Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Graag Advies bij aankoop van een C5
Auteur |
Bericht |
jack5
|
 Graag Advies bij aankoop van een C5
Beste mensen, Ik kan een mooie C5 Break kopen, uit 2002. 2.0 16 v automaat, Ligne Prestige, cruise control....145,0000 km op de teller, alle beurten gehad d-riem is vervangen, alles zit erop en eraan,.. écht mooi....kost 7.400 euro, incl. 6 mnd Bovag-garantie. Mijn oude auto kan goed zeer gunstig inruilen, maaar... Wat vinden jullie van deze prijs??? Ik TWIJFEL..... 1.De stoel zit niet prettig. Ik heb te lange benen, ik ben 1.86 m. geen steun tot aan de knieholte. 2. Automaat voelt nog erg onwennig,... 3. 1.8 motor is voor mij voldoende. Vrienden zeggen dat het een klachten-auto is...is na 2004 beter ontwikkeld, enz. Graag jullie hulp en advies. groeten van Jack. Verder,..... Ik ben een onzekere man die niet zelfstandig, rationeel en overwogen een passende auto kopen kan.... Vandaar dat ik hulp vraag aan mensen van deze club. Jullie hebben wellicht meer kennis en ervaring... Citroën vind ik mooi....Het is de verleiding, de schoonheid van deze automobiel, een emotioneel aspect welke kan leiden tot een impulsaankoop. Mocht ik straks de trotse eigenaar zijn van deze C5 dan zal ik mijn doopceel lichten. Graag jullie antwoorden en reacties op mijn vragen? Mijn excuses voor het ongemak en alvast bijzonder hartelijk DANK voor jullie meedenken!! Jack. uit Apeldoorn. (groet aan Herman)
|
03 maart 2010 23:12 |
|
 |
loeki
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 22 sep 2009 06:20 Berichten: 142 Woonplaats: Groesbeek
Auto: C5 2.0 HDI automaat break
Opties: ehh, erg standaard, alleen parrot handsfree set
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09296
Productienummer: 10228
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 300000
Kleur: blauw metallic
Naar boven
|
 Re: Graag Advies bij aankoop van een C5
Hoi Jack,
Ik heb afgelopen september voor hetzelfde dilemma gestaan en ben, achteraf gezien, erg gelukkig met m'n C5.
Aan wat je opsomt vind ik de km-stand zeer acceptabel voor een auto uit 2002, zeker als hij netjes alle beurten op tijd heeft gehad.
Vreemd trouwens, dat probleem met je benen; ik ben 1,85 mtr en heb meer dan voldoende steun bij mijn onderbenen. Dit is de eerste auto voor mij waarbij de stoel niet helemaal achterin staat. Misschien nog even spelen met de hoogte-afstelling.
Mijn mening zou zijn; doen! Met een 2.0 liter motor heb je meer "reserve" dan met een 1.8. Dat resulteert vaak in een zuiniger verbruik!
En mochten er toch problemen zijn; er zijn op dit forum mensen zat die een helpende hand kunnen bieden!
Succes met je keuze.
_________________ wat de C5 voorging:
(sl)opel c-kadett rs-uitvoering (sl)opel ascona 16 s Nissan Laurel C1 mazda 323 (sl)opel kadett nissan laurel C3 saab 9000 mazda 323 deawoo leganza
|
04 maart 2010 00:05 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
 Re: Graag Advies bij aankoop van een C5
Jack , ik denk dat je kennis wel gelijk heeft, maar niet omdat de 2004 modellen zoveel beter zijn, maar omdat de prijs goed is voor een 2004 model en niet voor 2002(veel te duur) dus prijs moet lager, of een andere zoeken er zijn er genoeg. Grtz. Sjef 
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
04 maart 2010 00:20 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8109 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Graag Advies bij aankoop van een C5
jack5 schreef: 145,0000 km op de teller Zo, die heeft zich intussen wel bewezen bijna anderhalf miljoen kilometers Die gaat nooooooooit meer stuk. Maar goed, even zonder dollen. Je moet ook wel een beetje geluk hebben hoor. Ik zou iig kijken hoe de eventuele garantie geregeld is.
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
04 maart 2010 01:32 |
|
 |
Francois
C5club Rookie
Geregistreerd: 28 feb 2010 22:08 Berichten: 36 Woonplaats: Veluwe
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive Berline (verkocht)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9636
Productienummer: 10564
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 274300
Kleur: Rouge Lucifer
Naar boven
|
 Re: Graag Advies bij aankoop van een C5
jack5 schreef: .... Wat vinden jullie van deze prijs??? ....
Hallo Jack, Ik ben ook op zoek naar een C5 en vergelijk de vraagprijzen altijd met de ANWB/Bovag koerslijst. Als ik de gegevens van "jouw" C5 invul komt eruit: bij een autobedrijf € 4.950,00 bij een merkdealer € 5.150,00Hierbij is al uitgegaan van Bovag garantie. Dat betekent dat 'ie €2250 tot €2450 "te duur" is. Nou zijn de meeste vraagprijzen hoger dan de koerslijst prijs, vaak zo'n 1000 tot 1800 euro met uitschieters tot boven de €2000. Mijn indruk is dat van deze prijs in ieder geval flink wat af moet. Overigens ben ik er zelf niet helemaal achter in hoeverre die koerslijst prijs een reeele marktprijs is. Misschien dat anderen op dit forum je daar meer over kunnen vertellen. Het is me wel opgevallen dat de ANWB/Bovag koerslijst meer waarde hecht aan het aantal kilometers dan de markt. Met andere woorden: Erg weinig kilometers maakt de prijs in de koerslijst hoger, maar verhoogt de vraagprijs niet erg. Erg veel kilometers verlaagt de prijs in de koerslijst aanzienlijk, maar de markt vraagt voor dit soort auto's met veel kilometers relatief veel. Wat de andere punten betreft: - Als je echt niet goed zit: niet doen
- De automaat zal vast wel wennen
- Ik zou toch eerder voor de 2.0 kiezen dan een 1.8
_________________ Francois. Auto's: Peugeot 304, VW Golf 1600 Diesel, Opel Kadett Caravan 1.3, Mitsubishi L200 diesel/4d 2e gen., Citroen Xantia 1.8i, Citroen C5 2.0 Exclusive ph1, Ford Focus Wagon 1.6 16V aut Cool Edition, VW Passat Variant 1.4 TSI BMT Comfort Executive Edition, Subaru Forester 2.0i Luxury Lineartronic CVT EyeSight.
|
04 maart 2010 02:19 |
|
 |
frank65
V.I.P.
Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34 Berichten: 1566 Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: Graag Advies bij aankoop van een C5
Als de aanschafprijs wat hoger is maar de inruilprijs ook maakt het dus niet zoveel uit. Zelf zou ik ook wat meer uitgeven aan een hele mooie als aan een mindere en het zegt ook natuurlijk wat over de vorige eigenaar die er zuinig op geweest is. Beschadigingen en krassen zouden me jaren storen maar dat is persoonlijk.
Zelf ben ik 1.87 lang en heb de bestuurdersstoel altijd in de hoogste stand staan (ondanks lager dak door schuifdak) en daarmee wat meer steun aan de benen en stapte van de zomer na een ritje Gardameer (1300km) zeker niet vermoeid uit.
Je kunt proberen de prijs te drukken maar het onderste uit de kan is vaak ook het deksel op je neus bij garantie-twijfelgevallen en/of coulance en tijdrovende klussen (rammeltje of zo)
Succes, en die prijs, ja er zijn er zat maar een mooie met deze nette kilometerstand, het kan goed. Echter als je over een jaar van de auto af wilt, moet je niet op veel meer als 3000 rekenen.
_________________
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011. Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17 Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015 In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
|
04 maart 2010 09:22 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Graag Advies bij aankoop van een C5
Naast de goeie tips heb ik ook nog wat ervaringen: de automaat went idd mits hij goed is. Dus goed en soepel schakelt, anders eens lezen op het forum over de drukregelklepjes. Ik steek nog een 14cm boven je uit en kan met mijn 2 meter heel acceptabel in de auto zitten, zeker nu ik ook nog eens de standaard stoelen heb vervangen door elektrische stoelen. Maar qua zitruimte, ook voor onze lange kinderen, zoon langer dan mij, dochter tegen de 190cm, is er ruimte om fatsoenlijk mee te reizen. Gelukkig reizen ze niet elke dag mee omdat ze zelfstandig wonen, maar met ons vieren bij schoonmoeder op bezoek op 200km afstand is geen punt. De stoelen zijn idd kort wat zitting betreft. Ik vind de prijs ook vrij hoog. Ook wij kregen 2 jaar geleden het advies om een C5 van de serie 2003/2004 te kopen. Zouden minder problemen mee zijn. Maar is dus van horen zeggen!
Maar met name de automaat moet je echt even goed en rustig uit proberen, rij ook in de S of de sneeuw stand. Scheur er ook even mee met warme motor en bak. Rij ook heel rustig en kijk even bij welke snelheden de bak opschakelt. Laat even weten waar je woont. Misschien is er een automaat rijder in je buurt waar je even mag proberen. Maar voor de prijs zou ik verder zoeken! Grotere auto's zijn juist goedkoper aan het worden. Harder onderhandelen dus. Johan
|
04 maart 2010 09:23 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Graag Advies bij aankoop van een C5
VWB het bouwjaar: een 2004er kan inderdaad iets minder storingen gehad hebben, maar dat hoeft helemaal niet. Het is een C5 uit de beginfase waar misschien wat kinderziektes in hebben gezeten, maar die zullen inmiddels wel zijn opgelost. Wat blijft zijn de gewone dingen die meer met gewone slijtage te maken hebben. In dat opzicht kun je (via het NAP-dossier bijvoorbeeld) proberen na te gaan hoe vaak de auto in de garage is geweest buiten de reguliere onderhoudsbeurten om. In het eerste jaar zijn een paar bezoekjes extra geen enkel probleem, dat duidt op kleine dingen die na aflevering nog opgelost moesten worden. Als er in de laatste 2 jaar erg veel meer garagebezoeken zijn geweest dan op grond van de kilometerstand en APK+beurten verwacht mag worden, kun je je afvragen of het maandagauto is en dan even verder kijken.
Maar ik zou zeker de auto niet te snel aan de kant zetten omdat het een 2002er is: er rijden hier veel mensen rond in een vroege (2001 of 2002) C5 die echt niet abnormale dingen meemaken.
Qua prijs, hij is misschien aan de hoge kant, maar zoals gezegd heb je er een met een mooie lage kilometerstand (ongeveer 18.000 per jaar) en als de inruilprijs van de oude auto ook redelijk is... het gaat tenslotte of wat je moet bijbetalen acceptabel is. En de uiterlijke staat van de auto, manier van afleveren en garantie beïnvloeden de prijs.
Succes met je keuze!
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
04 maart 2010 09:37 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Graag Advies bij aankoop van een C5
Vraagprijs mag misschien wat hoog zijn, het gaat erom wat je moet bijbetalen !! Zie ook wat Giessenburger opmerkt. Verder goed opletten en kijken of de auto een goede onderhoudshistorie heeft, dit is erg belangrijk. Maar kijk sowieso eens rond, er staan zoveel C5'en te koop Jaartal zou ik niet van afschrikken, heb zelf 2x een 2001 model gehad en die waren geheel probleemloos. Let er bij een automaat goed op dat deze soepel schakelt, verder zal je hier wel aan wennen, ik wil niet anders meer Suc6
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
04 maart 2010 10:56 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: Graag Advies bij aankoop van een C5
Jack, voor het bouwjaar 2002 vs 2004 zou ik hem zeker niet laten staan. De 2.0 heeft het echt allemaal wat makkelijker dan de 1.8 en is er ook in luxere uitvoeringen. De prijs, zoals gezegd, heel erg hoog, maar als daar een topinruil tegenover staat....kan het misschien uit. Je zegt zelf impulsief te zijn. In dat geval raad ik je echt aan eerst een paar anderen te bekijken en daar ook inruil te bespreken voordat je een besluit neemt. Blijft deze bovenkomen bij je dan is het blijkbaar jouw auto. gr. Ronald ps. Ik ben een zeer zekere man die ook niet zelfstandig, rationeel en overwogen een passende auto kopen kan.... 
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
04 maart 2010 19:20 |
|
 |
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Graag Advies bij aankoop van een C5
Als je d'r om wat voor reden dan ook niet goed in zit, niet doen. Dat komt elke dag weer terug. Hoe goed ie voor de rest ook zou kunnen zijn.
|
04 maart 2010 19:33 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: Graag Advies bij aankoop van een C5
Hmm, vreemd. Zelf even gezocht in de verwachtiging er minstens 10-20 te vinden...... http://www.gaspedaal.nl/Citroen/C5/?kmi ... st=BenzineGr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
04 maart 2010 19:35 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Graag Advies bij aankoop van een C5
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
04 maart 2010 20:59 |
|
 |
jack5
|
 Re: Graag Advies bij aankoop van een C5
Tjonge,..!!! Wat een hartelijke, sympathieke en gedegen vorm van ontvangst en ondersteuning op dit forum!! Echt geweldig!!! Ook een goede reclame voor de C5, immers van zo,n club wil je wel graag lid zijn. Ik heb veel aan de adviezen die ik gekregen heb. Samenvattend: - Ik ga voor een 2.0... en nog eens flink oefenen met de automaat, en anders handmatig,..toch? - Goed met de kont in de stoel zitten, - Onderhandelen over de prijs, - Eventueel verder kijken: ik heb nog 5 weken voordat mijn APK van mijn oude auto afloopt én - Vooral veel kijken naar deze auto, dromend dat ik in het avondlicht langs de Rhone rijd, Lyon verlatend op weg naar het warme Zuiden, de geur van lavendel-velden, zwevend langs de zonnebloemen die glimlachend hun goedkeuring mij nawuiven, de lange lanen met cypressen die eerbiedig een welkom buigen, mijn vrouw die zich tegen mij aan schurkt, haar hand op mijn rechterbeen, de kinderen op de achterbank zacht neuriënd de laatste hits van Anouk,.... teder zakt de zon achter de horizon..... 
|
04 maart 2010 22:07 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Graag Advies bij aankoop van een C5
Mocht je een automaat niets vinden, met handbakken is er nog meer keuze 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
04 maart 2010 22:11 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|