Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Verschillen PH1 & PH2
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=4107
Pagina 1 van 5

Auteur:  Duck [ 15 nov 2007 22:20 ]
Berichttitel:  Verschillen PH1 & PH2

Beetje domme vraag waarschijnlijk

misschien is hij al gevraagd

is het verschil tussen phase i en II te zien door de
achterlichten (omgekeerde L)

of zijn er meer verschillen, van de Xantia wist ik dit wel
bij de c5 nog niet

Groet en vast bedankt voor de info

Auteur:  manonbridges [ 15 nov 2007 22:25 ]
Berichttitel:  Re: phase typen

Duck schreef:
Beetje domme vraag waarschijnlijk

misschien is hij al gevraagd

is het verschil tussen phase i en II te zien door de
achterlichten (omgekeerde L)


Bij de Berline wel, maar bij de Break is het verschil aan de achterkant niet zo duidelijk.

Het verschil is aan de voorkant wel bij beide types goed waarneembaar.
Kijk maar es naar de avatar van Ronama.

Auteur:  Duck [ 15 nov 2007 22:38 ]
Berichttitel:  Re: phase typen

manonbridges schreef:
Duck schreef:
Beetje domme vraag waarschijnlijk

misschien is hij al gevraagd

is het verschil tussen phase i en II te zien door de
achterlichten (omgekeerde L)


Bij de Berline wel, maar bij de Break is het verschil aan de achterkant niet zo duidelijk.

Het verschil is aan de voorkant wel bij beide types goed waarneembaar.
Kijk maar es naar de avatar van Ronama.


zie het verschil
heb waarschijnlijk dan laatste phase I want is van half 2004, moest wel want vind die achterlichten van de II echt lelijk

Auteur:  Menno [ 16 nov 2007 09:28 ]
Berichttitel:  Re: phase typen

Phase II is idd vanaf modeljaar '05 , halverwege '04 is nog een PHI
Berline's ;

PHI

Afbeelding
Afbeelding

PHII

Afbeelding
Afbeelding

PHIII

Afbeelding
Afbeelding

Auteur:  manonbridges [ 16 nov 2007 10:21 ]
Berichttitel:  Re: phase typen


Het valt me op dat Citroen met de C5 Phase 3 weer teruggaat naar de brede achterlichtpartijen.
Dat vind ik een goede vooruitgang, alleen de koplampen hebben nog steeds die rare uitloper naar boven aan de zijkant. Persoonlijk vind ik de koplampen van de Phase 1 het mooiste.

Auteur:  Duck [ 16 nov 2007 10:25 ]
Berichttitel:  Re: phase typen

Ha Bedankt voor de info

voorkant van phase 1 tot 3 vind ik mooi
maar vind achterkant van de II zo lelijk

gelukkig is dat bij III weer mooi

maar zovele smaken zovele wensen

Auteur:  alzheimer [ 16 nov 2007 10:40 ]
Berichttitel:  Re: phase typen

Weet iemand het organummer van de eerste Ph II ? Of van de laatste Ph I ? Hoe doen ze dat trouwens in de fabriek: "jongens, vanaf vanmiddag gaan we Ph II maken" ? Of zouden er een paar organummers ontbreken - die fabriek moet toch omgebouwd worden ?

Auteur:  Citroënnetje [ 16 nov 2007 10:48 ]
Berichttitel:  Re: phase typen

alzheimer schreef:
Weet iemand het organummer van de eerste Ph II ? Of van de laatste Ph I ? Hoe doen ze dat trouwens in de fabriek: "jongens, vanaf vanmiddag gaan we Ph II maken" ? Of zouden er een paar organummers ontbreken - die fabriek moet toch omgebouwd worden ?


Volgens mij: Ze maken op het laatst een grote partij 'luxe' versies van het oude model, zodat de importeurs deze nog als "actiemodellen" kunnen slijten..... Dan gaat de produktielijn dicht en wordt omgebouwd tbv het nieuwe model. In de tussentijd gaat de produktie op andere lijnen (op andere locaties/steden/landen) gewoon door...
Dus dat betekent dat de orga nummers voor dat specifieke type niet voorkomen, maar wel voor bv de C2 enz.

Auteur:  manonbridges [ 16 nov 2007 12:36 ]
Berichttitel:  Re: phase typen

Citroênnetje schreef:
Volgens mij: Ze maken op het laatst een grote partij 'luxe' versies van het oude model, zodat de importeurs deze nog als "actiemodellen" kunnen slijten..... Dan gaat de produktielijn dicht en wordt omgebouwd tbv het nieuwe model. In de tussentijd gaat de produktie op andere lijnen (op andere locaties/steden/landen) gewoon door...
Dus dat betekent dat de orga nummers voor dat specifieke type niet voorkomen, maar wel voor bv de C2 enz.

Ik weet niet hoe dat exact in een autofabriek gaat, maar ik kan me voorstellen, dat ze een produktiestraat van een auto in een nacht met een speciaal ombouwteam kunnen "ombouwen".
Veel van de onderdelen die op de machines gemaakt worden, vereisen soms geen of minimale aanpassingen. Bovendien zijn de meeste machines tegenwoordig computergestuurd, en daar hoeft meestal alleen maar nieuwe software in geplaatst of zelfs alleen maar ge-activeerd te worden, die allang getest is en proefgedraaid heeft. En de specifieke machines die wel uitgewisseld moeten worden, staan al klaar om er tussen geplaatst te worden. De machine die dan vrijkomt, wordt dan biijvoorbeeld weer aangepast en kan in een andere produktielijn weer hergebruikt worden. Zodoende heb je geen verstoring van de reguliere produktie, want ook hier geldt: tijd is geld!

Auteur:  Citroënnetje [ 16 nov 2007 13:03 ]
Berichttitel:  Re: phase typen

manonbridges schreef:
Ik weet niet hoe dat exact in een autofabriek gaat, maar ik kan me voorstellen, dat ze een produktiestraat van een auto in een nacht met een speciaal ombouwteam kunnen "ombouwen".
Veel van de onderdelen die op de machines gemaakt worden, vereisen soms geen of minimale aanpassingen. Bovendien zijn de meeste machines tegenwoordig computergestuurd, en daar hoeft meestal alleen maar nieuwe software in geplaatst of zelfs alleen maar ge-activeerd te worden, die allang getest is en proefgedraaid heeft. En de specifieke machines die wel uitgewisseld moeten worden, staan al klaar om er tussen geplaatst te worden. De machine die dan vrijkomt, wordt dan biijvoorbeeld weer aangepast en kan in een andere produktielijn weer hergebruikt worden. Zodoende heb je geen verstoring van de reguliere produktie, want ook hier geldt: tijd is geld!


Oeiiii, nieuwe software plaatsen in een nacht.....Nu heb ik een beetje kennis van dit soort processen en mijn ervaring leert dat dit niet in een nacht geregeld is....Je kan software nog zo goed testen, maar er geldt nog altijd een gouden regel..."De beste test omgeving is de produktieomgeving".. ;-)

Maar goed...Ik weet dit verhaal van mijn Renoolt...Ze hebben in september-oktober de lijnen dichtgehad omdat de fabriek moest worden aangepast om de gefacelifte scenic te kunnen maken......Omdat ik heel snel een nieuwe auto nodig had heb ik toen daar niet op gewacht, maar er een uit de voorraad van a³ud-model-Scenics die Renoolt Nederland al vanuit LDF in de maag gesplitst gekregen had....ehhh, op de kop had weten te tikken.

Bottomline was wel dat de lijn een week of 6 stil lag mbt de ombouw....

Auteur:  manonbridges [ 16 nov 2007 14:26 ]
Berichttitel:  Re: phase typen

Citroênnetje schreef:
Oeiiii, nieuwe software plaatsen in een nacht.....Nu heb ik een beetje kennis van dit soort processen en mijn ervaring leert dat dit niet in een nacht geregeld is....Je kan software nog zo goed testen, maar er geldt nog altijd een gouden regel..."De beste test omgeving is de produktieomgeving".. ;-)

Ik kan het je nog sterker vertellen dat de software in een telefooncentrale en telecommunicatie-transmissiesystemen ook in een nacht wordt geplaatst en geaktiveerd en dat tegelijkertijd het netwerk in de lucht wordt gehouden :!:
Maar goed dat kan omdat er gebruik wordt gemaakt van redundante systemen.
Ik weet natuurlijk niet of dat principe ook in de automobielindustrie wordt toegepast.

Auteur:  tjob [ 30 dec 2008 17:24 ]
Berichttitel:  Re: phase typen

Redundant in een autofabriek lijkt me wat onwaarschijnlijk. Dat de beste test-omgeving de produktie-omgeving is klopt, dat men dan vaak produktie in test laadt is dan ook niet ongewoon. Maar ook dat zie ik in een autofabriek niet snel gebeuren.
Waarschijnlijk, als het alleen een kwestie van software is, rammen ze de handel er zo snel mogelijk in zoals overal.
Materiaal is ook geld, dus de spullen die de fabriek in gaan moeten ook aangepast zijn waarmee 1 nachtje toch wel onwaarschijnlijk lijkt. En natuurlijk werkt die software niet meteen zoals gehoopt (want verwachten doen we dat niet meer, toch?)

Auteur:  JHV [ 30 dec 2008 18:49 ]
Berichttitel:  Re: phase typen

Ik heb op de laatste meeting geleerd dat een fase 1 een zwart rooster boven bij de ruitenwissers heeft. Was me nog nooit opgevallen, :oops: :oops: . Als excuus gebruik ik dan maar dat dat bij een zwarte fase 1 ook niet opvalt.
Johan

Auteur:  exroosje [ 01 jan 2009 16:32 ]
Berichttitel:  Re: phase typen

Je kunt dit zien aan de excel sheet met orga nummers van de leden. De omslag ligt ergens bij 10100 dacht ik. Er zit tussen de laatste ph1 en de eerste ph2 een dag of 10 dacht ik. Dus zeker geen 6 week.

Overigens wordt van een nieuw model eerst ook een aantal luxe versies gebouwd als demo.

Ik vind overigens de achterkant van de ph2 veel mooier als de Ph1 . Bij de ph1 loopt de achterklep een beetje naar binnen en zijn de lampjes wat ielig. .De klep van de ph2 ziet er een stuk strakker & dikker uit en heeft ook een mooi chroomrandje (al kun je dat natuurlijk op de ph1 ook plakken.....)

Wel vind ik dat de ph1 redelijk rond is in zijn geheel, terwijl bij de ph2 alleen front en kont strakgetrokken zijn, wat een beetje dissoneert met de zijkant. Wat dat betreft zijn de ph1 en ph3 het beste in balans.

Andere verschillen tussen ph1 en ph2 zijn een ander dashboard (vooral de middenconsole) en de introductie van verbeterde motoren en een 6 traps automaat. Ook heeft de ph2 een paar nieuwe opties, zoals dubbel glas, meedraaiende koplampen en rijstrooksignalering. Wat dat betreft had je toch beter een ph2 kunnen hebben. Oh ja hij is ook een stuk exclusiever, want veel minder van verkocht.

Auteur:  Roman [ 01 jan 2009 16:38 ]
Berichttitel:  Re: phase typen

tja het blijft een kwestie van smaak..
ik had bij de ph2 berline meteen zoiets van :shock: :shock: wouw prachtig
en toch denk ik dat ik bij een klein groepje hoorde die de ph2 echt prachtig vind/vond
gezien de reacties die ik heb gehad de afgelopen 4 jaar...
de reacties op de ph3 zijn gewoon niet meer te tellen...
iedereen draait zijn hoofd wel of ja je kan het niet verzinnen welke positieve reacties die krijgt...

Pagina 1 van 5 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/