Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Stuurinrichting https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=5957 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Sandro [ 10 nov 2009 20:43 ] |
Berichttitel: | Stuurinrichting |
Hallo allemaal, Sandro hier. Ik heb een vraag, en er is vast al een draadje over, maar als ik met mijn stuur heen en weer beweeg dan zit hier een beetje speling in. Tevens is het zo als je over klinkers rijdt dan rammelt dit een beetje. Let wel het stuur heeft alleen speling van links naar rechts en niet op en neer. Is dit probleempje simpel op te lossen? Graag hoor ik van één van jullie. Groeten Sandro |
Auteur: | Maarten [ 10 nov 2009 21:23 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurinrichting |
Hoe bedoel je, wel speling links-rechts maar niet op-neer? Speling links-rechts, dan zou je denken aan versleten fuseekogel ![]() |
Auteur: | willy4 [ 10 nov 2009 22:31 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurinrichting |
als u banden niet abnormaal slijtage vertonen, tussen het stuurhuis en het stuur ,zit er een kniegewricht dat daar speling op zit, of in het stuurhuis zelf als u banden abnomaal slijtage vertonen, is het mogelijk dat er kogelgewrichten speling vertonen aan het uiteinde van de stuurstangen |
Auteur: | Sandro [ 11 nov 2009 21:55 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurinrichting |
Bedankt voor jullie reacties, maar een versleten fuseekogel hoor je een geluid geven als je door kuilen rijdt. Dit is niet het geval, ik heb bij een mede Citrofan een zelfde probleempje gelezen. Deze had het over speling in de stuuras op de plaats waar hij over elkaar kan schuiven,dient voor bij een frontale botsing. Een tip hierbij was om deze ruimte met loctite op te vullen!! Het kan natuurlijk ook in het scharnierpunt (kruiskoppeling) zitten, ik weet het niet, de banden vertonen in elk geval geen overmatige slijtage. Wie o wie licht mij bij. |
Auteur: | websurfer [ 12 nov 2009 22:50 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurinrichting |
had hetzelfde probleem is speling in het tussenstuk van de stuurkolom dat deel waar bij een botsing de onderste stang in de bovenste hollestang schuift. wil je dit geheel oplossen is vervanging noodzakelijk. ik dacht dat ook te doen maar ben er uiteindelijk niet toe over gegaan (heb wel een nieuwe (Sloop)kolom in huis en staat op marktplaats) controle is te doen door die overgang in je hand te nemen en snel korte rukjes aan het stuur te geven dan moet je dit voelen. let wel op is snel het gevoel dat de kruiskoppeling daar speling heeft maar is dus niet het geval. |
Auteur: | Sandro [ 13 nov 2009 14:36 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurinrichting |
Wat zijn de kosten van een stuurstang zowel nieuw als tweedehands, en Websurfer waarom heeft u hem niet vervangen? Groeten Sandro |
Auteur: | websurfer [ 13 nov 2009 15:37 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurinrichting |
Nieuw geen idee maar op de 2e hands markt tussen de 75 en 150 euro mijne staat te koop voor 75 euro reden van niet plaatsen 1) heb geen tijd gehad nog 2) opgelost dmv "noodreparatie met locktide" in dat bewegende deel hier is een treath over waar de meningen erg tegenstrijdig zijn maar de tegenstanders overwinnen lijkt het. |
Auteur: | Hans47 [ 13 nov 2009 17:30 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurinrichting |
hoorde deze lichte rammel ook maar volgens mij heb je dat al snel met een inschuifbare kolom. Ik heb er zo goed en zo kwaad als het ging kogellagervet tussen gesmeerd en hoor/voel al geruime tijd niets meer (ik bedoel uiteraard de stuurkolom). |
Auteur: | Sandro [ 13 nov 2009 21:16 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurinrichting |
Is er geen afbeelding van hoe je dat doet, ik bedoel de loctide ertussen werken, het lijkt me niet makkelijk om erbij te kunnen. En loopt het er niet tussen vandaan? Graag wordt hierover bijgelicht. En alleen kogellagervet erin werken, geeft dat? Het lijkt me dat het vet zo weer oplost of verplaatst en de speling zo weer terug is. Groeten allemaal, en bedankt voor de reacties!! |
Auteur: | websurfer [ 13 nov 2009 21:27 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurinrichting |
Locktide werkt wel maar volgens critici doed dat de werking van het schuifmechanisme tijdens een botsing blokeren en dus gevaarlijk. ik denk dat dit meevalt en heb het dus wel gedaan. is redelijk eenvoudig te doen maar je moet even de bekleding weghalen bij je voeten onder het dashboard |
Auteur: | Sandro [ 13 nov 2009 21:36 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurinrichting |
Loopt het er niet uit!! Of moet je het van bovenaf erin gieten |
Auteur: | websurfer [ 13 nov 2009 23:32 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurinrichting |
nee hoor ![]() |
Auteur: | Sandro [ 14 nov 2009 15:01 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurinrichting |
Bedankt allemaal voor de reacties, ik ga het ook een keer bekijken of ik er loctide in giet, even voor de duidelijkheid het schuivende deel zit dus dicht bij je voeten? Je moet dus niet vlak onder het stuur zijn! ![]() Groeten Sandro |
Auteur: | willy4 [ 14 nov 2009 16:43 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurinrichting |
Dan wel van het stuur een nacht afblijven dat de loctide is uitgehard |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |