Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Toch C5, maar welke https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=2667 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Alexander [ 16 apr 2008 22:19 ] |
Berichttitel: | Toch C5, maar welke |
Hallo allemaal, als voormalig Xantia rijder had ik, na geschrokken te zijn van de problemen met de elektronica in mijn tweede Xantia, besloten om maar een ander merk te kopen. Gebruikt prijstechnisch ook erg gunstig, een Alfa gekocht. Na een jaar probleemloos rijden is het vooral mijn vrouw die het heerlijke rijgedrag van de Citroen heel erg mist. En veelal om de hoek parkeren natuurlijk. Dus uitkijken naar een C5. Maar welke uitvoering en motortype. Mijn wensen zijn: Break Diesel Vanaf 2004 Max. 150.000 km. Elektronische snik-snak interesseert me geen moer, normale verlichting is voor mij prima. Leren bekleding lijkt me fijn, ook graag een motor die geen last meer heeft van het koppakkingprobleem, ik zie bijna allemaal 2.0 liter en geen 2.2 uitvoering. Ik zal een 15.000 km. per jaar rijden. Wat zijn de verschillen en welke uitvoering is gezien mijn wensen te prefereren. En wat is het verschil bij een difference I en II. Wie kan mij een goed advies geven. Lex |
Auteur: | Duck [ 17 apr 2008 07:30 ] |
Berichttitel: | Re: Toch C5, maar welke |
Goedemorgen in de download sectie kan je diverse folders downloaden waarin je kan zien wat de verschillen zijn qua type. Ik denk dat je een beetje door de genoemde problemen in het forum heen moet kijken want anders lijkt het een mindere auto de c5 ik ga natuurlijk niet schrijven in het forum; zo weer 10.000 kilometer zonder problemen. maar bij sommige gevallen willen mensen graag advies en de diverse diesel eigenaren van diesels ver boven de 2 ton zullen beamen dat het gewoon een fijne auto is de gewoon ook zijn onderhoud nodig heeft net als vroeger de xantia waar ik er ook 2 van versleten heb tot ver boven de 2 ton suc6 met het zoeken ![]() |
Auteur: | Menno [ 17 apr 2008 09:39 ] |
Berichttitel: | Re: Toch C5, maar welke |
Als het budget het toelaat kijk dan eens naar een type 2 , .... en als je 110PK genoeg vindt is b.v. de 1.6 HDi ook een mooie optie ![]() http://www.autovitel.nl/component/optio ... il/id,360/ http://www.autovitel.nl/component/optio ... il/id,507/ Persoonlijk zou ik die 150K max laten varen aangezien er bij 160K de DB er aan komt dan is een auto met net iets meer km's en waarbij deze beurt wel gedaan is soms wel zo aantrekkelijk ! Suc6 ![]() |
Auteur: | frank65 [ 17 apr 2008 13:13 ] |
Berichttitel: | Re: Toch C5, maar welke |
Weet iemand of Revi zijn mooie C5 al verkocht heeft, ![]() Linkje ????? |
Auteur: | Harm [ 17 apr 2008 13:14 ] |
Berichttitel: | Re: Toch C5, maar welke |
Is nog te koop.... |
Auteur: | EW [ 17 apr 2008 18:44 ] |
Berichttitel: | Re: Toch C5, maar welke |
Ik ben aan het rekenen geweest en kwam tot de conclusie dat bij 15.000 per jaar gas voordeliger is. (maargoed, eigenlijk is bij alle jaarkilometrages bij tweedehands gas goedkoper). |
Auteur: | Alexander [ 17 apr 2008 20:21 ] |
Berichttitel: | Re: Toch C5, maar welke |
Nee, diesel is echt goedkoper. Verbruik is lager dan met benzine, dieselprijs 1.31, benzine 1.40. Gas kennen we hier eigenlijk niet evenmin als houderschapsbelasting. Lees net weer op deze leuke en informatieve site dat er een tankje met mysterieuze vloestof zit dat samen met een soort KAT weer voor extra garagebezoek en kosten zorgt. Twee Citroen dealers hier in de buurt, daar wil je nog niet de parkeerplaats oprijden. Zééér klant-onvriendelijk, bij het onbeschofte af. Ik begrijp inmiddels dat je regelmatig een dealer moet opzoeken die iets met een Lexia moet doen. Een Cx, maar die vindt je niet met weinig km. Wie het weet moet het zeggen. Lex |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |