Auteur |
Bericht |
luc
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 18 apr 2010 00:23 Berichten: 562 Woonplaats: Helmond
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 C5 V6 Break exclusive
 Hier een newbee in citroen land, Ik sta nu al versteld van alle tips en kennis die op dit forum worden gedeeld. Ik ben van plan een C5 V6 automaat van eind 2002 aan te schaffen die 179000km heeft gelopen, de laatste 2 jaar op lpg g3. Deze auto heeft het voordeel dat ik er onze tweede auto met sloop premie er op kan inruilen. Het is echt een droom auto. Nu komt mijn vraag: is dit een verstandige aanschaf of is de kans groot dat deze droom auto en nachtmerrie gaat worden. Ik besef dat veel kosten duurder zijn dan een 4 cilinder model maar ik kan nergens kosten vinden voor het normale onderhoud. Als jullie tips of advies hebben graag en alvast bedankt. Groetjes, Luc
|
18 apr 2010 11:25 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13955 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: C5 V6 Break exclusive
welkom in de club 
|
18 apr 2010 11:31 |
|
 |
KlaasS
C5club Executive
Geregistreerd: 08 feb 2010 19:39 Berichten: 1720 Woonplaats: Roden(Drenthe)
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Naar boven
|
 Re: C5 V6 Break exclusive
welkom en je hebt een fijne smaak wat auto's aangaat! een citroen C5 V6 automaat, wat kun je nog meer verlangen! en als de auto goed is onderhouden vallen de onkosten denk ik niet veel hoger uit dan een 4 cilinder C5
_________________ vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort, opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i, vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen c5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
|
18 apr 2010 11:42 |
|
 |
luc
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 18 apr 2010 00:23 Berichten: 562 Woonplaats: Helmond
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: C5 V6 Break exclusive
Bedankt voor jullie welkom!!
|
18 apr 2010 12:00 |
|
 |
theo[c5]
C5club Fan
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:15 Berichten: 57 Woonplaats: Zuid-Holland
Auto: C5 Break 3.0i V6-24v Exclusive
Opties: Erg compleet.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09881
Productienummer: 10018
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 110.000
Kleur: Noir Obsidien (EXLD)
Naar boven
|
 Re: C5 V6 Break exclusive
V6 .... Succes met de keuze.
_________________ Theo[c5]
Opel Kadett City / Opel Kadett D / Opel Kadett E / Mazda 323 I / Mazda 323 II / Xantia Break 2.2 TD / C5 2001 2.0 HPi 16v Exclusive / C5 2001 2.0 16v /
C5 Break 3.0 v6 Exclusive 2004.
|
19 apr 2010 00:28 |
|
 |
C5-2001
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 jan 2010 09:14 Berichten: 47
Auto: Berline Ligne Prestige
Opties: kinderstoelen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 08807
Productienummer: 10021
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 176000
Kleur: Bleu Leman
Naar boven
|
 Re: C5 V6 Break exclusive
Kosten distributieriem v6 beduidend hoger, terug te vinden op dit forum.
|
19 apr 2010 08:55 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: C5 V6 Break exclusive
O.a. Ronald rijdt probleemloos rond met z'n V6 op LPG, bij goed onderhoud zie ik dan ook geen extra problemen t.o.v. een 4-cilinder, echter is sommig onderhoud net wat duurder ( zoals opgemerkt o.a. de db riem ) Kijk goed naar de onderhoudshistorie, en zie of je de auto kan uitlezen m.b.t. foutmeldingen ... Suc6 en welkom op de site, C5 met V6 is een heerlijke combinatie ... 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
19 apr 2010 09:18 |
|
 |
luc
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 18 apr 2010 00:23 Berichten: 562 Woonplaats: Helmond
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: C5 V6 Break exclusive
Ik heb al een stel tips gekregen, Bedankt.
Ik moet vlug zijn want, ik hoor zojuist dat woensdag middag de sloop premie afloopt. Het zou zonde zijn om die 1000 euro te laten liggen. Ik weet dat de C5 V6 en 180000 km beurt moet hebben. Ik ga er van uit dat dit de beurt is die om de 60000 km plaats moet vinden. Als het Woensdag allemaal lukt laat ik het direct weten.
|
19 apr 2010 09:29 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: C5 V6 Break exclusive
180K beurt is idd geen bijzondere ... suc6 a.s. woensdag 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
19 apr 2010 09:43 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: C5 V6 Break exclusive
Er zijn een boel zaken wel wat duurder, maar het is te overzien. Regulier onderhoud scheelt eigenlijk normaliter alleen dat je meer olie moet hebben (7l ipv 5). De distributie is al genoemd (reken op duizend euro ipv 6-700, kan ook goedkoper bij een specialist), ook 6 ipv 4 bougies elke 60K (maar deze kosten ruim een tientje). Remschijven voor zijn wat groter en de banden zijn vrij duur vanwege snelheidscodering en niet zo courante maat (dit probleem hebben alle ph2 rijders ook). De ph2 V6 hoeft overigens de distributie pas na 240K.
Grootste probleem is nog wel dat sommige onderdelen specifiek voor de V6 zijn en dus niet gangbaar en dus duur. Zoals bv de uitlaat. Overigens, er is een nieuwer type ergens halverwege levensduur ph1 gemonteerd en deze gaat wel lang mee. De slechte oude types zullen inmddels wel overleden zijn. Maar ook als er iets anders stuk gaat kun je er wel op leeglopen. Denk aan automaat of motor onderdelen. Maar daar is op dit forum eigenlijk geen voorbeeld van te vinden. Wel van de katalysatoren, de prekats geven vrij snel de brui er aan. Meestal als gevolg van een ongemerkt probleem met de bobines. Want die gaan het vaakst stuk. Meestal lekker duidelijk (emissielampje en noodloop) maar soms ook ongemerkt slechter werkend en zo de kats omzeep helpend.
Dus gemiddeld gesproken beperkt duurder, maar daarnaast wel een klein risico op significante kosten bij problemen. Een garantie periode is wat dat betreft wel een veilig gevoel. En realiseer je als je met zo'n auto strand in het buitenland de onderdelen nog lastiger zijn te verkrijgen. Gelukkig dekt de reisverzekering een vervangauto. Ik heb met de ph1-V6 wel eens bij een italiaanse cit dealer gestaan waarbij iedereen eromheen stond kreten uitslakend als "bella machina" Een schrale troost als ie het voor de rest niet goed doet......Gelukkig konden ze de compu resetten en daarmee uit.....
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
19 apr 2010 10:40 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: C5 V6 Break exclusive
Als je met aftermarket genoegen neemt heb je ook voor de V6 een demper voor 150 euro .... De V6 is nu ook weer niet zo exclusief dat de onderdelen schaars zijn, het is een veelverkochte V6 ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
19 apr 2010 11:04 |
|
 |
luc
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 18 apr 2010 00:23 Berichten: 562 Woonplaats: Helmond
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: C5 V6 Break exclusive
Ik lees zojuist (en meer op het forum) iets van ph1 en ph2 ik zal nu ongetwijfeld heel dom overkomen maar.......wat houdt dit in? En stel dat de v6 uit 2002 ph1 zou zijn, om hoeveel km is de distubutie dan aan de beurt? Zou fijn zijn als ik dit voor a.s.Woensdag weet, zou een onderdeel van onderhandeling kunnen zijn. Ik hoop niet dat ik te bang overkom maar voorkomen is altijd beter dan genezen.
In het verleden veel plezier gehad met : Dyane, GS, XM en ook met de Lancia Kappa.
|
19 apr 2010 11:12 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: C5 V6 Break exclusive
Phase 1 loopt t/m ongeveer eind 2004, in 2005 is de phase 2 ingevoerd .... Een 2001 V6 is dus sowieso een PH1, distributie moet bij 120.000km gedaan worden  ( incl. spanrollen & waterpomp ) Check ook of de krukaspoulie nog mooi loopt, die wil ook wel eens de geest geven en is een zwak onderdeel ... Ik heb deze prefentief laten vervangen, incl. de multiriem & rollen, hij liep niet meer mooi rond en gaat dan piepen/aanlopen en kan een breuk van de multiriem veroorzaken. Komt vaak bij de V6 voor ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
19 apr 2010 11:16 |
|
 |
Jalu
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30 Berichten: 390 Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
 Re: C5 V6 Break exclusive
exroosje schreef: Maar ook als er iets anders stuk gaat kun je er wel op leeglopen. Denk aan automaat of motor onderdelen. Een automaat kan je volgens mij ook bij een gewone 4 cilinder erg veel geld kosten als je pech hebt. Is dat specifiek bij een V6 duurder?
|
19 apr 2010 17:50 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: C5 V6 Break exclusive
Automaat is juist van het minder gevoelige type, dus heb je meer kans op problemen bij een 4-cilinder met automaat ( in geval van ph1 de 2.2HDi uitgezonderd )
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
19 apr 2010 18:49 |
|
 |
|