Dag forumleden,
Januari jongstleden ben ik de trotse eigenaar geworden van een Citroen C5 2.0 HDi Exclusive uit 2005.
Nu zijn er een paar zaken die mijn geluk ondermijnen.
Voordat ik de auto kocht heb ik bij een Citroen dealer een aankoopkeuring laten doen, waar een aantal zaken naar voren kwamen die (op zijn minst) aandacht verdienden. Zoals defecte parkeersensoren, versleten bestuurdersgordel, versleten banden, handremkabel die vervangen moet worden en een deurschakelaar voor de raambediening die haperde.
Deze punten meegenomen naar de verkopende partij, en overeengekomen dat genoemde zaken (m.u.v. de parkeersensoren) bij aankoop gerepareerd zouden worden.
Al deze zaken zijn ook netjes in orde gemaakt, en ik heb de auto blij in mijn bezit genomen.
Voor de parkeersensoren ben ik naar mijn vertrouwde Citroen dealer gegaan, om daar in orde te laten maken. Gelijk gevraagd of ze de auto nog eens (voor de zekerheid) wilden nalopen.
Voor ik de auto op kon halen, kreeg ik telefoon van de garage, er was nogal wat mis met de auto.
Ik Som het even op:
- Sierlijst op bumper ontbreekt
- Slikplaat onder motorblok ontbreekt volledig (hier zit ook de bumper aan gemonteerd)
- Een geluiddichtingsplaat in de motorruimte ontbreekt
- Retourleiding diesel die lekt
- Remblokken en schijven rondom versleten
- 2 parkeersensoren (dat wist ik al

) voorzijde defect
- en in de linkervoorband ontbreekt de bandenspannings sensor
Dit komt neer op een reparatie van om en nabij de 1300 euro

.
De garage die de keuring heeft gedaan, heeft deze zaken dus allemaal over het hoofd gezien, ik vind dit op zijn minst zeer nalatig, en weinig professioneel.
Nu mijn vraag aan jullie:
Wat kan ik hiermee eventueel doen? Kan ik de garage die de aankoopkeuring gedaan heeft aansprakelijk stellen, of de verkopende partij? Of sta ik helemaal niet in mijn recht, en wordt het bloeden en betalen?
Als jullie oplossingen weten of raad hebben, hoor ik dat natuurlijk graag, anders heb ik het nu gewoon van me af geschreven, en zweef ik straks weer met lekker mijn (iets te dure) limousine weer over 's lands wegen met het vertrouwen dat ie helemaal in orde is.

.
Gr Olivier