Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
PH1 2004 142K aanschaffen ?
Auteur |
Bericht |
pdegruijter
V.I.P.
Geregistreerd: 11 feb 2009 21:08 Berichten: 24 Woonplaats: Ankeveen
Auto: C5 2.0HDIF 16V Break Exclusive (2007)
Opties: Supergenottelijk rijplezier!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: Rood (bijna paars)
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 PH1 2004 142K aanschaffen ?
Hallo,
als rechtgaarde citrofiel (heb helaas ooit een keer een ander merk gehad, nooit meer doen), ben ik op zoek naar een C5 break, een 2 liter benzine. Die heb ik zelf ook gehad als laatste auto van de zaak en daarna voor mezelf weer een xantia gekocht. Nu weer de tijd om een C5 te kopen.
Als ik het goed lees, dan moet ik me totaal geen zorgen maken over een auto uit april 2004 waar 142.000 km op de teller staat? Het is een automaat. Zelf wil ik er toch nog wel een paar jaar mee rijden en doe gemiddeld zo'n 30.000km per jaar.
De vraagprijs voor de auto is 8.950, het is een difference-2.
Alternatief is eentje uit september van dat jaar, met 114k op de teller, maar geen automaat. De vraagprijs daarvan ligt ook behoorlijk hoger, 10.900.
Op zich heeft mijn xantia nu 178000 gedraaid en voor de motor doe ik 'm zeker niet weg.
Toch, het knaagt. Wie wil mij overtuigen? Morgen ga ik in elk geval proefritten maken.
Peter
_________________ Citroën, is there any other car thinkable?
Op volgorde: AX-14 TRS, ZX 1.9i Volcane, Xantia 1.8i, Xantia 1.9 Turbo-D, Xantia 2.0 Turbo-CT (wat een motor!), Xsara 1.4 (tijdelijke auto van de zaak), C5 Break 2.0i-16V Prestige, Xantia Break 1.8i-16V, een C5 Break 2.0i-16V Exclusive en nu een C5 Break 2.0HDIF Exclusive
|
11 feb 2009 21:14 |
|
 |
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Met zo'n kilometrage zou ik een diesel overwegen Peter, tenzij je dat niks vindt. (het is echter wel wat hoor  )
|
11 feb 2009 23:17 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Wat is dat toch......... 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
11 feb 2009 23:21 |
|
 |
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Wat is wat?
|
11 feb 2009 23:23 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
pdegruijter schreef: Als ik het goed lees, dan moet ik me totaal geen zorgen maken over een auto uit april 2004 waar 142.000 km op de teller staat? Het is een automaat. Zelf wil ik er toch nog wel een paar jaar mee rijden en doe gemiddeld zo'n 30.000km per jaar.
Voor een specifiek exemplaar steekt niemand ze hand in het vuur, maar inderdaad, 2004 met 142K is geen probleem op diesel/benzine/LPG, mits er aantoonbaar goed onderhoud gedaan is en je nog wat centen te makken hebt voor een tegenvaller(tje). Hou zeker 500 achter de hand. De drukgroep zou een potentiele dure kwaal kunnen zijn rond die KM-stand, maar bij een automaat.... Overigens ´kaap´ je nu het draadje van iemand anders, je had beter je eigen draadje kunnen beginnen. gr. Ronald Ps. Zou het forum er acte van willen nemen dat ik zojuist een voordeel van een automaat heb genoemd. Dank u.
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
11 feb 2009 23:42 |
|
 |
pdegruijter
V.I.P.
Geregistreerd: 11 feb 2009 21:08 Berichten: 24 Woonplaats: Ankeveen
Auto: C5 2.0HDIF 16V Break Exclusive (2007)
Opties: Supergenottelijk rijplezier!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: Rood (bijna paars)
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Ronald, sorry, ik wilde zeker geen draadje kapen, maar het leek me zo onhandig om over bijna hetzelfde onderwerp een ander bericht te plaatsen.
Ik zal morgen in elk geval de onderhoudshistorie eens goed nakijken, van beide auto's. Allebei in elk geval nog met garantie (eentje met zes maanden, andere eurocasion), dus op de heel korte termijn in elk geval geen probleem.
Diesel.... Tja, ik heb die turbo-d gehad, 90Pk, reed best lekker, was alleen wat minder toen (tig jaar geleden) een kind van ons na het starten enthousiast 'tractor!' riep. Andere tijden, andere motoren, maar ik houd van benzine.
