Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

roetfilter
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=4105
Pagina 1 van 6

Auteur:  ad [ 19 jan 2009 21:05 ]
Berichttitel:  roetfilter

Vorige week is het mij gelukt om de c5 hdi 16v met affabriek roetfilter die niet bij rdw als zodanig
stond geregistreerd (euro3!!) wel te laten registreren dat hij er onder zit(roetfiter).
De wijziging op het kentekenbewijs is nu c5hdi 16v (e4) euro4 dus en ook geregistreerd bij rdw.
Het gewicht is met 13 kg toegenomen ,toekomstige milieu regelingen van Vrom zijn nu beter aan te gaan.

Auteur:  vhsdown [ 19 jan 2009 21:21 ]
Berichttitel:  Re: roetfilter

hoe is je dat gelukt ?

Auteur:  ad [ 19 jan 2009 21:52 ]
Berichttitel:  Re: roetfilter

Bij aankoop wilde ik dat, anders ging de aankoop niet door(citroen visscher tiel)
Die hebben de geboortekaart van de auto door citoen nederland naar rdw gestuurd om het kenteken te veranderen.
Bij vrom had ikzelf als gemaild dat het niet eerlijk was dat retrofit roetfilters wel een registratie krijgen en affabriek niet???
Bij vrom heeft men dit erkend en ze hebben na beraad rdw opdracht gegeven om bij deze voertuigen psa!!! de kentekens te veranderen en te registeren.
Dit heeft 10 weken geduurd zodat ik 15 01 09 tot aankoop ben overgegaan.
Jammer dat achteraf geen roetfilter subsidie te krijgen is omdat de auto van voor luli 2006 is.

Auteur:  Klaverblaadje [ 20 jan 2009 09:49 ]
Berichttitel:  Re: roetfilter

ad schreef:
de kentekens te veranderen en te registeren.

Ik heb je een mail gestuurd, maar betekend dit: ongevraagd voor ALLE betreffende auto's ?


ad schreef:
Jammer dat achteraf geen roetfilter subsidie te krijgen is omdat de auto van voor Juli 2006 is.

Dat zou betekenen dat ik nog wel subsidie zou kunnen aanvragen.


ad schreef:
Het gewicht is met 13 kg toegenomen

Dit klopt natuurlijk weer niet, dit roetfilter zat er al onder en mag dus niet nog een keer meegeteld worden, dit is een regel die alleen van toepassing is voor een retrofit filter.
Bij sommige auto's zou je daardoor net in een hogere belastingklasse kunnen komen.

Auteur:  EvilTwin [ 22 jan 2009 13:10 ]
Berichttitel:  Re: roetfilter

Ik ben benieuwd, wat is de exacte VIN code van je C5? (de eerste zes letters na VF7......)

Je kan dit checken op het kentekenbewijs of het VIN-plaatje in de voorruit.

Auteur:  MichielC5 [ 22 jan 2009 16:15 ]
Berichttitel:  Re: roetfilter

Ik ben ook heel benieuwd naar deze ontwikkeling!

Geldt dit nu voor alle C5 Hdi (1.6, 2.0 en 2.2 liter, zowel berline als break)???

Auteur:  ad [ 22 jan 2009 21:48 ]
Berichttitel:  Re: roetfilter

vin code is rerhrh7

Auteur:  ad [ 22 jan 2009 22:32 ]
Berichttitel:  Re: roetfilter

Kijk maar bij rdw voertuiggegevens online raadplegen 98-sh-ns oude gegevens waren hdi 1495 kg
roetfilter nee---- nu hdif 1507 kg roetfilter ja!!!
Ik denk dat het geld voor alle hdi uitvoeringen met een roet filter er al onder en eolys affabriek en niet geregistreerd!!!
Ik heb de amtenaar van vrom en milieu bedankt voor de medewerking en tegelijk gevraagt of er ook nog een subsidie van toepassing zou kunnen zijn voor betrefende voertuigen (gelijk aan de retrofit filters )
Dat rdw dit zo heeft besloten was voor een medewerker van vrom dermate belangrijk dat hij mij hedenavond belde onder etenstijd om me van alles te vragen hierover .Er schijnt in het verleden wat wrijving te zij geweest met rdw over het geweldige psa systeem. ( erkenning ) Op een retro subsidie kunnen we tot nu nog niet op rekenen maar wie weet????
Bij mij is het gelukt dus ook bij jullie .

Wordt vervolgd

s

Auteur:  EvilTwin [ 23 jan 2009 04:46 ]
Berichttitel:  Re: roetfilter

Logisch dat de rdw dat heeft aangepast voor je, maar jij hebt gewoon een type dat aan de definities voldoet:

Citaat:
vin code is rerhrh7

ik denk dat er staat: RCRHRH

dus
2.0 HDI138 BVM6 (DW10BTED4 FAP)

Die is Euro4 en stoot slechts 1mg/km PM10 uit.

Die horen hier dus altijd geleverd te worden met Af-fabriek roetfilter op het kenteken. :smt023

Da's dus anders voor de mensen met een 1.6HDiF break of een Ph.II 2.2HDi bva4, waaronder klaverblaadje. Die voldoet niet aan de rdw definitie. (<=5mg/km PM10)

Ik ben bang dat mensen blij gemaakt worden met een dode mus. De RDW kan noch de wet noch de typegoedkeuring veranderen (van oude auto's) Als er echt een fout is gemaakt kan dat hersteld worden, maar de opgegeven waardes horen bij de Europese typegoedkeuring en die is niet met terugwerkende kracht te veranderen.

Auteur:  tjob [ 23 jan 2009 08:35 ]
Berichttitel:  Re: roetfilter

Ik begrijp het belang van dit allemaal niet zo goed. Krijg je geld terug na aanpassing? Of kun je toekomstig steden wel in omdat hij als schoner geregistreerd staat? Of wordt je wegenbelasting lager?

Auteur:  EvilTwin [ 23 jan 2009 13:05 ]
Berichttitel:  Re: roetfilter

tjob schreef:
Ik begrijp het belang van dit allemaal niet zo goed.

Krijg je geld terug na aanpassing?

Of wordt je wegenbelasting lager?


-Een auto moet gewoon goed geregistreerd staan, zeker mbt milieu klassificaties.
-Geld terug? Wellicht, volgens BPM bonus malus regeling of roetfilter subsidie.
-WB? Wellicht minder hoog :smt080 maar ook daarvoor is een glazen bol nodig. Niets staat vast, denk ook aan het rekeningrijden.

Citaat:
Of kun je toekomstig steden wel in omdat hij als schoner geregistreerd staat?


Kijk in je glazen bol en je weet het ;) In NL is er nog geen fatsoenlijke raamwet voor dergelijke regelingen (ze zijn vast het effect aan het bestuderen)

In Duitsland (met soortgelijke fijnstof problematiek) is er wel een raamwet voor milieu-zones. Mocht een stad als A'dam in z'n eentje de boel gaan afsluiten dan volgt er vast een proces wat dat ongedaan maakt.

Overigens zijn de totnogtoe gemeten effecten in Berlijn nihil. Fijnstof van remmen en banden, treinen, industrie, huishoudens, zeezout, woestijnzand etc. zijn blijkbaar van groter belang.

Een schonere registratie in NL heeft geen gevolg voor de klassificatie in Duitsland, zolang als die de juiste tabellen hanteren zijn ze niet afhankelijk van het NL kenteken, maar alleen van de EU typegoedkeuring (op basis van het VIN).

Auteur:  manonbridges [ 23 jan 2009 13:56 ]
Berichttitel:  Re: roetfilter

tjob schreef:
Ik begrijp het belang van dit allemaal niet zo goed. Krijg je geld terug na aanpassing?

Zover ik het begrijp bij fabriek-af niet en bij retrofit wel subsidie.
tjob schreef:
Of kun je toekomstig steden wel in omdat hij als schoner geregistreerd staat?

Grote kans ja.
tjob schreef:
Of wordt je wegenbelasting lager?

Lager nooit he, maar je gaat misschien niet zo veel meer betalen als de degenen die niet zo "schoon" zijn.

Auteur:  manonbridges [ 23 jan 2009 14:00 ]
Berichttitel:  Re: roetfilter

EvilTwin schreef:
Een schonere registratie in NL heeft geen gevolg voor de klassificatie in Duitsland, zolang als die de juiste tabellen hanteren zijn ze niet afhankelijk van het NL kenteken, maar alleen van de EU typegoedkeuring (op basis van het VIN).

Vreemde vraag misschien, maar werkt het omgekeerd wel?

Auteur:  EvilTwin [ 23 jan 2009 19:08 ]
Berichttitel:  Re: roetfilter

Wat wil je omkeren?

Auteur:  EvilTwin [ 23 jan 2009 19:44 ]
Berichttitel:  Re: roetfilter

Citaat:
Zover ik het begrijp bij fabriek-af niet en bij retrofit wel subsidie.


D'r is ook subsidie en bonus/malus van kracht voor BPM op nieuwe voortuigen, dus met terugwerkende kracht is het wellicht mogelijk een BPM korting te krijgen als blijkt dat er op verkeerde grondslag BPM geheven is.

Pagina 1 van 6 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/