud1958 [ 08 nov 2010 15:31 ]
Berichttitel:  zoektocht ten einde???????

Beste C5 kenners,

Op zoek zijnde naar een C5 en eigenlijk niet zo gecharmeerd van het "houtnerfmodel" trof ik ,via bijgevoegde link te zien, dit model aan.
Dit model is volgens beschrijving de C5 break 2.0 HPI.
Ik moet bekennen .....ik ben positief verrast. :o

Wat me opvalt is het houtnerf motief - een andere type radio (heeft dit model een naam)- de dashboard/bekleding combinatie -knop van versnellingspook.( misschien vergis ik me).

Is hier iets over te zeggen ............Is dit het werk van een liefhebber of komt dit vaker voor?
Misschien zelfs ............kent iemand deze auto?

De kleur groen spreekt ons ook wel aan , alleen moet ik goed kijken om groen van blauw te onderscheiden in dit geval. :shock:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b1oejmwo2s3c

m.vr.gr.
Ruud

Auteur:  Erwin79 [ 08 nov 2010 15:42 ]
Berichttitel:  Re: zoektocht ten einde???????

Er zijn hier al vele draadjes geschreven over de hpi.
De meeste zijn er niet erg positief over.
Ik heb zelf inmiddels bijna 1,5 jaar een hpi en ben er zeer te vrede over.
De prijs van deze auto is wel te hoog.

Auteur:  Maarten [ 08 nov 2010 15:45 ]
Berichttitel:  Re: zoektocht ten einde???????

Hallo Ruud, welkom hier!

De houtnerf is standaard bij bepaalde uitrustingniveaus. Het moet maar net je smaak zijn.
Aan de versnellinspook zie ik niet zo gauw iets vreemds.

De radio is er één met ingebouwde telefoon. Als je een fullsize simkaartje hebt kun je die erin doen en heb je een autotelefoon. Ik geloof dat dat RT2 heet, maar ben niet zeker.

Alleen... ik wil je enthousiasme niet teveel temperen... maar...
... de auto is een HPI. Het is mijn idee dat je die beter niet kunt kopen als je niet terdege weet waaraan je begint. Dit type motor heeft nogal eens problemen; en omdat er niet veel van gemaakt zijn, zijn reserve-onderdelen lastig aan te komen. Bovendien (heb ik begrepen, geen ervaring van mezelf) schijnt de reguliere 2.0 benzine niet wezenlijk slechtere prestaties te geven en zelfs iets zuiniger te zijn.
(Dit wil overigens niet zeggen dat er geen positieve HPI-verhalen zijn natuurlijk.)

Mijn advies: mooie uitvoering, maar zoek even verder naar een exemplaar met een andere motor.

Auteur:  Herman [ 08 nov 2010 16:02 ]
Berichttitel:  Re: zoektocht ten einde???????

Inderdaad HPi ook mijn voorkeur niet,
de Radio is met autotelefoon wel handig, koop je gewoon een prepaid kaartje voor van Vodafoon.
Houtnerf is dat het een exclusief is zo te zien en xenon lampen dan zit er geen mistlampen in, CD speler in het kastje denk ik.
Rechterdeur staat kastje open door het dichtklappen bekende kwaal ander veertje of bij buigen.
Two toon kleur van binnen is wel mooi.

Auteur:  ruud1958 [ 08 nov 2010 16:13 ]
Berichttitel:  Re: zoektocht ten einde???????

Heren,

Ik dank jullie allemaal voor jullie reactie.
Wij zullen jullie opmerkingen meenemen in onze queeste.

groeten
Ruud1958

Auteur:  Menno [ 08 nov 2010 18:02 ]
Berichttitel:  Re: zoektocht ten einde???????

Zoek eens op HPi, ... m.i. met een boog omheen lopen, er zijn genoeg andere, het is vragen om extra problemen ondanks dat er enkele tevreden leden met HPi tussen zitten.

Auteur:  peterpaneurop [ 09 nov 2010 01:00 ]
Berichttitel:  Re: zoektocht ten einde???????

Kijk hier is nu een forum als het C5 forum voor.

Je wordt gewaarschuwd VOORDAT je de mist in gaat. :smt198 :smt198 :smt198

Heb op het forum ook eerst flink gelezen voordat we de onze hebben aangeschaft..... :smt193 :smt193 :smt193


:cit4
Peter

Auteur:  EvilTwin [ 09 nov 2010 13:16 ]
Berichttitel:  Re: zoektocht ten einde???????

ruud1958 schreef:
De kleur groen spreekt ons ook wel aan , alleen moet ik goed kijken om groen van blauw te onderscheiden in dit geval.


Die kleur lijkt me Gryline, da's een parelmoer pleochromatisch blauw, met onder bepaalde lichtinval een gouden gloed, wat voor sommige mensen op groen lijkt.

ITT sommige anderen hier ben ik niet zo bang voor een HPi, maar ik heb dan ook een voorliefde voor exotische technieken. Dat er niks fundamenteels mis was, maar dat het systeem wel zijn tijd ver vooruit was blijkt wel uit het feit dat de nieuwste generatie weer gebruik maakt van HPi techniek (de THP heet niet voor niks turbo HP :idea: )
het feit dat ze incourant zijn kun je mogelijk gebuiken om de prijs te drukken.

