Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

spritmonitor
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=5215
Pagina 1 van 1

Auteur:  gerben [ 10 jul 2009 09:14 ]
Berichttitel:  spritmonitor

Hoe krijg ik die regel van de spritmonitor bij mijn onderschrift.
Als ik de HTML regel kopieer en plaat tussen de [url][/url] dan werkt het niet.

Wie helpt mij even op weg? :(

Auteur:  Marc [ 10 jul 2009 09:20 ]
Berichttitel:  Re: spritmonitor

Je moet niet de HTML-regel gebruiken, die is voor webpages. Je moet de BBcode kopieren en die zonder wijzigingen plakken waar je hem wil hebben.

Auteur:  Menno [ 10 jul 2009 09:54 ]
Berichttitel:  Re: spritmonitor

Gerben ik heb hem er even voor je onder gezet ;)

Dit is ( voor andere die eventueel zo'n onderschrift willen ) wat je neerzet in het onderschrift ( uiteraard is voor iedereen het nummer uniek bij je account op spritmonitor ) :
Code:
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/343928.html][img]http://images.spritmonitor.de/343928_5.png[/img][/url]

Auteur:  Ronald [ 10 jul 2009 18:44 ]
Berichttitel:  Re: spritmonitor

gerben schreef:
Hoe krijg ik die regel van de spritmonitor bij mijn onderschrift.
Als ik de HTML regel kopieer en plaat tussen de [url][/url] dan werkt het niet.

Wie helpt mij even op weg? :(


Gelukt zo te zien. Nu alleen nog bij je eerste ingave aangeven dat dat je eerste (geregistreerde) tankbeurt is.
Tank je echt 100RON?

gr. Ronald

Auteur:  exroosje [ 13 jul 2009 13:40 ]
Berichttitel:  Re: spritmonitor

Misschien enige verwarring vanwege de duitse benaming van de benzines? Ben even kwijt hoe, maar ik had ze in het begin ook verkeerd ingevoerd.

Zo uit he hoofd
normal = 91
super = 95
superplus = 98
???? =100

Auteur:  Klaverblaadje [ 13 jul 2009 13:56 ]
Berichttitel:  Re: spritmonitor

In Duitsland hebben ze inderdaad 2 soorten extra, de 91 en de 100.

100 zie je niet veel meer, maar de 91 of NORMAL is nog overal en daar moet je dus van afblijven want veel automotoren krijgen daar spontaan klopneigingen en later motorschade van.

Een aantal Duitse merken o.a. bij Mercedes hebben een mogelijkheid om de motor om te schakelen op deze 91.

Bij mijn weten waren er niet veel auto's die 100 echt nodig hadden, een HPI zal er misschien beter op draaien en enkele MG typen lusten het ook.

Auteur:  exroosje [ 14 jul 2009 11:57 ]
Berichttitel:  Re: spritmonitor

Of een HPI echt profiteert van RON 100? Het is in elk geval erg duur. Meer iets voor een opgefokte turbo die constant tegen de pingelsensor aanrijdt.

Citroen motoren profiteren alle wel enigzins van 98 (volgens het instructieboekje) maar ook daar is het prijsverschil groter als het voordeel. Dan is RON 100 helemaal weggegooid geld.....

Ik heb het een keertje in mijn V6 gegooid toen ik voluit op de autobahn ging planken. Omdat de tank niet leeg was dacht ik 95 + 100 = 98! Toen ik daarna verder ging met 95 heb ik eigenlijk geen verschil gemerkt

Auteur:  gerben [ 17 jul 2009 16:57 ]
Berichttitel:  Re: spritmonitor

Bedankt allemaal.......

Auteur:  Runner1671 [ 16 okt 2010 02:32 ]
Berichttitel:  Re: spritmonitor

gelukkie ik weet het nog! Pfff..... :smt038


Afbeelding

Auteur:  Duck [ 16 okt 2010 08:30 ]
Berichttitel:  Re: spritmonitor

code kan ook nog anders km/l

vind ik persoonlijk leuker
:smt023

Auteur:  Peebee [ 21 okt 2010 19:10 ]
Berichttitel:  Re: spritmonitor

Is RON 100 niet zoiets als raketbrandstof? :lol:
Gaat de dame daar dan harder en feller van rijden?
Of krijg je dan ook zo'n naverbrander vlam uit je uitlaat? :smt190
Maar ja, ik rijd op kookbrandstof.

Peter

Auteur:  EW [ 21 okt 2010 20:07 ]
Berichttitel:  Re: spritmonitor

RON100...

Was LPG dat niet ook ongeveer?

Auteur:  Nosmo King [ 21 okt 2010 20:48 ]
Berichttitel:  Re: spritmonitor

Shell V-power is in Duitsland RON 100. Tank ik altijd in de motor als ik daar ben.

Shell V-Power Racing ist ein Kraftstoff mit hoher Oktanzahl (100+ RON), der entwickelt wurde, um die Leistung vieler moderner Motoren mit einer Einrichtung zur Zündverstellung zu maximieren.

Auteur:  Ronald [ 21 okt 2010 20:52 ]
Berichttitel:  Re: spritmonitor

exroosje schreef:
Meer iets voor een opgefokte turbo die constant tegen de pingelsensor aanrijdt.

Klopt helemaal, kijk maar.
Deze opgefokte turbo kan met RON98 4 graden meer vooronstekeing aan dan met RON95 en dat scheelt dik in vermogen en koppel. Met RON100 kan je nog een stapje verder gaan.

Afbeelding

Voorwaarde wel is dat je een vrij programmeerbare ECU hebt of anderszins je voorontstekeing kan regelen.

Gr. Ronald

Auteur:  Nosmo King [ 21 okt 2010 21:26 ]
Berichttitel:  Re: spritmonitor

Een keer op TV (5th Gear?) een test gezien met 3 verschillende auto's die ze met normale benzine met BP ultimate, V-Power en Total Excellium op een rollerbank testen. De Premium brandstoffen gaven allemaal een toename in PK's te zien ten opzichte van de normale benzine. Hoger getunde motoren gaven ook relatief meer winst te zien. V-power gaf de meeste winst.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/