Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 Levensduur en verkrijgbaarheid katalysatoren EW10A motor 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 apr 2018 08:06
Berichten: 287
Woonplaats: Berlaar (België)
Auto: C5II 2.0i16v break Ligne Business
Opties: Zwart Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10782CJ
Productienummer: 10162
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 268000
Kleur: KPKD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Levensduur en verkrijgbaarheid katalysatoren EW10A motor
Afgelopen week de katalysator op de Xsara Coupe van mijn broer moeten vervangen en uit nieuwsgierigheid eens gekeken wat die dingen kosten voor mijn C5.
Eigenaardig genoeg is enkel de voorste (die in het uitlaatspruitstuk) leverbaar en de 2de die onder de auto zit blijkt nergens leverbaar!
Hoe zit het trouwens met de levensduur van de katalysatoren bij deze motor?
Op mijn Xantia (euro2 met 1 kat.) was die aan vervanging toe op 220000km en mijn C5 heeft nog zijn originele katalysatoren en is de 250000 km al voorbij (tot op heden geen problemen...)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...


22 apr 2022 13:03
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 mei 2013 00:45
Berichten: 341
Woonplaats: Beverwijk
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 197000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Levensduur en verkrijgbaarheid katalysatoren EW10A motor
Mijn ervaring is dat als de cat de geest geeft, dit vaak ook te herleiden valt naar een ruime consumptie van olie... Dit altijd mee nemen in de afweging... Meestal (bij mij) gaan ze tot 300.000 wel mee, en vaak is het dan een één-tweetje: olie verbruik en cat naar z'n grootje. Dan geen geld d'r meer tegenaan gooien. Het blok zit dan aan z'n max en heeft revisie nodig. Eigenlijk gaat een cat niet snel kapot, dicht slibben met bagger uit een olie consumerend blok, dat is eigenlijk de methode om de cat kaduuk te krijgen. Overigens is het met wat handigheid soms nog mogelijk om de cat schoon te branden maar daar heb ik me nooit aan gewaagd. Andere manier om 'm naar de eeuwige snelwegen te krijgen is de Cat verbranden (te arm mengsel rijden, én blijven rijden (en het motormanagement lampje stoicijns negeren))

Moraal van t verhaal, cat kapot dan zijn er heel vaak dieper liggende oorzaken..


Zweef...

_________________
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009

Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 4


25 apr 2022 23:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.