Auteur |
Bericht |
chevron43
|
 verwarming
Mijn C5 ph2 is van de winter tamelijk koud geweest, althans binnen, de verwarming liep niet hoger dan 20 C, terwijl deze aan beide kanten op HIGH stonden, ook met iets te minderen verroerde de temp niet. Alleen toen ik met draaiende motor stond te wachten op mijn kleinkind bij de school werd de temperatuur opeens aangenaam warm. Moet de verwarming nu ontlucht worden of zo? en zo ja hoe doe ik dat? 
|
22 feb 2010 00:03 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: verwarming
Werkt de buitentemperatuur meter nog naar behoren ?? ( ik bedoel dus de juiste waarde aangeven )
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
22 feb 2010 00:06 |
|
 |
Jalu
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30 Berichten: 390 Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
 Re: verwarming
Andere verdachte: een (motor-) thermostaat die niet goed sluit. Is de koelvloeistof-temperatuur wel normaal of blijft die meter ook onderin de schaal hangen?
|
22 feb 2010 00:12 |
|
 |
chevron43
|
 Re: verwarming
Ik heb er dit jaar geen last van mannen, dus zal wel aan een onderhoudsbeurt gelegen hebben die ik van de zomer heb laten doen dat de verwarming geen probleem oplevert in deze strenge winter. 
|
03 jan 2011 16:28 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: verwarming
waarschijnlijk blijft de thermostaat een beetje open staan,zoals Jalu zegt als je stilstaat word de radiator niet gekoelt door de rijwind,en daardoor stijgt de water temperatuur
|
03 jan 2011 18:24 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: verwarming
@ Willy,volgens mij is het probleem opgelost als ik de post zo lees na een onderhoudsbeurt!
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
03 jan 2011 20:20 |
|
 |
luc
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 18 apr 2010 00:23 Berichten: 562 Woonplaats: Helmond
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: verwarming
Ik heb dezelfde problemen. Kijk maar eens op onderstaand draadje viewtopic.php?f=6&t=494
|
03 jan 2011 22:23 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: verwarming
luc schreef: Ik heb dezelfde problemen.
De ph1 die jij hebt verschilt qua mengmotor van de ph2 die de TS heeft. Bij de ph2 komen mengmotor problemen niet meer voor. Het is waarschijnlijk een luchtbel geweest in het kachelcircuit. Daar is de 'nieuwe' ph2 2 liter benzinemotor erg gevoelig voor. Natuurlijk kan het ook de thermostaat geweest zijn maar dan moet ook de temperatuurmeter onderin zijn blijven staan.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
04 jan 2011 00:13 |
|
 |
pveenstra
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 07 okt 2010 09:20 Berichten: 223 Woonplaats: Amersfoort
Auto: C5 Berline 2.0 16V Ligne Business
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10654
Productienummer: 0239
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000+
Kleur: Rouge Profond KKQD
Naar boven
|
 Re: verwarming
BJG schreef: Het is waarschijnlijk een luchtbel geweest in het kachelcircuit. Daar is de 'nieuwe' ph2 2 liter benzinemotor erg gevoelig voor.
Hoe komt zo'n luchtbel in het kachelcircuit?
_________________ Groet, Peter 1e auto: Citroen Visa L (1980) 2e auto: Mazda 323 10 jaar geen auto 3e auto: Opel City (1978) 4e auto: Opel Omega 2.0i 16V (1996) 5e auto:Citroen C5 Break ph1 1.8 16V Ligne Prestige (2002) 6e auto: Citroen C5 Berline ph2 2.0i 16V Ligne Business (2007)
|
04 jan 2011 01:12 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: verwarming
Als het een beetje zit zoals bij onze Saxo kan dat al gebeuren bij het verversen van de koelvloeistof (vervangen distributieriem met waterpomp bijvoorbeeld). Toen dat bij onze Saxo gebeurd was klonk het in de bocht alsof je in een flat woonde en je bovenburen het tiolet doorspoelden. Was gewoon een kwestie van even ontluchten.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
04 jan 2011 08:39 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: verwarming
luchtbellen ontstaan meestal idd na een reparatie, maar ook een ontluchtstopje dat door veroudering van de rubber ring niet helemaal meer afdicht kan deze problemen veroorzaken, evenals een niet goed afdichtende koelvloeistof-temperatuursensor.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
06 jan 2011 20:48 |
|
 |
|