Armleuningen verkeerd ontworpen?
Auteur |
Bericht |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Armleuningen verkeerd ontworpen?
Vinden jullie nu eigenlijk ook dat de armleuningen verkeerd zijn ontworpen?
Als ik hem naar beneden heb dan zit hij eigenlijk te dicht op het lichaam waardoor mijn arm een beetje krampachtig op de leuning ligt, schouder opgetrokken, niet erg ergonomisch verantwoord zeg maar.
Ook is het dan schier onmogelijk de veiligheidsriem fatsoenlijk open of dicht te krijgen omdat dat ding in de weg zit, dus moet je hem telkens weer omhoog doen.
Soms gebruik ik de armleuning van de passagiersstoel, deze komt al beter in de buurt.
Just a thought...
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
04 jun 2009 18:35 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Geen last van, vind ze eigenlijk uitstekend ... riem vast doen is ook no problem ( handigheidje ... en omhoog is niet nodig )
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
04 jun 2009 18:47 |
|
 |
kansberg
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 06 nov 2007 20:37 Berichten: 819 Woonplaats: Epe
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
De armsteunen in de C5 (phase I en II) zijn in mijn beleving de meest ideale die men zich maar kan wensen. In alle andere auto's waar armsteunen in zitten klap ik ze gelijk weg zodat ik er geen last van heb maar in de C5 vindt ik ze zalig! Bij mijn dame heb ik de 'city' stand en de 'highway' stand, de eerste is (bijna) helemaal omlaag op zo de pook goed te kunnen bedienen en de 'higway' stand is bijna helemaal omhoog om lekker te 'hangen' op de bank (stoel). Met het af en-aan gespen van de gordel heb ik geen problemen, nu ben ik ook maar een klein menneke (1.76 meter, 71 kilo) en ik kan me voorstellen dat mensen met een wat grotere omvang (is niet persoonlijk hoor Ploffie) de ruimte meer opvullen waardoor de gordelsluiting wat meer in het gedrang komt?
Groeten,
Albert.
_________________ Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)
Onze Citroën historie: 2 CV 6 (moi) 2 CV 4 (moi) 2 CV 6 (moi) BX Berline 1600 TZI Automaat (moi) XM Berline 2.0 LPG (moi) XM Berline 2.1 Diesel (moi) Xantia Break 1900 TD (moi) Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme) C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
|
04 jun 2009 20:18 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Heb er ook geen klachten over, gebruik hem altijd, heerlijk relaxed rijden 
_________________
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
04 jun 2009 20:33 |
|
 |
Xiphy
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 mei 2008 19:10 Berichten: 520 Woonplaats: Arnhem
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Ja het is zeker een fransman die het heeft ontworpen. In ieder geval een heel klein mannetje.  Ik gebruik altijd de steun van de bijrijders stoel. Had liever een hoger midden stuk gehad. Zat laatst in zo'n vel satis. zie hier onder. dat was zeer handig en fijn die midden steun. 
|
04 jun 2009 20:47 |
|
 |
robbetje
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
ik vind het ondingen, gebruik eigenlijk alleen die van de bijrijder als chaufeur. die dingen zijn veel te smal, had liever 1 brede armsteun gezien met evt een bakje eronder.
|
04 jun 2009 20:48 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
kansberg schreef: ...ik kan me voorstellen dat mensen met een wat grotere omvang (is niet persoonlijk hoor Ploffie) de ruimte meer opvullen waardoor de gordelsluiting wat meer in het gedrang komt?  Je weet niet eens hoe ik er uit zie, maar ik ben bijna 1 meter 90 en iets meer dan 95 kg. Het is niet zo dat mijn lichaam uitpuilt en daardoor de leuning in de weg zit, hahaha.(zware botten  ) Maar als de leuning omlaag staat dan rust hij bijna op de sluiting van de veiligheidsriem en krijg je hem er bijna niet langs. Maar leuk weer om die verschillende meningen te lezen. 
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
04 jun 2009 21:00 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Ik vind hem ook heerlijk!
Veel beter in ieder geval dan dat geval in die astra die ik gisteren van mijn werk mee had...
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
04 jun 2009 21:08 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Xiphy schreef: Ja het is zeker een fransman die het heeft ontworpen. In ieder geval een heel klein mannetje.  Ik gebruik altijd de steun van de bijrijders stoel. Had liever een hoger midden stuk gehad. Zat laatst in zo'n vel satis. zie hier onder. dat was zeer handig en fijn die midden steun. En voor de rest ook helemaal niet verkeerd van binnen, mooie karren zijn dat.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
04 jun 2009 21:16 |
|
 |
kansberg
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 06 nov 2007 20:37 Berichten: 819 Woonplaats: Epe
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Citaat: Je weet niet eens hoe ik er uit zie, maar ik ben bijna 1 meter 90 en iets meer dan 95 kg Dat is een goede BMI hoor Plof, je nickname doet anders vermoeden  .
_________________ Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)
Onze Citroën historie: 2 CV 6 (moi) 2 CV 4 (moi) 2 CV 6 (moi) BX Berline 1600 TZI Automaat (moi) XM Berline 2.0 LPG (moi) XM Berline 2.1 Diesel (moi) Xantia Break 1900 TD (moi) Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme) C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
|
04 jun 2009 21:17 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Misschien sluit je de gordel verkeerd? Mijn vrouw had er ook last van, en ik niet, tot bleek dat we het op twee verschillende manieren deden. Ik trek de sluiting naar beneden, linkerhand halverwege de gordel en de sluiting in de rechterhand, duim tussen de beide gordelhelften op de sluiting. De ga ik met mijn rechterhand met de sluiting van voren af tussen de twee leuningen door naar achteren waarbij ik de gordel dan onder de leuning doortrek, en "klik" Mijn vrouw probeerde de gordel tussen lichaam en leuning dicht te maken, en dan is er inderdaad weinig ruimte, of je moet eerst de leuning opklappen. Als bij een Franse auto iets niet goed uitgedacht lijkt, doe je vast wat verkeerd, want meestal werken ze dergelijke (comfort) dingen perfect uit, wij zien ze niet altijd. 
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
04 jun 2009 21:20 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
bij de ph2 gebruikte ik ook altijd die van de bijrijder... die van de ph3 vind ik persoonlijk fijner... 
|
04 jun 2009 21:46 |
|
 |
arentwilde
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Ik ben blij met mijn armsteun, ik kan hem echter niet helemaal meer naar beneden krijgen. De bijrijders wel deze kan zeg maar meer 90 graden naar beneden en gelijk met de rugleuning. Mijn stoel de berijders stoel  stoel werkt precies de andere kant op hij kan precies 90 graden naar beneden maar meer dan 0 graden naar boven dus verder dan de rugleuning 
|
04 jun 2009 22:09 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Klaverblaadje schreef: Ik trek de sluiting naar beneden, linkerhand halverwege de gordel en de sluiting in de rechterhand, duim tussen de beide gordelhelften op de sluiting. De ga ik met mijn rechterhand met de sluiting van voren af tussen de twee leuningen door naar achteren waarbij ik de gordel dan onder de leuning doortrek, en "klik"
Ditto hierzo, maarre, probeer het nu eens beide tegelijkertijd op die manier te doen.. 
_________________ Johan
|
05 jun 2009 00:14 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Ploffie schreef: Vinden jullie nu eigenlijk ook dat de armleuningen verkeerd zijn ontworpen?
Ben je misschien langer, breder of zwaarder dan de gemiddelde C5-rijder? Mijn vriend met 1.92cm heeft nergens last van, maar die weegt dan ook maar 80kg... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
05 jun 2009 02:10 |
|
 |
|