Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Auteur |
Bericht |
Huug
|
 Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Hallo,
Ik ben me aan het oriënteren op de C5 break, na jarenlang Citroëns te hebben gereden. (Ik zal me ook nog voorstellen in het forum dat daarvoor bedoeld is). En dan is dit een fantastisch forum!
Graag jullie ideeën over risico's/problemen om een benzine 2.0/16V met ongeveer 200.000 km op de klok te kopen. Voor een diesel wordt als 'net ingereden' ervaren zie ik al, maar hoe zit dat met benzine versies die keurig hun beurten hebben gehad.
groet, Hugo
|
11 feb 2009 16:21 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Voor een goed onderhouden auto zou ik mij persoonlijk geen zorgen maken ( alle onderhoud is te achterhalen ? ) , vooral veel snelweg km's doen de auto relatief weinig kwaad, ik zie dat zelfs liever dan 1 die enkel korte stukjes heeft gereden. Dealer/handelaar/particulier ? Garantie ? Hoeveel rij je zelf ongeveer per jaar ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
11 feb 2009 16:26 |
|
 |
Huug
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Hoi, Bijvoorbeeld deze bij Dijkzicht, http://www.dijkzicht.nl. Onderhoudsbeurten allemaal gehad bij Citroëndealer, garantie is mogelijk. Gezien leeftijd en kilometerstand zal deze heel wat snelwegkilometers gemaakt hebben. Ik rij zelf ong. 20.000 per jaar op dit moment. groet, Hugo
|
11 feb 2009 17:06 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Ziet er fraai uit en van een redelijk recent bouwjaar ... net bedrag ! Een Exclusive met toeters & bellen .... http://voorraad.wheelerdelta.nl/se86502 ... id=1706732
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
11 feb 2009 17:31 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Geen enkel probleem Huug om deze te kopen. Km stand is goed, en de prijs is goed Kan nog 10 jaar mee met jouw aantal km per jaar En ik moet zeggen dat het wel een heel mooi exemplaar is wat je op het oog hebt 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
11 feb 2009 17:32 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
pvd, was ie me weer voor 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
11 feb 2009 17:33 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Persoonlijk zou ik het verschil met de garantieprijs, 1250 euro in m'n zak houden en de auto gelijk een grote/uitgebreide (nakijk)beurt geven bij een betrouwbare dealer o.i.d. ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
11 feb 2009 17:37 |
|
 |
Rowi
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Menno schreef: Persoonlijk zou ik het verschil met de garantieprijs, 1250 euro in m'n zak houden en de auto gelijk een grote/uitgebreide (nakijk)beurt geven bij een betrouwbare dealer o.i.d. .... Met alle respect: ik niet. Na aftrek van de beurt betaal je zo'n €500 tot €750 voor 6 maanden garantie. Is wel een heel rustig gevoel, zeker bij die toch wel hoge kilometerstand... En dan vlak voor het einde een garantieafloopkeuring laten doen.
|
11 feb 2009 18:18 |
|
 |
Mik Figaro
V.I.P.
Geregistreerd: 20 okt 2007 17:35 Berichten: 418 Woonplaats: Delluft
Auto: C5 2.0 16v Break Exclusive
Opties: Pack hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9712CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 223500
Kleur: gris aluminium
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Ben het met Rowi eens. 5500 euro met Bovag-garantie is nog steeds een heel mooie prijs, voor een heel mooie complete auto.
Zou uiteraard wel een uitgebreide proefrit maken om een oordeel te vellen over de huidige staat.
_________________ Vriendelijke groet, Michel
Op 14-04-2012 is de dame verkocht
|
11 feb 2009 18:34 |
|
 |
Rowi
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Mik Figaro schreef: .... voor een heel mooie complete auto. Dat is het zeker.
|
11 feb 2009 18:49 |
|
 |
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Bovendien heb je een mooi bouwjaar. Ik kan uit ervaring zeggen dat het verschil tussen de 2001/2002 en de latere versies groot is, in positieve zin.
|
11 feb 2009 19:12 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Huug, als deze auto nog wat reserve laat in je budget, dan geen bezwaar denk ik. Als je je laatste (auto)cent uitgeeft aan de aankoop dan horen wij wel eens dat zo´n C5 een dure rot auto is die altijd kapot gaat en veel geld kost. Voor elke 200+ auto geldt, houdt een budgetmarge voor onderhoud, ook voor na de garantie. Zelf koop ik meestal tussen de 100k en 150k, met zelf 100k in 3 jaar extra erbij te rijden.
gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
11 feb 2009 19:40 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Huug mooie auto die je op de korrel hebt. Lijkt me inderdaad geen probleem omdat hij al zijn onderhoud heeft gehad. Ik zou wel na aankoop (en eventuele garantietermijn) overstappen naar een andere garage. Ik heb uit (vind ik) betrouwbare bron vernomen dat ze daar niet echt geweldige service bieden, tenzij je met zo'n rally-Subaru komt.
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
11 feb 2009 19:48 |
|
 |
Huug
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Nou, al een hoop reacties zo snel, een actief forum dus! Natuurlijk snap ik dat je extra risico loopt bij een auto met 200k op de teller. Aan de andere kant zijn er dan waarschijnlijk al een aantal zaken vervangen die bij een 140 k exemplaar er nog aan zitten te komen, dus dat kan weer een voordeel zijn.
Het feit dat deze garage bereid is deze C5 met Bovag te leveren is in ieder geval een extra zekerheid, die ik serieus zal overwegen. Maar goed, eerst een dezer dagen er maar eens langs kan om deze dame nader aan de tand te voelen...
|
11 feb 2009 20:18 |
|
 |
JWHofnar
V.I.P.
Geregistreerd: 05 feb 2009 21:22 Berichten: 3196
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Huug, Ik vind het een hoge km stand om mee te starten. Als je de auto al rijdt en goed kent, kan je een goede keus maken. Maar dit is jouw start en het kost je eur 4250 a eur 5500. Ik zelf rijdt een Citroen meestal tot zo'n 200 a 250 kkm door. Vanaf 200 kkm beginnen er zich toch steeds allerlei kleine mankementjes te vertonen. Met jouw 20.000 km /jr zit je zo op de 250.000 km. Daar kan je voor kiezen maar dan zou de auto minder geld moeten kosten. Ik zou een C5 - I met zo'n 100.000 km zoeken. Distributieriem en banden in de koop mee onderhandelen en rijden maar.
JW
|
12 feb 2009 01:47 |
|
 |
|