In elk geval bedankt voor het commentaar! Mocht ik tot aanschaf overgaan, dan zal ik dat melden (niet in dit onderwerp!).
groet Peter
_________________ Citroën, is there any other car thinkable?
Op volgorde: AX-14 TRS, ZX 1.9i Volcane, Xantia 1.8i, Xantia 1.9 Turbo-D, Xantia 2.0 Turbo-CT (wat een motor!), Xsara 1.4 (tijdelijke auto van de zaak), C5 Break 2.0i-16V Prestige, Xantia Break 1.8i-16V, een C5 Break 2.0i-16V Exclusive en nu een C5 Break 2.0HDIF Exclusive
|
11 feb 2009 23:50 |
|
 |
henkie HDI
V.I.P.
Geregistreerd: 14 jun 2007 18:26 Berichten: 1853 Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Ik denk dat de auto's van tegenwoordig dat makkelijk aan kunnen .... hoge kilometerstanden ... ik heb ooit een opel astra 1.8i CD automaat (benzine, bj 1994) gehad .... gereden vanaf circa 201.000 tot 326.000 zonder problemen (tussen mei 2001 en eind 2005).
Goed onderhoud is het belangrijkste. Mijn huidige C5 2.2. HDI automaat gekocht met 250.000 km op de klok .... staat nu op 329.300
_________________ De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5
|
12 feb 2009 00:03 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Ronald schreef: Ps. Zou het forum er acte van willen nemen dat ik zojuist een voordeel van een automaat heb genoemd. Dank u. Waarvan akte  EDIT : draadje opgesplitst 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
12 feb 2009 11:44 |
|
 |
pdegruijter
V.I.P.
Geregistreerd: 11 feb 2009 21:08 Berichten: 24 Woonplaats: Ankeveen
Auto: C5 2.0HDIF 16V Break Exclusive (2007)
Opties: Supergenottelijk rijplezier!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: Rood (bijna paars)
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: PH1 2004 142K aanschaffen ?
Bedankt voor het splitsen.
Vandaag in drie wagens gereden, 2.0 benzine 80K automaat, die meteen allerhande meldingen op het display gaf, geen goede indruk. 2.0 benzine 142k automaat, die wel lekker reed, paar kleine dingen, maar goed. Wil er 7500 voor hebben (na inlevering van mijn xantia met 177k).
Dan nog een handbak, 2.0 benzine 114K. Tja, je hoort wel veel meer die aandrijflijn in een handbak, dat kan ik me eigenlijk niet herinneren van mijn eigen C5 die ik had (2002). Wel ook hetzelfde euvel met trillende koppelingsplaten bij optrekken met niet al te veel gas. Die moet dan 8500 kosten, inclusief een jaar garantie, 't is een citroën dealer.
Dan is er nog de optie, inderdaad, voor een diesel. Er staat net een 2.0HDi te koop met 129K, automaat, voor 9900.
De dealer ging uiteraard hard tekeer over de automaat. met 140.000 kun je rekenen op een revisie. Deze voelde wel lekker aan. Inderdaad wel een andere automaat gereden met 110k die als een gek klapperde, moest worden gereviseerd.
Hoe zit dat met die automaten van PSA?
Peter
_________________ Citroën, is there any other car thinkable?
Op volgorde: AX-14 TRS, ZX 1.9i Volcane, Xantia 1.8i, Xantia 1.9 Turbo-D, Xantia 2.0 Turbo-CT (wat een motor!), Xsara 1.4 (tijdelijke auto van de zaak), C5 Break 2.0i-16V Prestige, Xantia Break 1.8i-16V, een C5 Break 2.0i-16V Exclusive en nu een C5 Break 2.0HDIF Exclusive
|
12 feb 2009 17:44 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: PH1 2004 142K aanschaffen ?
De al-4 bak die o.a. in de 2.0 HDi ( 110PK ) zit heeft over het algemeen niet de beste reputatie, zat ookal in de Xantia op verschillende modellen, maar als de bak gewoon netjes en soepel z'n werk doet is er m.i. niets aan de hand, ze kunnen soms wat 'nukkig' zijn, simpelweg even goed op letten bij aankoop, de bakken van ZF zijn iets beter ... Op het forum zijn er naar mijn weten zelden tot weinig problemen met de automaat ... Bonkt de automaat regelmatig of is deze niet relatief soepel gewoon laten staan, genoeg andere ! Zelf rij ik m'n 3'de automaat ( 1x al-4, nu m'n 2'de ZF 4hp20 ) van PSA en onze Peug is ook een automaat ( type al-4 ), nooit problemen mee ondervonden, hij is nog uitermate soepel na 326K ... Ik laat wel de olie met enige regelmaat vervangen ( preventief, niet nodig vanuit PSA zelf ) Als een bak bij 140K revisie nodig heeft zegt dat m.i. meer van de vorige berijder dan van de bak Uit welk jaartal is die diesel ??, met dik 120K op de klok is dat erg weinig !!
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
12 feb 2009 18:12 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|