Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 V6 lpg importeren uit Duitsland?? 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2008 17:54
Berichten: 85
Woonplaats: Haarlem
Auto: Geen
Brandstof: Hybride


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht V6 lpg importeren uit Duitsland??
Wie heeft er ervaring met het importeren van een (auto) C5 uit Duitsland? Op internet staan prachtige V6's op LPG te koop voor prima prijzen en lage KM standen.

Ik heb wel wat vragen over dit onderwerp.
- Wat zijn de bedrijven die je kunnen helpen bij import?
- Kun je dat zelf, importeren?
- Kun je een Duitse gasinstallatie in NL gebruiken? Uiteraard wel vulstuk laten vervangen door NL versie. Ik denk aan service, keuring, garantie etc..

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

_________________
Had: Citroen C5 Break 2.0 16 V Exclusive (PhII) (productiedatum: 14 Oct 2005)
Had: Citroen C5 Break 1.8 16V Ligne Prestige (PhI) (rijdt nu ergens in Afrika)
Wil: Nooit meer een auto.

Vroeger: Vivaro 2.5 CDTI, Vivaro 1.9 DTI, Pajero 3.2 DiD, Polo station 1.4, Corsa Dci, Marbella 1.0, Golf V5 (2.3), Polo 1.0

Zit: dagelijks in de trein....


28 maart 2009 22:06
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: V6 lpg importeren uit Duitsland??
Mijn ervaringen met importeren uit Duitsland zijn niet heel recent, maar het enige probleem dat je hebt bestaat uit het transporteren van de auto.

De rest kun je af met je portemonee.

Een aantal jaren geleden had ik een camper en een autoambulance, dus toen was dat geen probleem, maar de laatste auto heb ik door een Duitse transporteur laten afleveren in Lobith, en die is daar opgehaald door een Nederlandse autotransporteur.

Keuren heb ik met een 1dagsnummer in Amsterdam gedaan, en voor de BPM kon ik terecht bij de douane.
De BPM tabellen vind je ook op de site van de douane, en je kunt op een verkoopsite zoeken naar een vergelijkbare Nederlandse auto en dan via het kenteken van die auto kijken op de RDW site hoeveel BPM er betaald is bij de nieuwprijs.
Via de douane tabel weet je dan zo het bedrag wat je moet betalen.

De keuringskosten en verwijderingsbijdrage waren iets van 250 euro en het kenteken had ik in 2 dagen thuis.

Met een lpg installatie uit Duitsland moet je op wat meer kosten rekenen omdat de Duitse eisen wat lager liggen als in Nederland en er nog wat extra beveiligingen moeten worden aangebracht, dus eerst langs een Nederlandse gasfirma.

Let erop dat je het volledige Duitse kentekenbewijs en alle bijbehorende rompslomp meekrijgt, anders wordt er niet gekeurd.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


28 maart 2009 22:21
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: V6 lpg importeren uit Duitsland??
In de camper wereld gebeurd dit ook veel, maar nu personenauto dus:
Komt van de site: http://www.autoimportduitsland.nl/veili ... teren.html

Kijk voor het systeem bij campers, en ervaringen:
http://www.camperforum.nl/ en ga naar zoeken: importeren and Duitsland


Van internet geplukt:
Veilig een auto importeren
In Duitsland zijn auto's goedkoper dan in Nederland. Nederland heeft een zeer hoge belastingdruk (BPM) van 42%.

Onze ervaring is uw besparing. Vele mensen zijn u voor gegaan en hebben er hun voordeel mee gedaan. Hoe meer opties de auto heeft hoe groter het BPM voordeel.

Import via AID betekent:

Controle van het voertuig voordat deze meegaat op transport.
Verzekerd transport uit Duitsland per oplegger.
Beveiligd en overdekte opslag.
Transport per oplegger naar RDW en Douane.
BPM besparing service
Gratis herkeuring voor Douane. ( indien douane verzoekt )

Gratis afgeleverd aan huis.

Optie 1: 1500,- euro incl BTW
( Transport + Opslag + Keuring + BPM service + Levering aan huis)

Optie 2: 1000,- euro incl BTW
( Opslag + Keuring + BPM service + Levering aan huis)


U zoekt uw auto in Duitsland op het internet.
Gebruik een website als mobile.de of autoscout24.de om uw nieuwe auto te vinden.

Bezoek de dealer om de auto in detail te bekijken. Teken het verkoopcontract met de verkopende partij, bij Duitse dealers is dit de normale gang van zaken. AID zal contact met u op nemen voor de opdracht bevestiging.


AID zal uw auto bij aankomst nogmaals inspecteren en contact met u opnemen over hoe wij de auto aantreffen. Indien alles accoord is zal AID de auto per oplegger naar Nederland vervoeren en klaar maken voor opslag.


AID brengt uw auto naar het AID opslagdepot. Hier word de auto klaar gemaakt voor keuring bij het RDW en de douane. Hier wordt nogmaals de auto gecontroleerd en word indien nodig zaken ingebouwd als alarm, carkit en een trekhaak. Ook het poetsen en reinigen van het voertuig is mogelijk.


AID levert de auto na keuring en betaling van de BPM bij u aan de deur af. U kunt meteen rijden en genieten van uw nieuwe auto.





Er zijn meer van dergelijke bedrijven, helaas ook beunen. Pas dus wel goed op en let op alle papieren(raadpleeg RDW welke)
Johan


29 maart 2009 08:25
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: V6 lpg importeren uit Duitsland??
Belangrijkste vraag zal zijn of je ook G3 op de LPG-installatie kunt krijgen...

Ik weet dat de installatie daarvoor aan bepaalde eisen zal moeten voldoen, maar heb geen idee of ze dat allemaal doen (en of er een keuring voor nodig is).



Andere optie is natuurlijk om G3 in te laten bouwen.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


29 maart 2009 09:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.