trekhaak en pakeer sensoren van mijn C5
Auteur |
Bericht |
ronepeno
|
 trekhaak en pakeer sensoren van mijn C5
wie kan en wil mij even helpen met een probleem trekhaak en pakeer sensoren van mijn C5
|
31 jan 2009 21:46 |
|
 |
martijn v o
|
 Re: trekhaak en pakeer sensoren van mijn C5
Welkom Ron,
Dat willen we zeker. Gooi je probleem maar op tafel. Misschien kun je daarbij ook je profiel zo volledig mogelijk invullen?
@MODs. in draadje algemeen?
Groet, Martijn
|
31 jan 2009 22:01 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
We willen je graag helpen maar zijn geen Uri Geller of hoe die snuiter ook heten mag.... Maar laat ik als nieuwe Uri een poging wagen: Je hebt een trekhaak gemonteerd en nu piept je parkeersensor continue? Er zijn de volgende oplossingen: - Verwijderbare trekhaak (Duh) - Iets op je kogel plakken of stoppen dat het ultrasone geluid absorbeert - De bumper rond de sensoren naast de trekhaak verwarmen en de sensoren wat naar buiten laten 'stralen'. En, mag ik naar de volgende ronde?
|
31 jan 2009 22:08 |
|
 |
ronepeno
|
martijn v o schreef: Welkom Ron,
Dat willen we zeker. Gooi je probleem maar op tafel. Misschien kun je daarbij ook je profiel zo volledig mogelijk invullen?
@MODs. in draadje algemeen?
Groet, Martijn Ik heb een trekhaak +pakeer sensoren op mijn C5 het probleem is als ik er een aanhanger achter hang moet de piep toon maar 1 keer piepen bij mij blijft hij constant piepen. Ik heb een afneembare trekhaak met een 13 polige jaegerstekker groet Rob
|
31 jan 2009 23:03 |
|
 |
ronepeno
|
WackoH schreef: We willen je graag helpen maar zijn geen Uri Geller of hoe die snuiter ook heten mag.... Maar laat ik als nieuwe Uri een poging wagen: Je hebt een trekhaak gemonteerd en nu piept je parkeersensor continue? Er zijn de volgende oplossingen: - Verwijderbare trekhaak (Duh) - Iets op je kogel plakken of stoppen dat het ultrasone geluid absorbeert - De bumper rond de sensoren naast de trekhaak verwarmen en de sensoren wat naar buiten laten 'stralen'. En, mag ik naar de volgende ronde? Ik heb een trekhaak +pakeer sensoren op mijn C5 het probleem is als ik er een aanhanger achter hang moet de piep toon maar 1 keer piepen bij mij blijft hij constant piepen. Ik heb een afneembare trekhaak met een 13 polige jaegerstekker groet Rob
|
31 jan 2009 23:04 |
|
 |
martijn v o
|
Als ik het goed heb dient er in de doos van de trekhaak een schakelaartje te zitten wat de parkeersensoren uitschakeld indien er een stekker in wordt gestoken. Misschien is deze defect of wordt niet goed bediend? Martijn
|
31 jan 2009 23:29 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Naar boven
|
ronepeno schreef: Ik heb een trekhaak +pakeer sensoren op mijn C5 het probleem is als ik er een aanhanger achter hang moet de piep toon maar 1 keer piepen bij mij blijft hij constant piepen. Ik heb een afneembare trekhaak met een 13 polige jaegerstekker WackoH schreef: En, mag ik naar de volgende ronde? Ik ga terug naar af. Voor mij geen toekomst als gedachtenlezer... Het is het andere bekende probleem, waarvoor Martijn de oorzaak al heeft aangegeven.
|
01 feb 2009 07:21 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
De mijne piept ook, maar slechts van korte duur, wordt daarna stil gelukkig. Kwestie van aansluitingen? Hij piept met een kar of de caravan aan de trekhaak wel langer dan de signalerings toon bij het inschakelen van de achteruit. Maar stopt dus na enkele seconden gelukkig. Johan
|
01 feb 2009 09:16 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
Bij mij bleef hij vorig weekend ook piepen na plaatsen van de afneembare trekhaak. Trekhaak even losgehaald en er weer ingeklikt en het was weer normaal. Misschien even de bevestiging goed schoonmaken en inspuiten met wd40 oid.
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
01 feb 2009 09:24 |
|
 |
ronepeno
|
martijn v o schreef: Als ik het goed heb dient er in de doos van de trekhaak een schakelaartje te zitten wat de parkeersensoren uitschakeld indien er een stekker in wordt gestoken. Misschien is deze defect of wordt niet goed bediend? Martijn ik denk dat hij niet goed is aangesloten maar ik heb er geen goed schema voor heb jij die misschien wel Groet Rob
|
01 feb 2009 10:20 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Naar boven
|
JHV schreef: Hij piept met een kar of de caravan aan de trekhaak wel langer dan de signalerings toon bij het inschakelen van de achteruit. Maar stopt dus na enkele seconden gelukkig. Als ik het goed begrepen heb is deze langere toon de waarschuwing dat de parkeersensoren uitgeschakeld zijn.
|
01 feb 2009 10:21 |
|
 |
ronepeno
|
WackoH schreef: JHV schreef: Hij piept met een kar of de caravan aan de trekhaak wel langer dan de signalerings toon bij het inschakelen van de achteruit. Maar stopt dus na enkele seconden gelukkig. Als ik het goed begrepen heb is deze langere toon de waarschuwing dat de parkeersensoren uitgeschakeld zijn. ja dat klopt, als ik mijn vouwwagen achter mijn C5 hang dan blijft hij de lange pieptoon aanhouden hij gaat dus niet meer uit. eigenlijk m oet het zo zijn dat hij een piep toon geeft en daarna moet hij zien dat er iets achter de auto hangt en de piep toon uitschakelen
|
01 feb 2009 12:36 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Naar boven
|
ronepeno schreef: als ik mijn vouwwagen achter mijn C5 hang dan blijft hij de lange pieptoon aanhouden hij gaat dus niet meer uit. Dus het schakelaartje in de doos voor de aanhangerstekker is defect of niet aanwezig. Ik heb geen idee hoe en waar dit moet worden aangesloten.
|
01 feb 2009 14:47 |
|
 |
PhilSat
C5club Rookie
Geregistreerd: 17 dec 2008 10:30 Berichten: 34 Woonplaats: Grens Zeeland/Brabant
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: RT3, afneembare trekhaak, honden-net
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
kilometerstand: 150000
Kleur: Git-zwart
Naar boven
|
Hi,Heb ik ook gehad en maar even naar de dealer gegaan. Het klopt, in de aansluiting voor je stekker van de aanhanger zit een kleine microswitch die door vuil etc. vaak blijft hangen als de stekker er weer uit is. Het machine 'denkt'  dan dat er nog een aanhanger aanwezig is. Als je in de contrastekker kijkt zit deze switch in de rand aan de linker kant. Met kleine schroevendraaier hierin porren om het weer gangbaar te maken helpt. Even wat WD-40 erop spuiten en het gaat weer even. Blijft een zwak punt. Groet, PhilSat
|
01 feb 2009 16:58 |
|
 |
ronepeno
|
PhilSat schreef: Hi,Heb ik ook gehad en maar even naar de dealer gegaan. Het klopt, in de aansluiting voor je stekker van de aanhanger zit een kleine microswitch die door vuil etc. vaak blijft hangen als de stekker er weer uit is. Het machine 'denkt'  dan dat er nog een aanhanger aanwezig is. Als je in de contrastekker kijkt zit deze switch in de rand aan de linker kant. Met kleine schroevendraaier hierin porren om het weer gangbaar te maken helpt. Even wat WD-40 erop spuiten en het gaat weer even. Blijft een zwak punt. Groet, PhilSat Neen Mensen even voor de duidelijkheid: Ik heb op mijn C5 bouwjaar 2003 een afneembare trekhaak met een13 polige jaegerstekker. Als ik mijn vouwwagen achter de auto hang krijg je normaal als je de auto in zijn achteruit zet een korte piep signaal maar bij mij blijft het piep signaal constant piepen als ik de auto in zijn achteruit zet met de vouwwagen erachter Mijn garagehouder weet hier geen oplossing meer voor, daarom deze vraag op het forum weet iemand hier de oplossing voor of heeft iemand een schema hoe ik dit kan verhelpen?(de trekhaak zit er pas onder gemonteerd,dus alles is nieuw) Groet, Rob
|
01 feb 2009 22:18 |
|
 |
|