Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 zijruit zit los 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht zijruit zit los
Beste forumleden en andere lezers,

Wie kan mij helpen de zijruit van mijn C5 Ph1 zit los, de elektrische bediening werkt prima, maar de ruit zit los. Na diverse topics te hebben gelezen heb ik de bekleding los gehaald en zie ik dat de ruit nergens meer vast zit. Het deel dat zakt daar zie ik een wit blok(je op zitten waar hij invalt als ik het raam naar beneden schuif, maaaar hoe zet ik dit vast?!?! ik heb werkelijk geen idee.

Alvast bedankt voor de moeite,

Roland

08 maart 2009 20:17
C5club Fan
C5club Fan

Auto: C5 break Difference 2.0
Opties: Chamboard wielen LM; Pack Parking; Pack Look
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 119000
Kleur: gris fulminator

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zijruit zit los
Happy schreef:

Wie kan mij helpen de zijruit van mijn C5 Ph1 zit los, de elektrische bediening werkt prima, maar de ruit zit los. Na diverse topics te hebben gelezen heb ik de bekleding los gehaald en zie ik dat de ruit nergens meer vast zit. Het deel dat zakt daar zie ik een wit blok(je op zitten waar hij invalt als ik het raam naar beneden schuif, maaaar hoe zet ik dit vast?!?! ik heb werkelijk geen idee.

Roland

Wanneer je de schuimlaag weghangt, zie je zowel boven als onder in de deur twee gaatjes zitten van zo'n 6mm doorsnee in de buurt van de popnagels waar het raammechaniek vastzit. De onderste werken het gemakkelijkst: laat het raammechanisme zakken zodat die witte blokjes net boven die gaatjes zitten. Steek er bv twee maal een schroevendraaier in (niet te diep!) en laat de ruit nu in de witte blokjes vallen. Er zitten twee gaatjes in de ruit, waar die blokjes in vastklikken. Haal voor het gemak de motor er even af: 3 schroefjes, dan kan je de ruit gemakkelijk met de hand, of voorzichtig met een platte schroevendraaier op de aandrijving, op en neer bewegen, eventueel wat heen er weer schuiven.
Wanneer je de ruit helemaal wilt verwijderen, druk je door diezelfde gaatjes de borging van die witte blokjes weg. Let dan wel bij het terugplaatsen op dat de ruit goed in de geleiding en rubbers zit. Succes!

Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

08 maart 2009 22:35
Profiel
Antwoord met een citaat
Paul1,

Heel erg bedankt voor je snelle reactie. :smt023
Ik ga morgen en kijken hoe dit in de praktijk gaat, klinkt niet zo heel moeilijk als je weet wat te doen.
Als het gelukt is laat ik dit even weten :mrgreen: .

Bedankt Roland

08 maart 2009 22:47
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2

Naar boven
Antwoord met een citaat
maak meteen foto's eran is makkelijk als nog iemand dit moet weten ;) :smt023

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)

08 maart 2009 22:52
Profiel
Antwoord met een citaat
das een goeie, ga ik proberen, heb geen goeie camera maar met wat ik heb maak ik foto's :mrgreen:

Duck schreef:

09 maart 2009 00:22
C5club Fan
C5club Fan

Auto: C5 break Difference 2.0
Opties: Chamboard wielen LM; Pack Parking; Pack Look
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 119000
Kleur: gris fulminator

Naar boven
Antwoord met een citaat
Happy schreef:
das een goeie, ga ik proberen, heb geen goeie camera maar met wat ik heb maak ik foto's :mrgreen:

Duck schreef:

Je kunt er niet gemakkelijk bij om foto's te maken, vooral de blokjes zitten verborgen. Ik heb inmiddels een deur, raammechaniek en ruit los staan. Daar zal ik wel een paar plaatjes van maken.

09 maart 2009 09:40
Profiel
Antwoord met een citaat
Helemaal SUPER, ben erg benieuwd, net al even gekeken maar moet het schuimm verder los halen.
zag de gaatjes nog niet zitten. PS waar maak je het schuim weer mee vast als ik vragen mag?!? is dat een kit oid

Grt

paul1 schreef:

Je kunt er niet gemakkelijk bij om foto's te maken, vooral de blokjes zitten verborgen. Ik heb inmiddels een deur, raammechaniek en ruit los staan. Daar zal ik wel een paar plaatjes van maken.

09 maart 2009 10:57
Antwoord met een citaat
Dag Roland,
Als je de schuimlaag voorzichtig weghaalt, kleeft deze nog voldoende om weer terug te bevestigen.
Best neem je een smalle paletmes (plamuur- of steekmes). De hoeken afronden en het vlak wat scherpmaken. Hiermee kan je makkelijk onder de lijmlaag steken.
Het vraagt wat meer tijd en geduld maar het eindresultaat lijkt me beter.
Bij mij lukte dat goed.

paul1 schreef:
Happy schreef:

...

Roland

Wanneer je de schuimlaag weghangt, zie je zowel boven als onder in de deur twee gaatjes zitten van zo'n 6mm doorsnee in de buurt van de popnagels waar het raammechaniek vastzit. De onderste werken het gemakkelijkst: laat het raammechanisme zakken zodat die witte blokjes net boven die gaatjes zitten. Steek er bv twee maal een schroevendraaier in (niet te diep!) en laat de ruit nu in de witte blokjes vallen. Er zitten twee gaatjes in de ruit, waar die blokjes in vastklikken. Haal voor het gemak de motor er even af: 3 schroefjes, dan kan je de ruit gemakkelijk met de hand, of voorzichtig met een platte schroevendraaier op de aandrijving, op en neer bewegen, eventueel wat heen er weer schuiven.
Wanneer je de ruit helemaal wilt verwijderen, druk je door diezelfde gaatjes de borging van die witte blokjes weg. Let dan wel bij het terugplaatsen op dat de ruit goed in de geleiding en rubbers zit. Succes!

Hoi Paul1, Je bent wel thuis in de mechankiek van de C5.
Duidelijke uitleg :smt023
Dit weekend gaat ook bij mij de deurpaneel (LA) eraf om dezelfde reden, ruit zit los maar mechanisme werkt gelukkig nog.

grts

09 maart 2009 14:41
Antwoord met een citaat
Nou Mensen de klus is geklaard het raam zit weer vast. De schuimlaag is nog in takt plakken ging nog een beetje dus dit moet ik misschien nog eens dunnetjes overdoen. Bij mij was de dubbele witte bus die het raam vast houd er helemaal uit, deze lag onderin de deur :( , geen idee hoe dit is gekomen). Ik heb de 2 bussen uit elkaar geschoven en toen 1 voor 1 weer terug geplaatst anders kreeg ik het niet voor elkaar. Moet nu alleen nog een paar van die die witte klikplugjes zien te kopen want er zijn er helaas 3 gesneuveld. Dus wie kan mij aan de naam van deze pluggen helpen.

iedereen zover bedankt en gezien het gemak waarmee het te doen is zou ik zeggen, jongens gewoon doen, wel voorzichtig maar dit is heel goed te doen.
Paul1 nogmaals bedankt :smt023 .
arcadia ook bedankt voor je tip ivm het schuim :smt023

11 maart 2009 14:13
Antwoord met een citaat
Hoi Roland,
Blij te horen dat het gelukt is :smt023

I.v.m. de klikplugjes, ik denk dat men bij een citroengarage wel begrijpt waarover het gaat.
Ergens in het forum heb ik gelezen dat deze spotgoedkoop zijn.
Als het de komende dagen droog blijft begin ik er ook aan.
Losse ruit L A en gebroken deurklink buiten R V.

grts

11 maart 2009 21:57
Antwoord met een citaat
arcadia,

bedankt, ik zal er morgen eens langsrijden om te kijken wat ze kosten.
Ik hoop dat je mooi weer hebt en flink kunt gaan klussen aan de auto.
En dan weer lekker genieten suc6 :smt023

11 maart 2009 22:20
Antwoord met een citaat
Ik heb deze week geprobeerd de losgekomen achterruit vast te zetten.
Helaas is dit niet gelukt.
De achterruit heeft bij mij maar 1 gaatje.
Ik heb deze in die wit plastieken houder gedrukt maar ruit bleef los zitten.
In de houder zitten voor en achter een gat van +/- gelijke grootte als dat van het raam.
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd of is er iets kapot aan dat witte blokje. :smt198

Ben klikpluggen gaan halen voor de deurpanelen en heb 1 euro 68 betaald voor 8 stuks. :smt023

grts

18 maart 2009 06:27
Antwoord met een citaat
Hoi Arcadia,

Ik heb ook maar 1 gat in de ruit zitten en in de kunststofhouder waar hij invalt zit ook maar 1 gat aan beide zijden, in dit gat moet je een plastic/rubberachtige bus duwen. Ik heb het plastic busje onderin de deur terug gevonden deze was er bij mij helemaal uit. Deze bus bestaat uit een zachtere buitenhuls en een harde binnenbus, deze 2 heb ik eerst uit elkaar geschoven om het terugplaatsen makkelijker te maken. Toen ik deze weer had heb ik het raam laten zaken zodat ik het busje door het 1ste gat heb gedaan (aan de buitenkant) toen het raam erin laten zaken en toen de bus er verder doorheen gedrukt naar binnen toe. Ik moest het raam heel iets bewegen om deze bus er goed in te krijgen. Toen ik deze bus had zitten heb ik de plastic binnenbus er met veel moeite in kunnen drukken en nu zit het muurvast.

Hopelijk kun je nu verder en gaat het lukken.

O ja ik heb die pluggen ook gehaald, waren wel iets anders geworden deze gingen niet zo snel kapot zij men en kosten 1,50 per 5 (dus ik ben afgezet :( )

GrtZ en suc6

18 maart 2009 12:07
Antwoord met een citaat
Dag Happy,

Dit is duidelijk. Bedankt voor de tip. :smt023
Ben vandaag naar de garage geweest om dat stuk te bestellen.
Ik heb onderaan in dedeur niets terug gevonden. Aan het slordige afplakken met tape en aan het missende verbindingsdraadje van de tweeter merk ik dat de vorige eigenaar hier blijkbaar al aan gewerkt heeft. :smt017
Ik hou je op de hoogte.

grts

18 maart 2009 20:53
Antwoord met een citaat
Hoi Happy,

Opdracht volbracht. :smt193
Ik ben de bewuste raambus gaan halen bij dealer.
Kostprijs 0.20 euro.

Hier een foto van de (dubbele)bus samen met een deurklipje.

De binnenbus moet je lichtjes inkloppen tot ongeveer 1/3 diepte (maatstreepje op buitenbus).
Dan kan je deze in het gat steken, zoals je aangaf via de buitenzijde, en de binnenbus verder in de buitenbus drukken.
Het beste kan je daarna de raam een aantal keer openen en sluiten om te checken of de bewuste bus blijft zitten.

Zo, dit was weer een leerzame onderneming en :smt161 :cit14

25 maart 2009 14:41
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende