Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

verwarming
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=6630
Pagina 1 van 1

Auteur:  chevron43 [ 22 feb 2010 00:03 ]
Berichttitel:  verwarming

Mijn C5 ph2 is van de winter tamelijk koud geweest, althans binnen, de verwarming liep niet hoger dan 20 C, terwijl deze aan beide kanten op HIGH stonden, ook met iets te minderen verroerde de temp niet. Alleen toen ik met draaiende motor stond te wachten op mijn kleinkind bij de school werd de temperatuur opeens aangenaam warm. Moet de verwarming nu ontlucht worden of zo? en zo ja hoe doe ik dat? :smt198

Auteur:  Menno [ 22 feb 2010 00:06 ]
Berichttitel:  Re: verwarming

Werkt de buitentemperatuur meter nog naar behoren ?? ( ik bedoel dus de juiste waarde aangeven )

Auteur:  Jalu [ 22 feb 2010 00:12 ]
Berichttitel:  Re: verwarming

Andere verdachte: een (motor-) thermostaat die niet goed sluit. Is de koelvloeistof-temperatuur wel normaal of blijft die meter ook onderin de schaal hangen?

Auteur:  chevron43 [ 03 jan 2011 16:28 ]
Berichttitel:  Re: verwarming

Ik heb er dit jaar geen last van mannen, dus zal wel aan een onderhoudsbeurt gelegen hebben die ik van de zomer heb laten doen dat de verwarming geen probleem oplevert in deze strenge winter. :citrofiel

Auteur:  willy4 [ 03 jan 2011 18:24 ]
Berichttitel:  Re: verwarming

waarschijnlijk blijft de thermostaat een beetje open staan,zoals Jalu zegt
als je stilstaat word de radiator niet gekoelt door de rijwind,en daardoor stijgt de water temperatuur

Auteur:  c5maarten [ 03 jan 2011 20:20 ]
Berichttitel:  Re: verwarming

@ Willy,volgens mij is het probleem opgelost als ik de post zo lees na een onderhoudsbeurt!

Auteur:  luc [ 03 jan 2011 22:23 ]
Berichttitel:  Re: verwarming

Ik heb dezelfde problemen. Kijk maar eens op onderstaand draadje :smt198
viewtopic.php?f=6&t=494

Auteur:  BJG [ 04 jan 2011 00:13 ]
Berichttitel:  Re: verwarming

luc schreef:
Ik heb dezelfde problemen.

De ph1 die jij hebt verschilt qua mengmotor van de ph2 die de TS heeft. Bij de ph2 komen mengmotor problemen niet meer voor.

Het is waarschijnlijk een luchtbel geweest in het kachelcircuit. Daar is de 'nieuwe' ph2 2 liter benzinemotor erg gevoelig voor.
Natuurlijk kan het ook de thermostaat geweest zijn maar dan moet ook de temperatuurmeter onderin zijn blijven staan.

Auteur:  pveenstra [ 04 jan 2011 01:12 ]
Berichttitel:  Re: verwarming

BJG schreef:
Het is waarschijnlijk een luchtbel geweest in het kachelcircuit. Daar is de 'nieuwe' ph2 2 liter benzinemotor erg gevoelig voor.

Hoe komt zo'n luchtbel in het kachelcircuit?

Auteur:  Maarten [ 04 jan 2011 08:39 ]
Berichttitel:  Re: verwarming

Als het een beetje zit zoals bij onze Saxo kan dat al gebeuren bij het verversen van de koelvloeistof (vervangen distributieriem met waterpomp bijvoorbeeld).
Toen dat bij onze Saxo gebeurd was klonk het in de bocht alsof je in een flat woonde en je bovenburen het tiolet doorspoelden. Was gewoon een kwestie van even ontluchten.

Auteur:  BJG [ 06 jan 2011 20:48 ]
Berichttitel:  Re: verwarming

luchtbellen ontstaan meestal idd na een reparatie,
maar ook een ontluchtstopje dat door veroudering van de rubber ring niet helemaal meer afdicht kan deze problemen veroorzaken, evenals een niet goed afdichtende koelvloeistof-temperatuursensor.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/