Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
spritmonitor https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=5215 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | gerben [ 10 jul 2009 09:14 ] |
Berichttitel: | spritmonitor |
Hoe krijg ik die regel van de spritmonitor bij mijn onderschrift. Als ik de HTML regel kopieer en plaat tussen de [url][/url] dan werkt het niet. Wie helpt mij even op weg? ![]() |
Auteur: | Marc [ 10 jul 2009 09:20 ] |
Berichttitel: | Re: spritmonitor |
Je moet niet de HTML-regel gebruiken, die is voor webpages. Je moet de BBcode kopieren en die zonder wijzigingen plakken waar je hem wil hebben. |
Auteur: | Menno [ 10 jul 2009 09:54 ] |
Berichttitel: | Re: spritmonitor |
Gerben ik heb hem er even voor je onder gezet ![]() Dit is ( voor andere die eventueel zo'n onderschrift willen ) wat je neerzet in het onderschrift ( uiteraard is voor iedereen het nummer uniek bij je account op spritmonitor ) : Code: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/343928.html][img]http://images.spritmonitor.de/343928_5.png[/img][/url] |
Auteur: | Ronald [ 10 jul 2009 18:44 ] |
Berichttitel: | Re: spritmonitor |
gerben schreef: Hoe krijg ik die regel van de spritmonitor bij mijn onderschrift. Als ik de HTML regel kopieer en plaat tussen de [url][/url] dan werkt het niet. Wie helpt mij even op weg? ![]() Gelukt zo te zien. Nu alleen nog bij je eerste ingave aangeven dat dat je eerste (geregistreerde) tankbeurt is. Tank je echt 100RON? gr. Ronald |
Auteur: | exroosje [ 13 jul 2009 13:40 ] |
Berichttitel: | Re: spritmonitor |
Misschien enige verwarring vanwege de duitse benaming van de benzines? Ben even kwijt hoe, maar ik had ze in het begin ook verkeerd ingevoerd. Zo uit he hoofd normal = 91 super = 95 superplus = 98 ???? =100 |
Auteur: | Klaverblaadje [ 13 jul 2009 13:56 ] |
Berichttitel: | Re: spritmonitor |
In Duitsland hebben ze inderdaad 2 soorten extra, de 91 en de 100. 100 zie je niet veel meer, maar de 91 of NORMAL is nog overal en daar moet je dus van afblijven want veel automotoren krijgen daar spontaan klopneigingen en later motorschade van. Een aantal Duitse merken o.a. bij Mercedes hebben een mogelijkheid om de motor om te schakelen op deze 91. Bij mijn weten waren er niet veel auto's die 100 echt nodig hadden, een HPI zal er misschien beter op draaien en enkele MG typen lusten het ook. |
Auteur: | exroosje [ 14 jul 2009 11:57 ] |
Berichttitel: | Re: spritmonitor |
Of een HPI echt profiteert van RON 100? Het is in elk geval erg duur. Meer iets voor een opgefokte turbo die constant tegen de pingelsensor aanrijdt. Citroen motoren profiteren alle wel enigzins van 98 (volgens het instructieboekje) maar ook daar is het prijsverschil groter als het voordeel. Dan is RON 100 helemaal weggegooid geld..... Ik heb het een keertje in mijn V6 gegooid toen ik voluit op de autobahn ging planken. Omdat de tank niet leeg was dacht ik 95 + 100 = 98! Toen ik daarna verder ging met 95 heb ik eigenlijk geen verschil gemerkt |
Auteur: | gerben [ 17 jul 2009 16:57 ] |
Berichttitel: | Re: spritmonitor |
Bedankt allemaal....... |
Auteur: | Runner1671 [ 16 okt 2010 02:32 ] |
Berichttitel: | Re: spritmonitor |
gelukkie ik weet het nog! Pfff..... ![]() ![]() |
Auteur: | Duck [ 16 okt 2010 08:30 ] |
Berichttitel: | Re: spritmonitor |
code kan ook nog anders km/l vind ik persoonlijk leuker ![]() |
Auteur: | Peebee [ 21 okt 2010 19:10 ] |
Berichttitel: | Re: spritmonitor |
Is RON 100 niet zoiets als raketbrandstof? ![]() Gaat de dame daar dan harder en feller van rijden? Of krijg je dan ook zo'n naverbrander vlam uit je uitlaat? ![]() Maar ja, ik rijd op kookbrandstof. Peter |
Auteur: | EW [ 21 okt 2010 20:07 ] |
Berichttitel: | Re: spritmonitor |
RON100... Was LPG dat niet ook ongeveer? |
Auteur: | Nosmo King [ 21 okt 2010 20:48 ] |
Berichttitel: | Re: spritmonitor |
Shell V-power is in Duitsland RON 100. Tank ik altijd in de motor als ik daar ben. Shell V-Power Racing ist ein Kraftstoff mit hoher Oktanzahl (100+ RON), der entwickelt wurde, um die Leistung vieler moderner Motoren mit einer Einrichtung zur Zündverstellung zu maximieren. |
Auteur: | Ronald [ 21 okt 2010 20:52 ] |
Berichttitel: | Re: spritmonitor |
exroosje schreef: Meer iets voor een opgefokte turbo die constant tegen de pingelsensor aanrijdt. Klopt helemaal, kijk maar. Deze opgefokte turbo kan met RON98 4 graden meer vooronstekeing aan dan met RON95 en dat scheelt dik in vermogen en koppel. Met RON100 kan je nog een stapje verder gaan. ![]() Voorwaarde wel is dat je een vrij programmeerbare ECU hebt of anderszins je voorontstekeing kan regelen. Gr. Ronald |
Auteur: | Nosmo King [ 21 okt 2010 21:26 ] |
Berichttitel: | Re: spritmonitor |
Een keer op TV (5th Gear?) een test gezien met 3 verschillende auto's die ze met normale benzine met BP ultimate, V-Power en Total Excellium op een rollerbank testen. De Premium brandstoffen gaven allemaal een toename in PK's te zien ten opzichte van de normale benzine. Hoger getunde motoren gaven ook relatief meer winst te zien. V-power gaf de meeste winst. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |