Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 Mijn parkeersensoren praten tegen me... 
Auteur Bericht
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21
Berichten: 2016
Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Mijn parkeersensoren praten tegen me...
In het kader van "ja joh!" heb ik er weer eentje: donderdag Sic opgehaald na een "lijstje" (raam dat niet meer open ging, kapotte koplamp, controle na klapband en vervangen parkeersensoren). Bij het starten hoor ik de piep van de parkeersensoren. Niet bewust geregistreerd, maar zodra ik ga rijden beginnen ze te piepen. En dat is raar: ik rij namelijk vooruit en Carlsson heeft geen sensoren in de voorbumper geplaatst...

Stop, terug het parkeervak in, motor uit, motor aan (jaja, IT-er...) en piep is weg. Maar ook achteruit geen piepjes meer ondanks dat de muur errug dichtbij kwam.

Monteur er bij "uhhhh", dus na het weekend terug.

Onderweg naar huis kwam er even een piep toen ik bij het stoplicht stil stond (nog steeds in D en zonder iets achter me).

Later nog een paar keer gemerkt, steeds bij "koude start" en weg na een reboot.

Maar gisteren begon het tijdens het rijden weer. Nu niet constant gepiep maar meer een morse code achtige sequentie. Tot het punt kwam waarop de piep constant was en ik toch maar ben gestopt en opnieuw heb gestart. Toen was het weg. Maar voordat ze bij de garage weer lange tijd aan het zoeken zijn even de vraag aan de mensen die het weten: wat kan hier aan de hand zijn?

_________________
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...


27 aug 2022 11:31
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3019
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mijn parkeersensoren praten tegen me...
Een hele simpele: wellicht zijn de sensoren erin gezet door een monteur met hele vette handen? Zodat ze nu constant “iets” registreren? Zelf ook ooit zoiets meegemaakt namelijk.
En anders: ze hebben het niet goed afgeleverd dus laat ze het ook maar weer oplossen.

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


28 aug 2022 20:45
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4496
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mijn parkeersensoren praten tegen me...
Zonder uitlezen met een Lexia blijft het gokken, ik vermoed gevalletje van sensor besteld op kenteken bij de lokale automaterialenzaak.
Het beste is op chassis nr. bij de dealer of kijken wat er gemonteerd is, meestal een Bosch en exact dat type monteren.
Er staat mij vaag iets bij dat een C5 met rode kleur een ander nr. heeft, de sensor heeft net een andere kleur aan de buitenkant, die zijn niet meer leverbaar, de normale zwarte kleur wel en die werkt ook. Als je C5 geen rode kleur heeft, dan kun je deze puzzel vergeten ;)


28 aug 2022 22:24
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2009 00:00
Berichten: 382
Woonplaats: Vlaams-Brabant
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 308000
Kleur: Noir Onyx EXYB**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mijn parkeersensoren praten tegen me...
Kan je wel zeggen dat op mijn V6 van 2001 er drie verschillende opzitten: 1 met volledig zwarte cirkel, 1 met grijze cirkel en zwarte sensor en twee met grijze cirkel en rode sensor en die werken alle zonder probleem. Dus defekt kastje aan reservewiel misschien?

_________________
vr gr C5-er

Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroën's: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D


28 aug 2022 22:37
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21
Berichten: 2016
Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mijn parkeersensoren praten tegen me...
Wat ik raar vind aan het verhaal is dat het piepen weg is als ik de auto opnieuw start. Daarmee sluit ik een "mechanisch" defect (vette handen, verkeerde sensor etc.) eigenlijk uit. Want dat zou niet afhankelijk van het aantal keer starten van de motor (en alle resets die daar bij horen) af moeten hangen toch?

Natuurlijk gaan ze het uitzoeken, ik moet alleen even de tijd vinden om Sic te brengen want de zorg voor mijn dementerende moeder slokt 25 uur per dag op. Door hier na te vragen hoop ik de monteurs een voorsprongetje te geven.

Ik heb in deze mensen meer vertrouwen dan in "de dealer". Voornamelijk omdat mijn ervaring met de meeste dealers is dat ze liever nieuw verkopen dan iets moois rijdend houden. Deze mensen houden van Citroëns. Eerste reactie die ik kreeg toen ik de werkvloer op liep was "Is die Carlsson van jou? Mooi blok ligt daar in hè!". Geeft toch een ander gevoel dan bij een dealer of Bart Ebben binnen rijden met een Pluriël (met een haperend dakje) en te horen krijgen "Koop maar een andere, dit wordt te duur om te repareren". Zeker als je weet dat "repareren" inhield dat de reset procedure nog een keer doorlopen moest worden...

(OK, frustratiemomentje kan weer uit :citrofiel )

_________________
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...


29 aug 2022 08:07
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mijn parkeersensoren praten tegen me...
Haha, logisch.

Die piep aan het begin zegt eigenlijk alleen dat er een onderbreking ergens is, of dat het systeem niet gaat werken als je het nodig hebt
Dat zegt niets over de werking van de kennelijk wél correct verbonden sensoren.
De unit zou alleen tijdens achteruitrijden actief moeten zijn. Het klinkt een beetje als een losse aansluiting van de unit zelf. Ze gaan het vast wel vinden en oplossen...


29 aug 2022 08:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.