Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Kachel doet raar
Sinds ik een storing heb gehad met mijn bobines en de compouter daardoor gereset is heb ik al problemen met mijn kachel:
Meestal (maar niet altijd) is de kachel na het starten "gereset", dit betekent dat de temperatuur links en rechts beide op 21 graden staat en de rest op automatisch, met airco aan.
Omdat ik in de winter regelmatig de airco uit heb is dat wel redelijk irritant. Dat ik telkens via de boordcomputerbediening op de RT3 doen.
Afgelopen week kwam ik er achter dat ik de gescheiden links /recht regeling ook niet uit kan schakelen in de boordcomputer. Ik kan de optie wel aan kiezen, maar er veranderd niets. Vroeger heb ik het wel eens geprobeerd en dan zie je het werken doordat in het scherm nog maar 1 temperatuur staat. En beide knoppen hebben dan hetzelfde effect.
Mijn garage heeft al eens de reserve batterij van de RT3 zelf vervangen, maar zonder succes. Wel opvallend is dat de RT3 altijd meldt dat de status van de reserve batterij onvoldoende is, ook na vervanging. Volgens de garage is dat altijd zo en kun je in de BSI zien dat deze goed is opgeladen.
Voordat deze batterij vervangen is heeft de RT3 zich ook wel eens gereset (dan staat bv de kaart weer geörienteerd op het noorden), maar dat is de laatste tijd niet meer zo.
Heeft iemand een idee waar dit te zoeken?
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
11 mei 2009 10:07 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Kachel doet raar
Afgelopen maandag ontdekte ik ook dat ik opeens geen voice recordings meer kon opslaan bij contactpersonen in de index.
Dit dus bovenop het resetten van de kachel, het niet kunnen selecteren van links/rechts gescheiden uit en ook regelmatig vergeten van de instelling van de kaartorientatie op de rijrichting.
Vervolgens heb ik een andere start index geselecteerd (er zijn er 4). Wat dat preceis doet weet ik niet, ik had verwacht al mijn contactpersonen kwijt te zijn, maar welke ik ook selcteer, ik zie gewoon alle contacpersonen.
Ik kon echter nu wel weer voice recording toevoegen. Toen ik vervolgens testte of ik wel gescheiden L/R uit kon zetten werkte dat opeens ook weer.
Je begrijpt dat ik hoop heb gekregen dat ook het resettenva de kachel voorbij is, en inderdaad , de paar starts die ik deze week gedaan heb waren alle zonder terugkeer naar de default. Ik heb dus hoop!
Dus: Als je RT3 raar doet met instellingen van RT3 en kachel: Mogelijk is je index vol of geblokkeerd, wardoor hij deze settings niet kan opslaan oid
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
24 jun 2009 23:31 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Kachel doet raar
Ingewikkeld ding ... hadden ze best makkelijker mogen maken 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
25 jun 2009 10:16 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Kachel doet raar
Het wordt nog ingewikkelder...
Gisteren was de kachel opeens weer gereset. En vanchtend ook. Te vroeg gejuicht dus. Links rechts regeling kan ik wel nog steeds aan en uit zetten. Dus dat is wel gefixt.
Denk dat ik de RT3 eens ga demonteren om te kijken of de backup batterij zelf OK is en of ie wel opgeladen wordt. Kan ik dat ook uitstluien als oorzaak
Mijn torx bitjes zijn echter te kort om bij het torx schroefje te komen dat de RT3 vast houdt. Heb je een dunne T15 schroevendraaier voor nodig.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
28 jun 2009 15:25 |
|
 |
martijn v o
|
 Re: Kachel doet raar
accu zelf nog wel ok?
|
28 jun 2009 20:34 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Kachel doet raar
Op zich nooit iets aan gemerkt dat de accu minder zou zijn. Maar zou niet de eerste keer zijn dat het vreemde storingen geeft. Ik zal hem eens meten.
Als ie >12 V in rust geeft is het goed toch?
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
29 jun 2009 16:22 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Kachel doet raar
NEt et een multimetr gemeten:
accu 12,52V backup batterij RT3: 9,7V (hoort 9V te zijn)
Lijkt me allemaal OK.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
29 jun 2009 22:33 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Kachel doet raar
Eindelijk is dit probleem opgelost.
Door de garage (Martin de Haan) was het probleem al gepinpoint naar de trekhaakmodule. Deze is ook op de bus aangesloten om de parkeersensoren uit te kunen schakelen. Ze hebben alles een tijdje losgemaakt. geen storingen meer.
Helaas moduul vervangen, aangesloten en de storing was ook weeer terug.
Vervolgens de afspraak gemaak dat we dan die hele sensor functie maar uitschakelen, ze zouden nog met een scenario komen hoe.
Omdat ik toevallig op deze site zag dat de inbouwhandleiding voor de trekhaakmoduul ph2 er opstond ben ik die uit nieuwsgierigheid eens door gaan lezen. Wat blijkt: de CAN bus wordt rechtreeks geschekeld naar dat moduul door de microswitch in de trekhaak stekker.
Bij demontage bleek deze switch ook nauwelijks gangbaar. Ik heb het stekkertje van de canbus er maar afgetrokken en sindsdien geen storingen meer. Nu ben ik natuurlijk ook de uitschakeling kwijt (maar dat kan ook met de hand).
Maar wat een sukkels bij cit dat ze de can bus schakelen met een microswitch in iets wat onder de auto hangt in weer in wind en in ph1 ook al regelmatig kuren gaf.
En wat stom dat we hier een jaar naar gezocht hebben.
Op zich was de diagnose nl straight forward en conform wat hier altijd staat: Bij vreemde storingen, kijk naar de bus en of daar iets aan toegevoegd is. Die toevoeging hoeft niet aftermarket te zijn dus, ook cit blundert wel eens. 2 bekende problemen zijn trekhaakstopcontact/switch en iets op de geschakelde plus van de radio aansluiten (want dat is helemaal geen geschakelde plus , maar een bus)
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
28 jan 2010 13:40 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Kachel doet raar
Hulde Frank, ´niet klooien met de bus´ is het eerstse wat een C5-newbie met problemen hier leert op het forum. Dat C. nu aan de haal gaat met hun eigen principes is ´een beetje dom´. Goed gevonden hoor !
gr. Ronald ps. ´witte´ bobines nog steeds ok toch ?
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
28 jan 2010 19:13 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Kachel doet raar
yep bobines still going strong
Heb inmiddels gezien dat volgens de handleiding de can op het middelste stekkertje hoort van de schakelaar terwijl ie op een van de buitenste zat. Dus hij is gewoon verkeerd aangesloten geweest. De andere 2 aansluitingen zijn massa en de trekhaakmoduul.
Fascinerend dat het ooit gewerkt heeft dus.....
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
30 jan 2010 23:10 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Kachel doet raar
Dit weekend het stopcontact nog maar eens open geschroefd om het schakelaartje te testen. De defintieve conclusie is dat de oorzaak gelegen is geweest in het verkeerd aansluiten op het schakelaartje. Dit is een 3 polige schakelaar, waar op pool 1 de trekhaakmoduul behoort te zitten, op pool 2 de CAN bus en pool 3 de massa. In rust zit pool 1 aan pool 3, ingedrukt (door trekhaakstekker) pool 1 aan pool 2. Bij indrukken wordt dus de moduul "op de bus gezet".
Bij mij zaten pool 1 en 2 verwisseld. Hiermee was in rust de CAN aan de massa. Dat is natuurlijk niet best, jammer dat dit kennelijk niet onmidddelijk tot storingen leidt, anders was bij montage dit wel naar voren gekomen. Nu kreeg ik ruim een jaar later pas storingen. En wel op de kachel en soms navigatie.
Ik heb nu alles weer aangesloten zoals het hoort en het schakelaartje wat soepeler gemaakt met WD40 (klikt weer lekker). Dus nu zit in rust de trekhaakmoduul aan de massa. Of dat nou echt nodig is weet ik overigens niet. Zonder die massa staat ie ook gewoon uit zolang ie niet met de CAN verbonden is. Het belangrijkste is echter dat de CAN nooit meer aan de massa zit.
Nog steeds vind ik het echter een bloeper dat de CAN in het trekhaakstopcontact zit. Beter was dit met een relais in de moduul zelf opgelost. Dan zou naar het stopcontact alleen een maak/breek stuursignaaltje hoeven lopen. Kan nooit mis gaan.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
08 feb 2010 17:47 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|