Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Gratis distributieriem
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=8061
Pagina 1 van 1

Auteur:  Hertogjan [ 27 sep 2010 22:34 ]
Berichttitel:  Gratis distributieriem

Wat is het rijden in een C5 toch mooi. Zo mooi, dat ik zo nu en dan eens iemand die de aanschaf van een andere auto overweegt, adviseer langs te gaan bij mijn garagist om daar wat C5-en en andere Citroëns te bekijken. Resultaat; ik heb daar inmiddels al drie kopers aangebracht. Resultaat daar weer van; komende winter moet mijn distributieriem etc. vervangen worden, en die heb ik dus nu gratis. Ik weet niet precies wat de kosten daarvan zijn c.q. zouden zijn, maar een mooi cadeau vind ik het wel.... :smt038

Auteur:  Cyberbob [ 28 sep 2010 08:30 ]
Berichttitel:  Re: Gratis distributieriem

Hear hear, da's nog eens een mooi gebaar van je garagist :smt023
Enne... afhankelijk van je garage ligt dat gebaar toch ongeveer tussen de 350 en 600 Euro :smt193

Auteur:  Ronald [ 28 sep 2010 17:33 ]
Berichttitel:  Re: Gratis distributieriem

Waren er de laatste maanden nou net niet 3 leden boos weggegaan vanwege hun C5? :roll:
Onzin hoor. Goede zaak Hertogjan en een leuk kadootje !

gr. Ronald

Auteur:  bikkel59 [ 28 sep 2010 17:45 ]
Berichttitel:  Re: Gratis distributieriem

Gefeliciteerd, :cit7 :cit7 :cit9 :cit9

Dat zijn de echte garages, die hebben nog wat over voor hun klanten.
Ik wil ook zo'n gratis riem.

Auteur:  Sjever [ 28 sep 2010 18:27 ]
Berichttitel:  Re: Gratis distributieriem

De riem is niet zo duur, als ze hem er ook gratis voor je opleggen, dan ben je pas gematst.

Grtz Sjef :citrofiel

Auteur:  Hertogjan [ 28 sep 2010 20:47 ]
Berichttitel:  Re: Gratis distributieriem

Ja, dat omleggen doen ze ook grateloos, dus ik ben gematst!
Jammer te moeten lezen, zoals in dat berichtje van Ronald, dat diverse mensen uit onvrede hun C5 weg hebben moeten doen. Ik ga ervanuit dat zij toch echt wel regulier onderhoud hebben laten uitvoeren, en veel meer dan dat doe ik zelf ook niet, zij het dat ik gewoon 1 keer per jaar een beurt laat uitvoeren i.p.v. om de 30.000 danwel 2 jaar.
Auto's verlaten als identieke produkten de fabriek, de huidige consistente produktietechnologieën in aanmerking genomen, maar wat er daarna gebeurt, eenmaal bij de consument, is toch kennelijk een ander verhaal. Of ben ik te naïef en bestaan er nog wel degelijk maandagauto's, vraag ik me dan af.

Auteur:  Klaverblaadje [ 29 sep 2010 08:29 ]
Berichttitel:  Re: Gratis distributieriem

Hertogjan schreef:
Auto's verlaten als identieke produkten de fabriek, de huidige consistente produktietechnologieën in aanmerking genomen, maar wat er daarna gebeurt, eenmaal bij de consument, is toch kennelijk een ander verhaal. Of ben ik te naïef en bestaan er nog wel degelijk maandagauto's, vraag ik me dan af.


Dat is wel zo, maar toch ook weer niet, want er zijn diverse onderzoeken naar gedaan o.a. door Renault.

Als 100 auto's de lopende band verlaten is daarbij de nr 100, een absolute topper waarbij nooit iets stuk gaat en die een lang en gelukkig leven heeft.

Bij die 100 auto's is ook een nummer 1, een auto waarbij vanaf de eerste dag alles verkeerd gaat en die vaak al snel van eigenaar verwisselt.

De rest zit er ergens tussen in, bij het éne merk heb je een nr. 95 of zo, terwijl je bij het andere merk vaker een nummer 50 of 60 treft. :smt017

Auteur:  Menno [ 29 sep 2010 09:10 ]
Berichttitel:  Re: Gratis distributieriem

Mijn vorige 2.2 was dus zonder twijfel een nr. " 100 " :lol: , rijdt inmiddels weer 20K bij de nieuwe eigenaar, en nog steeds probleemloos.

Auteur:  exroosje [ 29 sep 2010 10:45 ]
Berichttitel:  Re: Gratis distributieriem

En vergeet de beancounters niet. Daardoor kunnen onderdelen er wel 100% OK op geschroefd zijn door de fabrikant, maar als ze alsnog stuk gaan omdat ze net even underengineered zijn....

Denk bv aan de bobines . Dat hoor je bij zoveel auto's dat die stuk gaan. En cit heeft dus tegenwoordig gemodificeerde exemplaren, ofwel ze zijn er zelf ook achter gekomen dat ze net wat te ver geknepen hadden op de prijs.

Blijft mooi dat je een gratis distri riem krijgt overigens. Da's een goed kado voor een garagist omdat het vooral arbeidsloon betreft. Als hij het kan inplannen in een rusitige periode, dan is het voor hem relatief goedkoop te leveren.

Toen ik een conflict had met mijn 1e V6 (bleek uit 2000 ipv 2002 nav ORGA check) heeft de garage dit ook gecompenseerd met een gratis distributie wissel.

Auteur:  Klaverblaadje [ 29 sep 2010 12:40 ]
Berichttitel:  Re: Gratis distributieriem

exroosje schreef:
En vergeet de beancounters niet. Daardoor kunnen onderdelen er wel 100% OK op geschroefd zijn door de fabrikant, maar als ze alsnog stuk gaan omdat ze net even underengineered zijn....

Helemaal juist.

In de tijd dat ik voor Renault werkte was er in Parijs een speciale afdeling die van elk onderdeel precies wist hoe lang het meeging, hoeveel procent er tijdens de garantie stuk ging enz.

Men probeerde daar constant een evenwicht te vinden tussen goedkoop en toch een redelijke levensduur, maar ook weer niet al te lang, zodat ze ook een hoop onderdelen konden leveren.

Snel te verwisselen dure onderdelen waren daar altijd favoriet, koppelingen, startmotoren, dynamo,s waterpompen, aandrijfassen, remvoering enz.

Auteur:  Hertogjan [ 29 sep 2010 12:49 ]
Berichttitel:  Re: Gratis distributieriem

Wat zijn beancounters? :oops:

Auteur:  Klaverblaadje [ 29 sep 2010 13:48 ]
Berichttitel:  Re: Gratis distributieriem

Hertogjan schreef:
Wat zijn beancounters? :oops:


Cententellers

Mierenn......

De boekhouders die jou declaratie moeten goedkeuren.

Auteur:  exroosje [ 29 sep 2010 13:51 ]
Berichttitel:  Re: Gratis distributieriem

Boekhouders die de kosten in de gaten moeten houden van de inkoop. Term komt uit de autoindustrie . Deze heren hebben de toeleverindustrie jarenlang steeds verder uitgeperst, totdat de kwaliteit van autos merkbaar te veel achteruit ging.

Zij balanceren de kosten van terugroepacties en garantieclaims vs de minimale inkoopprijzen van onderdelen . In het slechtste geval (Ford) maakten zij zelfs een dergelijke afweging tussen uitkeringen voor letselschade/overlijden vs onderdeel reengineering kosten. Daar komt de slechte naam vandaan.

Als je nog eens strand met een kapotte bobine komt dit dus niet zozeer door botte pech, maar een kansberekening dat dit gebeurt binnen de garantieperiode vs de kosten van een degelijker onderdeel. En ben jij dus door hen mogelijk geslachtofferd voor een iets hogere winst

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/