Het basisprobleem van de HPi is enkel dat ze extreem gevoelig zijn voor de juiste olie, de juiste brandstof en rijstijl.

Auteur:  Menno [ 09 nov 2010 20:52 ]
Berichttitel:  Re: zoektocht ten einde???????

Ik ben het eens dat in de basis er niets mis is met een HPi, maar vraag het een willekeurige dealer en dan weet je snel genoeg dat er ook de meeste problemen mee zijn ( ongeacht de kennis in huis ) ...
En dan nog een punt, eenmaal gekocht, probeer er maar eens vanaf te komen ;)

Auteur:  Hertogjan [ 09 nov 2010 22:48 ]
Berichttitel:  Re: zoektocht ten einde???????

Ik kan me goed voorstellen dat je in de verleiding komt. De wagen ziet er puik uit, zeker ten opzichte van menig "gewone" 2 liter in pakweg Prestige uitvoering met die saaie grijze ruitbekleding en die niet meegespoten bumpers, bjek!
Daarnaast ziet het two tone interieur er top uit. Ik vind de sound van zo'n HPI ook mooier dan van een conventionele 2 liter. Om de drama verhalen van zo'n HPI motor kom ik echter ook niet omheen.
Maar als je je aan de ongeschreven (?) benzinevoorschriften houdt (lees; tank 98 RON) en de juiste olie gebruikt (ik weet nu even niet welke dat dient te zijn maar dat weet Eviltwin wel) en niet al te vaak laagtoerig rijdt, kan het best meevallen. Vergeet niet, dat er een boel mensen in zo'n ding rijden die niets met fora van doen (willen) hebben maar die er al jaren gewoon in rondrijden. Ik zou zeggen; maak een lange proefrit, en probeer de onderhoudshistorie te achterhalen. Misschien zit er nog een onderhoudsboekje bij aan de hand waarvan je de daarin vermelde garages kunt raadplegen die de wagen onderhouden hebben.
Ik ben benieuwd, laat nog eens weten of het wat wordt.

Auteur:  Ronald [ 09 nov 2010 22:59 ]
Berichttitel:  Re: zoektocht ten einde???????

Ik snap de algemene emotie en ook Eviltwin´s voorliefde voor andere/betere/vernieuwende techniek.
Het heeft helemaal niks gescheeld of ik had me ook laten verleiden tot een auto met een drieschijfsrotatiemotor (RX8). Niks mis mee me dit soort liefdes.
Echter doordat de HPI alleen in in de topuitvoering geleverd is, lijkt het nog altijd een aantrekkelijke auto.
De TS, nieuw op dit forum, geeft echter niet direct aan een petrol head te zijn.
Dan blijft toch het veilige advies: koop een conventionele 2.0l, in Exclusive uitvoering, met dualtone interieur.

gr. Ronald

Auteur:  EvilTwin [ 10 nov 2010 01:27 ]
Berichttitel:  Re: zoektocht ten einde???????

Ronald schreef:
Het heeft helemaal niks gescheeld of ik had me ook laten verleiden tot een auto met een drieschijfsrotatiemotor (RX8).


een RX8 heeft gewoon een tweeschijfswankel hoor, geen drie, of was het een R20b conversie?

Als je dan toch met een trirotor gaat goochelen dan gooi je hem toch gelijk in de auto waar hij in hoort? een CX :smt190

Citaat:
Dan blijft toch het veilige advies: koop een conventionele 2.0l, in Exclusive uitvoering, met dualtone interieur.


of koop een V6 :smt023

Auteur:  JW-C5 [ 10 nov 2010 01:35 ]
Berichttitel:  Re: zoektocht ten einde???????

Die laatste suggestie, daar sluit ik me zeker bij aan :citrofiel

Groet,
JW

Auteur:  Maarten [ 10 nov 2010 08:54 ]
Berichttitel:  Re: zoektocht ten einde???????

Hertogjan schreef:
Maar als je je aan de ongeschreven (?) benzinevoorschriften houdt (lees; tank 98 RON) en de juiste olie gebruikt (ik weet nu even niet welke dat dient te zijn maar dat weet Eviltwin wel) en niet al te vaak laagtoerig rijdt, kan het best meevallen.

Gelijk heb je, alleen weet je bij aankoop niet of de vorige eigenaar zich ook goed genoeg daaraan gehouden heeft. Bij een nieuwe aanschaf speelt dat niet, bij tweedehands...

Auteur:  EvilTwin [ 10 nov 2010 10:39 ]
Berichttitel:  Re: zoektocht ten einde???????

Het gaat er vooral om ULSF te gebruiken, da's nu een gegeven, maar in de eerste jaren van de HPi niet.
Een verkeerde combinatie van brandstof, olie en gebruik leidde dan tot slecht lopen en uiteindelijk problemen met de brandstofpomp. Als hij nu goed loopt (pomp nog origineel?) dat heeft de vorige eigenaar dat prima gedaan.

RON98 werd/wordt sowieso voor ALLE benzine motoren aanbevolen.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/