Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Armleuningen verkeerd ontworpen? 
Auteur Bericht
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06
Berichten: 4116
Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Armleuningen verkeerd ontworpen?
Vinden jullie nu eigenlijk ook dat de armleuningen verkeerd zijn ontworpen?

Als ik hem naar beneden heb dan zit hij eigenlijk te dicht op het lichaam waardoor mijn arm een beetje krampachtig op de leuning ligt, schouder opgetrokken, niet erg ergonomisch verantwoord zeg maar.

Ook is het dan schier onmogelijk de veiligheidsriem fatsoenlijk open of dicht te krijgen omdat dat ding in de weg zit, dus moet je hem telkens weer omhoog doen.

Soms gebruik ik de armleuning van de passagiersstoel, deze komt al beter in de buurt.

Just a thought...

_________________
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.


04 jun 2009 18:35
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33529
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Geen last van, vind ze eigenlijk uitstekend ... riem vast doen is ook no problem ( handigheidje ... en omhoog is niet nodig )

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


04 jun 2009 18:47
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Geregistreerd: 06 nov 2007 20:37
Berichten: 819
Woonplaats: Epe
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
De armsteunen in de C5 (phase I en II) zijn in mijn beleving de meest ideale die men zich maar kan wensen. In alle andere auto's waar armsteunen in zitten klap ik ze gelijk weg zodat ik er geen last van heb maar in de C5 vindt ik ze zalig! Bij mijn dame heb ik de 'city' stand en de 'highway' stand, de eerste is (bijna) helemaal omlaag op zo de pook goed te kunnen bedienen en de 'higway' stand is bijna helemaal omhoog om lekker te 'hangen' op de bank (stoel). Met het af en-aan gespen van de gordel heb ik geen problemen, nu ben ik ook maar een klein menneke (1.76 meter, 71 kilo) en ik kan me voorstellen dat mensen met een wat grotere omvang (is niet persoonlijk hoor Ploffie) de ruimte meer opvullen waardoor de gordelsluiting wat meer in het gedrang komt?

Groeten,

Albert.

_________________
Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)

Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)

Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans


04 jun 2009 20:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32
Berichten: 1206
Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Heb er ook geen klachten over, gebruik hem altijd, heerlijk relaxed rijden :smt023

_________________

C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi


04 jun 2009 20:33
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 mei 2008 19:10
Berichten: 520
Woonplaats: Arnhem
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Ja het is zeker een fransman die het heeft ontworpen. In ieder geval een heel klein mannetje. :)
Ik gebruik altijd de steun van de bijrijders stoel.

Had liever een hoger midden stuk gehad.

Zat laatst in zo'n vel satis. zie hier onder. dat was zeer handig en fijn die midden steun.
Afbeelding


04 jun 2009 20:47
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
ik vind het ondingen, gebruik eigenlijk alleen die van de bijrijder als chaufeur.
die dingen zijn veel te smal, had liever 1 brede armsteun gezien met evt een bakje eronder.


04 jun 2009 20:48
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06
Berichten: 4116
Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
kansberg schreef:
...ik kan me voorstellen dat mensen met een wat grotere omvang (is niet persoonlijk hoor Ploffie) de ruimte meer opvullen waardoor de gordelsluiting wat meer in het gedrang komt?


:lol: Je weet niet eens hoe ik er uit zie, maar ik ben bijna 1 meter 90 en iets meer dan 95 kg.
Het is niet zo dat mijn lichaam uitpuilt en daardoor de leuning in de weg zit, hahaha.(zware botten :mrgreen: )

Maar als de leuning omlaag staat dan rust hij bijna op de sluiting van de veiligheidsriem en krijg je hem er bijna niet langs.

Maar leuk weer om die verschillende meningen te lezen. :smt023

_________________
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.


04 jun 2009 21:00
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Ik vind hem ook heerlijk!

Veel beter in ieder geval dan dat geval in die astra die ik gisteren van mijn werk mee had...

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


04 jun 2009 21:08
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06
Berichten: 4116
Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Xiphy schreef:
Ja het is zeker een fransman die het heeft ontworpen. In ieder geval een heel klein mannetje. :)
Ik gebruik altijd de steun van de bijrijders stoel.

Had liever een hoger midden stuk gehad.

Zat laatst in zo'n vel satis. zie hier onder. dat was zeer handig en fijn die midden steun.


En voor de rest ook helemaal niet verkeerd van binnen, mooie karren zijn dat.

_________________
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.


04 jun 2009 21:16
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Geregistreerd: 06 nov 2007 20:37
Berichten: 819
Woonplaats: Epe
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Citaat:
Je weet niet eens hoe ik er uit zie, maar ik ben bijna 1 meter 90 en iets meer dan 95 kg


Dat is een goede BMI hoor Plof, je nickname doet anders vermoeden :lol: .

_________________
Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)

Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)

Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans


04 jun 2009 21:17
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Misschien sluit je de gordel verkeerd?

Mijn vrouw had er ook last van, en ik niet, tot bleek dat we het op twee verschillende manieren deden.

Ik trek de sluiting naar beneden, linkerhand halverwege de gordel en de sluiting in de rechterhand, duim tussen de beide gordelhelften op de sluiting.
De ga ik met mijn rechterhand met de sluiting van voren af tussen de twee leuningen door naar achteren waarbij ik de gordel dan onder de leuning doortrek, en "klik"

Mijn vrouw probeerde de gordel tussen lichaam en leuning dicht te maken, en dan is er inderdaad weinig ruimte, of je moet eerst de leuning opklappen.

Als bij een Franse auto iets niet goed uitgedacht lijkt, doe je vast wat verkeerd, want meestal werken ze dergelijke (comfort) dingen perfect uit, wij zien ze niet altijd. :smt017

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


04 jun 2009 21:20
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
bij de ph2 gebruikte ik ook altijd die van de bijrijder...
die van de ph3 vind ik persoonlijk fijner... :oops:


04 jun 2009 21:46
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Ik ben blij met mijn armsteun, ik kan hem echter niet helemaal meer naar beneden krijgen. De bijrijders wel deze kan zeg maar meer 90 graden naar beneden en gelijk met de rugleuning. Mijn stoel de berijders stoel :smt162 stoel werkt precies de andere kant op hij kan precies 90 graden naar beneden maar meer dan 0 graden naar boven dus verder dan de rugleuning :smt102


04 jun 2009 22:09
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Klaverblaadje schreef:
Ik trek de sluiting naar beneden, linkerhand halverwege de gordel en de sluiting in de rechterhand, duim tussen de beide gordelhelften op de sluiting.
De ga ik met mijn rechterhand met de sluiting van voren af tussen de twee leuningen door naar achteren waarbij ik de gordel dan onder de leuning doortrek, en "klik"


Ditto hierzo, maarre, probeer het nu eens beide tegelijkertijd op die manier te doen.. :lol:

_________________
Johan


05 jun 2009 00:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Ploffie schreef:
Vinden jullie nu eigenlijk ook dat de armleuningen verkeerd zijn ontworpen?

Ben je misschien langer, breder of zwaarder dan de gemiddelde C5-rijder?
Mijn vriend met 1.92cm heeft nergens last van, maar die weegt dan ook maar 80kg... :smt203

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


05 jun 2009 02:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.