Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Dubbele storing C5 Break AvB 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan

Auto: C5 break 2.0 16v ligne prestige
Opties: pack break,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09367
Productienummer: 10154
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: gris fullminator

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Dubbele storing C5 Break AvB
Hallo allemaal,
Na een probleemloze 3500 km tijdens de vakantie met caravan gaf onze c5 een dubbele storing. Het lijkt niet echt mee te zitten.Eerst het hele verhaal met de airco (doet het overigens nog supergoed, nwe condensor) eerst een storing remsysteem incl service en stopverlichting aan. 2 tellen later kwam er storing emissie erbij. Doorgereden naar het werk, poos uit geweest en bij het starten weer dezelfde melding met alle lampjes aan. Motor draaide wel bonkerig.
Meteen vanuit het werk langs de garage om uit te laten lezen. Zit nog nl garantie op (gelukkig).

Tijdens de vakantie hebben we op 98 gereden ipv 95 in Nederland. Dacht door de heuvels, met caravan en maar een paar cent verschil een betere optie dan 95 gemixed met bioethanol. Terug in Nederland weer aan de 95. Dus nu 2 tanken later storing. De computer gaf iets aan over de inspuitvolume te hoog in cilinder 1 en 3 en iets wat verwijst naar de pingelsensor.
Laatst starte de c5 ook maar net voor mijn gevoel bij een koude start.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen. Zou naar mijn idee toch niet aan de verwisseling van de benzinesoort moeten liggen? Of is de C5 er gevoelig voor.

Wat betreft de remstoring zei de monteur dat de remmen bij oplevering voldoende waren, waarschijnlijk vuil.
Wehebben haar achter moeten laten bij de garage. Na de vraag gesteld te hebben of een ritje van Alkmaar naar Groningen schade zou kunnen brengen. Leek hem niet zo'n goed idee. Kregen een mondeo station mee uit 99. Dat is even heel erg wennen maar we komen vooruit.

Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Mocht iemand tips hebben, ik hoor ze graag.

groet
AvB

13 aug 2009 22:46
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dubbele storing C5 Break AvB
AvB schreef:
Tijdens de vakantie hebben we op 98 gereden ipv 95 in Nederland. Dacht door de heuvels, met caravan en maar een paar cent verschil een betere optie dan 95 gemixed met bioethanol.

Ik denk dat er in 98 meer bioethanol zit dan in 95.

Citaat:
iets wat verwijst naar de pingelsensor.

een fout in de pingelsensor of hij detecteerde pingelen? In dat laatste geval vindt je auto de 95 nu niet lekker meer. Ik zou zeggen, probeer eens een designer brandstof. Die zitten meestal op 97 octaan, maar mogen van de Nederlandse warenwet alleen als 95 verkocht worden (Total Excellium, Shell V-Power). Wellicht heeft de BP nog Ultimate 98.

Citaat:
Wat betreft de remstoring zei de monteur dat de remmen bij oplevering voldoende waren.

Bij auto's met ESP/ASR krijg je altijd eerst een storing op het ESP, voordat de motorstoring gemeld wordt. Kweennie wat er bij jou in zit, maar het kan goed gerelateerd zijn, ook bijv door het motorvacuüm. Als je dus alleen een remstoring krijgt icm een motorstoring dan zou ik die motorstoring eerst oplossen. De handrem doet het altijd ;)

ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

14 aug 2009 08:38
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**

Naar boven
Antwoord met een citaat
Of er verband is met de gebruikte benzine weet ik niet. Ik heb wel ervaren dat mijn C5 de laatste tijd direct na het starten (sloeg meteen aan) wat minder regelmatig (een beetje alsof hij op 3 cylinders liep) met een iets verhoogd (+1.100 rpm) stationair toerental liep. Na een paar honderd meter rijden was alles weer normaal (gebruik altijd 95 octaan, de laatste tijd bij Shell Expres met die volgens hun extra zuinige benzine). Ik heb vorige week weer eens Total Excellium getankt en de motor loopt na het starten direct mooi rond met (nauwelijks verhoogd) stationair toerental. Of er verband is weet ik niet maar het valt wel op.

Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding

14 aug 2009 14:48
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bedankt voor jullie reactie Eviltwin en Kapitein Rob,

Deze c5 heeft overigens geen ESP ed. Is een standaard ligne prestige uit 2002.

Wat de brandstof betreft, vind ik het wel vreemd. Ik heb met mijn vorige auto's ook wel eens uitstapjes gemaakt naar andere benzine. Nooit problemen gehad, in de boeken ( ao ANWB) raden juist bij zwaardere belasting een benzine aan met hoger octaangehalte.
Bij het starten was het toerental zo rond de 800/900 rpm bij koude start, iets hoger dan dat ik bij andere auto's gewend was, maar er moet bij deze auto wat meer in bedrijf worden gezet (veersysteem en meteen de airco).

Toen de storing werd uitgelezen gaf hij ook nog een melding over de brandstoftank magneet oid?
Zou het anders iets van de brandstofpomp zijn?

Maarja, ze staat sinds donderdag in bij de garage waar ze vandaan komt en is ze maandag aan beurt. Ik hoop dat het snel is opgelost want de ford mondeo komt vooruit, daar is het dan ook mee gezegd.

Bedankt voor het meedenken.

15 aug 2009 13:18
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Naar boven
Antwoord met een citaat
Nou, het euvel is verholpen.

Ik vond het zelf best bijzonder.
De beide achterlichten waren kapot. Dit gaf een melding aan het remsysteem/ ABS. Dat vond het motormanagement niet helemaal veilig en ging over in noodloop en gaf vervolgens een emissiestoring aan.

En dat allemaal met 2 defecte lampjes.

Vanmiddag lekker de mondeo omruilen voor ons c5-je. Gister met de mondea van Alkmaar naar Groningen gereden. Dat wil ik echt niet nog eens meemaken. Ik kwam er na 2 keer 2 uur rijden gesloopt uit. 12 onderweg met c5 naar Frankrijk en was ik bijna zo fris als een hoentje. Maarja.. was even een noodoplossing.

groetjes
AvB

17 aug 2009 12:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue

Naar boven
Antwoord met een citaat
:shock:

Da's wel een heel rigoreuze reactie op 2 kapotte lampjes.

17 aug 2009 12:38
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Naar boven
Antwoord met een citaat
MarcusE schreef:
:shock:

Da's wel een heel rigoreuze reactie op 2 kapotte lampjes.

Dat is zeker zo en best wel schrikken als je opeens een dubbele storing krijgt en alle lampjes flikkeren en begint te piepen.
Binnenkort maken we voldoende kilometers om het te kijken of de storing niet terugkomt. Tot november hebben we nog garantie. Dus als er nog iets komt, dan het liefst nu en de volgende jaren even niet ;-)

17 aug 2009 12:43
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ]