Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 PH1 2004 142K aanschaffen ? 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 11 feb 2009 21:08
Berichten: 24
Woonplaats: Ankeveen
Auto: C5 2.0HDIF 16V Break Exclusive (2007)
Opties: Supergenottelijk rijplezier!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: Rood (bijna paars)
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht PH1 2004 142K aanschaffen ?
Hallo,

als rechtgaarde citrofiel (heb helaas ooit een keer een ander merk gehad, nooit meer doen), ben ik op zoek naar een C5 break, een 2 liter benzine. Die heb ik zelf ook gehad als laatste auto van de zaak en daarna voor mezelf weer een xantia gekocht. Nu weer de tijd om een C5 te kopen.

Als ik het goed lees, dan moet ik me totaal geen zorgen maken over een auto uit april 2004 waar 142.000 km op de teller staat? Het is een automaat. Zelf wil ik er toch nog wel een paar jaar mee rijden en doe gemiddeld zo'n 30.000km per jaar.

De vraagprijs voor de auto is 8.950, het is een difference-2.

Alternatief is eentje uit september van dat jaar, met 114k op de teller, maar geen automaat. De vraagprijs daarvan ligt ook behoorlijk hoger, 10.900.

Op zich heeft mijn xantia nu 178000 gedraaid en voor de motor doe ik 'm zeker niet weg.

Toch, het knaagt. Wie wil mij overtuigen? Morgen ga ik in elk geval proefritten maken.

Peter

_________________
Citroën, is there any other car thinkable?

Op volgorde: AX-14 TRS, ZX 1.9i Volcane, Xantia 1.8i, Xantia 1.9 Turbo-D, Xantia 2.0 Turbo-CT (wat een motor!), Xsara 1.4 (tijdelijke auto van de zaak), C5 Break 2.0i-16V Prestige, Xantia Break 1.8i-16V, een C5 Break 2.0i-16V Exclusive en nu een C5 Break 2.0HDIF Exclusive


11 feb 2009 21:14
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47
Berichten: 679
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Met zo'n kilometrage zou ik een diesel overwegen Peter, tenzij je dat niks vindt. (het is echter wel wat hoor ;) )


11 feb 2009 23:17
Profiel
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09
Berichten: 6469
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Wat is dat toch......... :smt017

_________________
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"


11 feb 2009 23:21
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47
Berichten: 679
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Wat is wat?


11 feb 2009 23:23
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4887
Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
pdegruijter schreef:
Als ik het goed lees, dan moet ik me totaal geen zorgen maken over een auto uit april 2004 waar 142.000 km op de teller staat? Het is een automaat. Zelf wil ik er toch nog wel een paar jaar mee rijden en doe gemiddeld zo'n 30.000km per jaar.

Voor een specifiek exemplaar steekt niemand ze hand in het vuur, maar inderdaad, 2004 met 142K is geen probleem op diesel/benzine/LPG, mits er aantoonbaar goed onderhoud gedaan is en je nog wat centen te makken hebt voor een tegenvaller(tje). Hou zeker 500 achter de hand.
De drukgroep zou een potentiele dure kwaal kunnen zijn rond die KM-stand, maar bij een automaat....
Overigens ´kaap´ je nu het draadje van iemand anders, je had beter je eigen draadje kunnen beginnen.

gr. Ronald

Ps. Zou het forum er acte van willen nemen dat ik zojuist een voordeel van een automaat heb genoemd. Dank u. ;)

_________________
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)


11 feb 2009 23:42
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 11 feb 2009 21:08
Berichten: 24
Woonplaats: Ankeveen
Auto: C5 2.0HDIF 16V Break Exclusive (2007)
Opties: Supergenottelijk rijplezier!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: Rood (bijna paars)
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Ronald, sorry, ik wilde zeker geen draadje kapen, maar het leek me zo onhandig om over bijna hetzelfde onderwerp een ander bericht te plaatsen.

Ik zal morgen in elk geval de onderhoudshistorie eens goed nakijken, van beide auto's. Allebei in elk geval nog met garantie (eentje met zes maanden, andere eurocasion), dus op de heel korte termijn in elk geval geen probleem.

Diesel.... Tja, ik heb die turbo-d gehad, 90Pk, reed best lekker, was alleen wat minder toen (tig jaar geleden) een kind van ons na het starten enthousiast 'tractor!' riep. Andere tijden, andere motoren, maar ik houd van benzine.

In elk geval bedankt voor het commentaar! Mocht ik tot aanschaf overgaan, dan zal ik dat melden (niet in dit onderwerp!).

groet Peter

_________________
Citroën, is there any other car thinkable?

Op volgorde: AX-14 TRS, ZX 1.9i Volcane, Xantia 1.8i, Xantia 1.9 Turbo-D, Xantia 2.0 Turbo-CT (wat een motor!), Xsara 1.4 (tijdelijke auto van de zaak), C5 Break 2.0i-16V Prestige, Xantia Break 1.8i-16V, een C5 Break 2.0i-16V Exclusive en nu een C5 Break 2.0HDIF Exclusive


11 feb 2009 23:50
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 14 jun 2007 18:26
Berichten: 1853
Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Ik denk dat de auto's van tegenwoordig dat makkelijk aan kunnen .... hoge kilometerstanden ...
ik heb ooit een opel astra 1.8i CD automaat (benzine, bj 1994) gehad .... gereden vanaf circa 201.000 tot 326.000 zonder problemen (tussen mei 2001 en eind 2005).

Goed onderhoud is het belangrijkste. Mijn huidige C5 2.2. HDI automaat gekocht met 250.000 km op de klok .... staat nu op 329.300

_________________
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 :smt128


12 feb 2009 00:03
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Ronald schreef:

Ps. Zou het forum er acte van willen nemen dat ik zojuist een voordeel van een automaat heb genoemd. Dank u. ;)


Waarvan akte :lol:

EDIT : draadje opgesplitst :idea:

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


12 feb 2009 11:44
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 11 feb 2009 21:08
Berichten: 24
Woonplaats: Ankeveen
Auto: C5 2.0HDIF 16V Break Exclusive (2007)
Opties: Supergenottelijk rijplezier!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: Rood (bijna paars)
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PH1 2004 142K aanschaffen ?
Bedankt voor het splitsen.

Vandaag in drie wagens gereden, 2.0 benzine 80K automaat, die meteen allerhande meldingen op het display gaf, geen goede indruk. 2.0 benzine 142k automaat, die wel lekker reed, paar kleine dingen, maar goed. Wil er 7500 voor hebben (na inlevering van mijn xantia met 177k).

Dan nog een handbak, 2.0 benzine 114K. Tja, je hoort wel veel meer die aandrijflijn in een handbak, dat kan ik me eigenlijk niet herinneren van mijn eigen C5 die ik had (2002). Wel ook hetzelfde euvel met trillende koppelingsplaten bij optrekken met niet al te veel gas. Die moet dan 8500 kosten, inclusief een jaar garantie, 't is een citroën dealer.

Dan is er nog de optie, inderdaad, voor een diesel. Er staat net een 2.0HDi te koop met 129K, automaat, voor 9900.

De dealer ging uiteraard hard tekeer over de automaat. met 140.000 kun je rekenen op een revisie. Deze voelde wel lekker aan. Inderdaad wel een andere automaat gereden met 110k die als een gek klapperde, moest worden gereviseerd.

Hoe zit dat met die automaten van PSA?

Peter

_________________
Citroën, is there any other car thinkable?

Op volgorde: AX-14 TRS, ZX 1.9i Volcane, Xantia 1.8i, Xantia 1.9 Turbo-D, Xantia 2.0 Turbo-CT (wat een motor!), Xsara 1.4 (tijdelijke auto van de zaak), C5 Break 2.0i-16V Prestige, Xantia Break 1.8i-16V, een C5 Break 2.0i-16V Exclusive en nu een C5 Break 2.0HDIF Exclusive


12 feb 2009 17:44
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PH1 2004 142K aanschaffen ?
De al-4 bak die o.a. in de 2.0 HDi ( 110PK ) zit heeft over het algemeen niet de beste reputatie, zat ookal in de Xantia op verschillende modellen, maar als de bak gewoon netjes en soepel z'n werk doet is er m.i. niets aan de hand, ze kunnen soms wat 'nukkig' zijn, simpelweg even goed op letten bij aankoop, de bakken van ZF zijn iets beter ...
Op het forum zijn er naar mijn weten zelden tot weinig problemen met de automaat ...
Bonkt de automaat regelmatig of is deze niet relatief soepel gewoon laten staan, genoeg andere !

Zelf rij ik m'n 3'de automaat ( 1x al-4, nu m'n 2'de ZF 4hp20 ) van PSA en onze Peug is ook een automaat ( type al-4 ), nooit problemen mee ondervonden, hij is nog uitermate soepel na 326K ...
:smt038
Ik laat wel de olie met enige regelmaat vervangen ( preventief, niet nodig vanuit PSA zelf )

Als een bak bij 140K revisie nodig heeft zegt dat m.i. meer van de vorige berijder dan van de bak :oops:
Uit welk jaartal is die diesel ??, met dik 120K op de klok is dat erg weinig !!

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


12 feb 2009 18:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.