Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
1.6 / 1.8 /2.0 https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=6732 |
Pagina 1 van 6 |
Auteur: | TA 15 cv [ 03 maart 2010 23:42 ] |
Berichttitel: | 1.6 / 1.8 /2.0 |
Ik orienteer me op een C5 II break (2006/2007) ![]() Die ik (beladen) na Luik wat lastig de bulten zie nemen ... ![]() Er wordt mij een 1.8/2.0 motor geadviseerd voor een benzine auto. En eigenlijk een 2.0 voor een diesel. Is een 1.6 motor voor een diesel een uitnodiging voor grotere slijtage, meer onderhoud en ergerlijke beklimmingen ![]() Wie geeft een oprecht advies. Met plm 15000-18000 km's per jaar ... is een diesel dan eigenlijk wel een optie? Dank! TA 15 cv |
Auteur: | Sjever [ 04 maart 2010 00:32 ] |
Berichttitel: | Re: 1.6 / 1.8 /2.0 |
Eigenlijk kan ik je alleen maar de 2.0 of de 3.0L aanbevelen als je regelmatig naar het buitenland gaat, zeker de break heeft minimaal een 2.0 benzine, of diesel nodig om een beetje fatsoenlijk vooruit te komen in de bergen.Daar komt bij dat de diesel bij jouw kilometrages ook niet echt voordelig zal zijn ivm de wegenbelasting, blijft in mijn ogen alleen de 2.0L benzine over. Grtz Sjef ![]() |
Auteur: | TA 15 cv [ 04 maart 2010 01:13 ] |
Berichttitel: | Re: 1.6 / 1.8 /2.0 |
Thnx, Sjef! dat is tenminste duidelijke taal. ![]() grtz, TA |
Auteur: | fbss [ 04 maart 2010 10:26 ] |
Berichttitel: | Re: 1.6 / 1.8 /2.0 |
Hoe staat het met de 1.8 Berlingo? Doet die het een beetje goed in de bergen? Bijvoorbeeld als je de Route Napoléon richting Zuid-Frankrijk rijdt. Misschien is er iemand die daar ervaring mee heeft. |
Auteur: | Roman [ 04 maart 2010 10:32 ] |
Berichttitel: | Re: 1.6 / 1.8 /2.0 |
1.6 hdi doet het ook voorstreffelijk in de bergen,,, ben er van overtuigd dat door zijn koppel deze motor het nog beter doet dan de 2.0 benzine.. ![]() ik heb er genoeg mee door de alpen gereden.. ![]() |
Auteur: | Menno [ 04 maart 2010 10:48 ] |
Berichttitel: | Re: 1.6 / 1.8 /2.0 |
1.6 Benzine bestaat niet in een PH2 C5 , dus mocht het een benzine variant worden zou ik persoonlijk voor de 2.0 kiezen, deze heeft net iets meer over dan een 1.8 en het verbruik is niet echt hoger ( motor heeft minder moeite met de kilo's ) .. Wat diesel betreft zijn alle varianten prima, dit komt doordat er gewoon meer koppel beschikbaar is, de 1.6HDiF is natuurlijk geen strepentrekker, verder niets mis mee, wel erg zuinig ![]() Als het je om verbruik gaat kun je misschien eens op http://www.spritmonitor.de/en kijken, dan kun je zien wat verschillende motoren in de C5 zoal verbruiken. Bij een kilometrage van + 15k p/j zou ik zelf voor een 2.0 benzine gaan. Suc6 |
Auteur: | fbss [ 04 maart 2010 13:19 ] |
Berichttitel: | Re: 1.6 / 1.8 /2.0 |
Dit bevestigt mijn vermoeden dat ik net iets tekort kom om via de Route Napoléon richting Cannes te rijden, aanstaande zomer. Dus toch maar over de Route Nationale, en tol betalen. ![]() |
Auteur: | Maarten [ 04 maart 2010 14:30 ] |
Berichttitel: | Re: 1.6 / 1.8 /2.0 |
Ligt er aan, of je met auto of auto+caravan gaat... |
Auteur: | fbss [ 04 maart 2010 15:07 ] |
Berichttitel: | Re: 1.6 / 1.8 /2.0 |
Alleen auto. Is het dan wel te doen, met 1.8? Bij het teruglezen van een vorige reactie van mij zag ik dat ik mijn auto per ongeluk een Berlingo noemde, dat moet natuurlijk Berline zijn. Maar dat was ook al te zien aan mijn profiel ![]() |
Auteur: | Maarten [ 04 maart 2010 15:31 ] |
Berichttitel: | Re: 1.6 / 1.8 /2.0 |
Nou ja, ik rijd geen 1.8 benzine, maar het lijkt me sterk dat een normale wagen als de jouwe, zonder extra aanhangend gewicht, niet over een stuk route nationale zou kunnen komen. |
Auteur: | TA 15 cv [ 04 maart 2010 15:39 ] |
Berichttitel: | Re: 1.6 / 1.8 /2.0 |
Kunnen jullie als gebruikers van 1.8 of 2.0 iets zeggen over gemiddeld gebruik? Hrtz, Ta |
Auteur: | manny21479 [ 04 maart 2010 15:44 ] |
Berichttitel: | Re: 1.6 / 1.8 /2.0 |
1 op 10 met moeite ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | Dinxcitro [ 04 maart 2010 18:39 ] |
Berichttitel: | Re: 1.6 / 1.8 /2.0 |
Ik heb een 1.8 op LPG. Verbruik 1 op10. Nog niet mee in de bergen gereden maar voor die ene keer per jaar schakel ik wel een keer extra terug. Na de zomervakantie kan ik je meer vertellen. Aanhanger erachter met 2 motoren.... zal dan wel geen 1 op 10 meer zijn. Met 15k zou je ook LPG kunnen overwegen!! groeten en suc7 met kiezen |
Auteur: | Hertogjan [ 04 maart 2010 19:37 ] |
Berichttitel: | Re: 1.6 / 1.8 /2.0 |
Als je niks achter je wagen trekt, kom je met de 1.8 elke berg over hoor. En ook al zou je wel wat te trekken hebben hebben; zo'n 1.8 is echt sterk zat. Uit mijn hoofd mogen een 1.8 en een 2.0 hetzelfde trekken. |
Auteur: | Ronald [ 04 maart 2010 19:50 ] |
Berichttitel: | Re: 1.6 / 1.8 /2.0 |
Hertogjan schreef: Als je niks achter je wagen trekt, kom je met de 1.8 elke berg over hoor. En ook al zou je wel wat te trekken hebben hebben; zo'n 1.8 is echt sterk zat. Uit mijn hoofd mogen een 1.8 en een 2.0 hetzelfde trekken. Ik zou het met Hertogjan helemaal eens zijn als de TS niet had geschreven dat dat met een beladen Xantia Break 1.8 NIET lukt. Dat kan natuurlijk aan de Xantia liggen, op=kapot, maar anders gaat hij er met een C5 1.8 zeker niet op vooruit. Voor wij de verwachtingen van de TS kunnen ´lezen´ en kunnen adviseren zou hij toch iets meer over die Xantia moeten vertellen denk ik. gr. Ronald Ps. V6 est toujours suffisant ![]() |
Pagina 1 van 6 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |