Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 aankoop advies 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht aankoop advies
Beste forumleden,
sinds kort lid van deze forum.
ik ben al een tijdje aan het kijken naar een C5 van bouwjaar 2001 en 2002, 1.8; automaat met iets van 160.000 km op de teller. Heb ik op een advertentie gezien! Deze dealer was in Dronten. Nu ik lees dat hij niet snel is met optrekken, in dit geval de 2.0 model, vraag ik me af of ik goed bezig ben als ik toch die 1.8 model koop!
Wat ik heb kunnen begrijpen uit het lezen is dat de C5 heel veel electronica bezit om de bestuurder heel veilig te vervoeren en comfortabel te maken.En dat de electronica heel gevoelig zijn.
Mag een advies van jou tot aankoop!
Alvast bedankt en zou indien mogelijk van andere citrofielen de bevindingen willen weten van de modellen 2001 en 2002. Groeten.

Menno schreef:
Eerlijk toegeven , de automaat in de 2.0i is minder beschaafd dan die in de 2.2 ( AL-4 <-> 4HP20 ) , er komt wel eens af en toe een schok aan te pas ...

Verder is het een moderne automaat in de zin van redelijk soepel , absoluut een prima combinatie , maar snel is de auto niet te noemen ( mijn mening )

:P

06 jul 2009 09:55
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aankoop advies
Ach, de 1,8 is niet de vlotste, een automaat an sich ook niet. De combinatie lijkt me echt iets voor iemand die noooit haast zal hebben, gesteld is op comfort en voor wie het een sport is om langzaam vooruit te komen...

En aankoopadviezen? Zie ook de FAQ's op dit forum. Succes.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

06 jul 2009 10:37
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën
Brandstof: Benzine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Hallo autofreak,

Wat belangrijk is bij een C5 is dat je het onderhoud historie kunt achterhalen, zo kun je nagaan of de C5 in kwestie storingen heeft gehad e/o dit een goed onderhouden exemplaar is ...
Zie ook de FAQ voor meer tips m.b.t. aanschaf van een C5 ...

Normaal gesproken zijn modellen van 2003 -> minder gevoelig voor storingen, maar er zijn meer dan genoeg oudere exemplaren die daar niet voor onder doen ;)
Als je zelf geen verstand hebt van auto's zorg dan minimaal voor bovag garantie en doe eventueel een aankoop keuring ...

Wat betreft de snelheid van een 1.8i-16v automaat, tja .... dat is heel persoonlijk denk ik, ga er eens in proefrijden, zal m.i. weinig onder doen voor een 2.0i-16v ( wat ook geen snelheidswonder is ) ... daar koop je ook niet zo'n auto voor :smt193
Bak moet verder soepel schakelen, hier en daar en af en toe een klein schokje is niet erg ...

Suc6 met zoeken :smt023

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

06 jul 2009 10:38
Profiel
Antwoord met een citaat
beste Harm,
hartelijk bedankt voor jouw advies.
heb begrepen dat je absoluut geen haast moet hebben dus dan maar een V6 denk ik dan, haha.
het is meer dat je vlotjes een automobilist kan inhalen en niet als een schildpad voorbij streeft, bij wijze van zeggen.ken je toch niet maken met zo`n mooie auto als de C5!!!
die honda accord met 1.8 motor die ik nu rijd met automaat en die ingeruild zal worden voor een C5, heeft een kickdown die lekker zijn werk doet..
anderen prefereren toch een 2.0 model.
die C5 heeft een geweldige impact op me gemaakt en niet ben weg te slaan.
leert heel veel over de C5 op deze forum. klasse aan allen.
gewoon blijven schrijven....

Harm van Beek schreef:
Ach, de 1,8 is niet de vlotste, een automaat an sich ook niet. De combinatie lijkt me echt iets voor iemand die noooit haast zal hebben, gesteld is op comfort en voor wie het een sport is om langzaam vooruit te komen...

En aankoopadviezen? Zie ook de FAQ's op dit forum. Succes.

06 jul 2009 12:08
Antwoord met een citaat
helemaal aan het correcte eind.auto is een vervoermiddel.
een auto van deze caliber is het comfortabele ervan.
het genieten van de ""zweverige"" ( alle oneffenheden wegwerken door de zachte vering) en alle luxe die je aan boord heb.airco, abs enz...
als je wonderen verwacht van jouw snelheid, ga je eerder naar een bmw of audi als voorbeeld te noemen.
voor citroen is het comfortabel reizen van A naar B en dat je dus ook niet vermoeid achter het stuur vandaan kruipt om zo je vergadering voort te zetten als voorbeeld noemende.
toppie, heb weer wat geleerd. dank je.

Menno schreef:
Hallo autofreak,

Wat belangrijk is bij een C5 is dat je het onderhoud historie kunt achterhalen, zo kun je nagaan of de C5 in kwestie storingen heeft gehad e/o dit een goed onderhouden exemplaar is ...
Zie ook de FAQ voor meer tips m.b.t. aanschaf van een C5 ...

Normaal gesproken zijn modellen van 2003 -> minder gevoelig voor storingen, maar er zijn meer dan genoeg oudere exemplaren die daar niet voor onder doen ;)
Als je zelf geen verstand hebt van auto's zorg dan minimaal voor bovag garantie en doe eventueel een aankoop keuring ...

Wat betreft de snelheid van een 1.8i-16v automaat, tja .... dat is heel persoonlijk denk ik, ga er eens in proefrijden, zal m.i. weinig onder doen voor een 2.0i-16v ( wat ook geen snelheidswonder is ) ... daar koop je ook niet zo'n auto voor :smt193
Bak moet verder soepel schakelen, hier en daar en af en toe een klein schokje is niet erg ...

Suc6 met zoeken :smt023

06 jul 2009 12:15
Antwoord met een citaat
autofreak schreef:
als je wonderen verwacht van jouw snelheid, ga je eerder naar een bmw of audi als voorbeeld te noemen

Mmm, ja, maar als je zo'n auto wel zou willen (zoals ik) maar die merken niet kunt betalen (zoals ik) en evengoed een behoorlijk vlotte auto wilt (zoals ik)... dan is een 2.0 HDI(f) met 136 pk een meer dan redelijk alternatief... als je van diesels houdt...(zoals ik)... Het zweverige waar je zo van houdt zit er dan standaard wel op.

06 jul 2009 12:26
Beheerder
Beheerder

Naar boven
Antwoord met een citaat
autofreak schreef:
het is meer dat je vlotjes een automobilist kan inhalen en niet als een schildpad voorbij streeft, bij wijze van zeggen.ken je toch niet maken met zo`n mooie auto als de C5!!!

Fatsoenlijk inhalen met een 1.8i kan prima hoor ... zeker als je de automaat in de sportstand zet is deze vrij alert ;)
Mijn ex 2.0i automaat had ik ook standaard in S staan, dat helpt enorm als je een keer wil opschieten.

06 jul 2009 12:52
Profiel
Antwoord met een citaat
beste rowi,

dank voor het advies.
ik rijd niet meer dan 12.000 km per jaar dus dieselen geldt niet voor mij.
gezien ik vroeger wel ge-dieseld heb en de voordelen van weet maar nu niet rendabel is.
zo te lezen heb je een snelle versie! de 1.8 met 116 pk en de 2.0 met 136 pk liet me twijfelen in mijn keuze.
vandaar mijn verzoek aan alle citrofielen die ervaring hebben met de 1.8 en 2.0 modellen.
lieftst van de bouwjaren 2001 en 2002. waar ik wel op kickt is de schakelaar waar je dus de S stand kan in of uitschakelen! dus naar die modellen kijk ik een beetje naar uit.
veel rijplezier toegewenst.

Rowi schreef:
autofreak schreef:
als je wonderen verwacht van jouw snelheid, ga je eerder naar een bmw of audi als voorbeeld te noemen

Mmm, ja, maar als je zo'n auto wel zou willen (zoals ik) maar die merken niet kunt betalen (zoals ik) en evengoed een behoorlijk vlotte auto wilt (zoals ik)... dan is een 2.0 HDI(f) met 136 pk een meer dan redelijk alternatief... als je van diesels houdt...(zoals ik)... Het zweverige waar je zo van houdt zit er dan standaard wel op.

07 jul 2009 10:48
Antwoord met een citaat
nu ik weet dat de 1.8 al voldoende is en de 2.0 niet noodzakelijk is voor het inhalen ben ik nu goed bezig met alle gegevens die ik heb om te zoeken naar een goede occasion.
welke van de modellen 2001 en 2002 hebben zo een sportstand?moet ik zeker hebben in mijn auto!
hiermee kan je de hoogte van de auto bepalen heb ik begrepen / gezien( bij you tube) en wat geweldig is dat de auto automatisch de hoogte bepaalt naar rijstijl bestuurder en wegdek!!
als ik het fout heb, gaarne correctie gevraagd.
veel rijplezier toegewenst.

Menno schreef:
autofreak schreef:

Fatsoenlijk inhalen met een 1.8i kan prima hoor ... zeker als je de automaat in de sportstand zet is deze vrij alert ;)
Mijn ex 2.0i automaat had ik ook standaard in S staan, dat helpt enorm als je een keer wil opschieten.

07 jul 2009 11:17
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue

Naar boven
Antwoord met een citaat
De S-(sport)-stand zit alleen op de luxere modellen... Dus zeker niet op een 1.8.

Het is niet zo dat je de auto willekeurig kunt "tiefer stellen" à la Opel Manta :shock:

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

07 jul 2009 11:22
Profiel
Antwoord met een citaat
ojee, dank je voor de snelle reatie.
dus kijken naar een 2.0 model exclusive? gaarne even een kleine toelichting. dank alvast.
de modellen die ik naar uitkeek waren allen prestige lige!! als ik het goed heb.
hoe kan ik zien dat het een luxere uitvoering is!
bedankt voor mededeling.

Harm van Beek schreef:
De S-(sport)-stand zit alleen op de luxere modellen... Dus zeker niet op een 1.8.

Het is niet zo dat je de auto willekeurig kunt "tiefer stellen" à la Opel Manta :shock:

07 jul 2009 11:34
Beheerder
Beheerder

Naar boven
Antwoord met een citaat
Elke automaat heeft een "S" stand ;) , wat betreft S stand voor de vering, idd alleen bepaalde modellen ....
Bij de meeste 01/02 modellen zit dit ook al op een 2.0 Ligne-Prestige ...

07 jul 2009 11:34
Profiel
Antwoord met een citaat
toppie. nog een wijze raad om mee te nemen naar mijn zoektocht.
ik zal mij toch moeten concentreren op de 2.0 van 2001 en 2002
zoals ik al lees; een Ligne - prestige. keek al zo net naar de exclusive modellen, 2.0 modellen.
hartstikke bedankt voor snelle respons.

Menno schreef:
Elke automaat heeft een "S" stand ;) , wat betreft S stand voor de vering, idd alleen bepaalde modellen ....
Bij de meeste 01/02 modellen zit dit ook al op een 2.0 Ligne-Prestige ...

07 jul 2009 11:57
Beheerder
Beheerder

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik vind dit een leuke, zeker gezien het bedrag ... !!

viewtopic.php?p=193190#p193190

2.0i-16v Exclusive automaat ;)

07 jul 2009 11:59
Profiel
Sponsor
Sponsor

Auto: DS3 82 So Chic

Naar boven
Antwoord met een citaat
Waarom eigenlijk van 2001/2002? Als het een financiële overweging is kun je mijn inziens beter even verder sparen voor een type 2 (waar kinderziektes grotendeels weg zijn) en een 2 liter :smt193 Met alle respect maar vermogen heb je nooit te weinig.. :smt190

Menno schreef:
Ik vind dit een leuke, zeker gezien het bedrag ... !!

viewtopic.php?p=193190#p193190

2.0i-16v Exclusive automaat ;)

Poeh, je zou haast denken dat er wat aan mankeert. Geen gekke prijs zo, wel 2 ton gedraaid.

07 jul 2009 12:02
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende