Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Overstappen naar Citroen 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Overstappen naar Citroen
Hallo,

Ik, als Opel rijder, wil overstappen naar een Citroen C5.
Kan iemand mij vertellen wat de voordelen(of nadelen???) van een Citroen zijn.Zijn die er wel?

John

23 jan 2008 19:15
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Overstappen naar Citroen
Voor- en nadeel: je wilt niets anders meer.

Je vraag is niet simpel te beantwoorden. Ik zou gewoon hier eens rond kijken, wordt genoeg geschreven over hoe het is om een C5 te rijden en wat er allemaal bij komt kijken.

De rest is heel persoonlijk. Dus daarvoor zul je duidelijker moeten vertellen wat je wilt. En ga er eens mee rijden. Dat zegt meer dan 1000 mensen je kunnen vertellen.

Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...

23 jan 2008 19:17
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2

Naar boven
Antwoord met een citaat
Dank je wel voor je fijne humor

ben net klaar met lachen, wat een vraag
van opel naar c5

natuurlijk heeft elke auto wel eens pech
maar het genot/plezier wat een citroen geeft tijdens het rijden
daar kan niks tegen op

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)

23 jan 2008 20:06
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Inderdaad moeilijk te beantwoorden en aangezien wij hier een clubje C5 ' gekken ' zijn, prijzen we deze natuurlijk de hemel in ;-)
Het beste is inderdaad er eens in te gaan rijden want het zal niet ieders ' ding ' zijn , zeker niet als je uit duits blik overstapt , wat betreft nadelen van een C5 , sommige exemplaren willen wel eens wat elektronische storingen hebben/vertonen ,maar over het algemeen niet iets waarmee je stil komt te staan , zo hier en daar wat ' nukken ' ( is genoeg over geschreven op het forum ) maar vooral een uiterst comfortabel en luxe vervoersmiddel , ...
Wat betreft onderhoud , zoek er een met volledige historie en al z'n ' updates ' ...

Een aanrader :smt023 , suc6 met beslissen en de zoektocht naar een geschikte C5 ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

23 jan 2008 20:53
Profiel
Antwoord met een citaat
Hier een overstapper van Opel Astra (1.7 dti uit 2000) naar C5 break (2.0 HDI 2004) en ik zweer je..... JE WILT NOOIT ANDERS MEER!!!. Maar idd, het is niet ieders ding en als je sportief rijden wilt dan zou ik geen C5 kiezen... Als je COMFORT wilt dan is de C5 in 1 woord geweldig :smt003

Maar, ik zou inderdaad eerst eens in eentje gaan rijden, dat heb ik ook gedaan en na 5 KM was ik al verkocht, de souplesse van de motor, het comfort, de luxe en dat voor niet al te veel geld.

Kijk wel naar de historie van de auto en of ie idd al zijn modificaties gehad heeft. Distri riem wordt nog wel eens niet gedaan als ie uit de lease komt (diesel bij 160.000 KM) dus let daar ook op. Zoals iedere auto heeft ie zijn dingen, vooral electronica wil wel eens raar doen... maar tot nu toe heeft de mijne mij niet laten staan en ik heb er in 6 mnd al weer 22.000 km mee gereden.

Suc6 met het zoeken....

23 jan 2008 23:57
Antwoord met een citaat
Ik sluit me volledig aan bij de voorgaande reacties.
Het grootste nadeel is de "naam" die de C5 heeft als storinggevoelig. Dit vindt men terug in de afschrijving (wat weer een voordeel is als je er 1 van een paar jaar ervaring wilt hebben ;-) ).
Een kleine twee jaar rij ik inmiddels zonder noemenswaardige problemen, dus betrouwbaar kan ik de schicht wel noemen.
Verders alleen maar voordelen. Comfort en ruimte met hoofdletters; zeer acceptabele onderhoudskosten; enz., enz.
Ga proefrijden en je bent verkocht.

24 jan 2008 00:17
Antwoord met een citaat
Besten,

Okee. Met deze reacties kan ik al best wel veel, hartelijk dan hiervoor.
Maar ik zal nog iets specifieker zijn. Ik rij Opel omdat dat destijds een goedkopere klasse was waar je ook nog heel veel zelf, goedkoop, aan kon sleutelen, bijv; als je van een Visa de bougies moest vervangen, moest bijna de cylinderkop er af.
Nu kun je aan de Opels ook niet veel meer doen, dus moet ik helaas toch naar de garage. In die richting bedoel ik het een beetje
Dat "Fransen" onvergelijkbaar comfortabeler zijn wist ik al. Nu zijn somminge ook veiliger, dat was ook weleens anders.
De meeste franse auto's rotten nogal, hoe zit dat nu?Ik wil er wel een jaar of 6 mee doen.
Hoe zit het met rijden op gas? Ik ben niet zo'n dieselfan en rijd al 25 jaar op gas omdat dat gewoon goedkoper is.
Over sportief rijden hoef ik het dus niet te hebben. Ik rijd nu in een Vectra 18 i op gas, hoe "ouwe lul" wil je het hebben?
Tenslotte. Ik kan natuurlijk ook naar de Citroendealer gaan met mijn vragen, maar die is helemaal niet objectief, van liefhebbers hoor je toch wat meer, ook minder leuke, dus kom maar op!

John

24 jan 2008 11:55
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Rotten :shock: , dat doen de franse auto's al jaren niet meer hoor , .... i.t.t. tot sommige b.v. moderne Opels

Wat betreft LPG , dat laat ik liever aan andere over , ... geen verstand van ;-) , maar als ik eerlijk ben en zo op het forum lees komen daar soms wat meer probleempjes voor , maar niets wat niet op te lossen is , :oops:

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

24 jan 2008 12:00
Profiel
Antwoord met een citaat
vroeger reed ik ook met een opel.... wel het is een heel groot verschil met enkel maar voordelen!!!!! ik zou zeker niet meer naar een opel willen!!!

24 jan 2008 12:04
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2

Naar boven
Antwoord met een citaat
Menno schreef:
Rotten :shock: , dat doen de franse auto's al jaren niet meer hoor , .... i.t.t. tot sommige b.v. moderne Opels

Wat betreft LPG , dat laat ik liever aan andere over , ... geen verstand van ;-) , maar als ik eerlijk ben en zo op het forum lees komen daar soms wat meer probleempjes voor , maar niets wat niet op te lossen is , :oops:

sluit ik mij bij aan.
en ik mag niet meer roepen "gas is om te koken" dus dat doe ik dan niet.

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)

24 jan 2008 12:05
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
waar is mijn plaatje van mijn coleman 224......

Mijn auto rijdt volgens de dealer die deze altijd in onderhoud heeft gehad voortreffelijk op gas (wat ik de paar keer dat ie het deed kan beamen). Alleen op het moment niet, maar dat is duidelijk een storing in de gasinstallatie.

24 jan 2008 15:06
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: Renault Kangoo 1.6 16v
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 120000
Kleur: Rood

Naar boven
Antwoord met een citaat
Duck schreef:
Menno schreef:

sluit ik mij bij aan.
en ik mag niet meer roepen "gas is om te koken" dus dat doe ik dan niet.

En hier sluit ik mij weer bij aan, met een kanttekening v.w.b. dat rijden op LPG goedkoper zou zijn dan een diesel. 8)
En sinds wanneer mag je bij Menno niet meer roepen dat gas is om op te koken ? :smt003

Maar serieus nu voor de Topicstarter....als je eenmaal verslaafd bent aan het rijden met Hydropneumatische vering, wil je niet anders meer....dus je bent gewaarschuwt ! ;-)
Of het nu een DS, GS, CX, BX, Xantia of C5 is.

24 jan 2008 17:59
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Auto: C5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8

Naar boven
Antwoord met een citaat
de naam die de C5 heeft gekregen over storing gevoeligheid is uit de begin periode geweest
maar heb je de naam eenmaal dan kom je hem niet zo maar van af ook al is het niet meer relevant
dat zelfde geld voor roesten
ik rij nu al anderhalf jaar met een diesel (vind ik zalig rijden) en heb tot nu toe nog geen storing gehad
in ieder geval kijk voor een model wat niet uit de begin periode is

Gr. kees

25 jan 2008 00:11
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze

Naar boven
Antwoord met een citaat
De phII heeft ook last van storinkjes hoor.

Eigenlijk is het heel simpel: een C5 is een auto die een relatief hoog uitrustingsniveau heeft voor het geld, en ook behoorlijk innovatief is. (automatische lichten, automatische wissers enz enz).
Dan heb je veel kans dat er veel stuk gaat (veel en nieuwe technologie). Wil je dat niet, maar wel een hoog uitrustingsniveau, moet je imo voor bepaalde japanners kiezen of voor een merc. s klasse (en de nodige pegels meenemen).

Het maakt dan niet zoveel uit of je een C5 of andere fransoos, italiaan, duitser enz koopt met hetzelfde uitrustingsniveau. Ze hebben allemaal zo hun nukken. Bij de een gaat altijd de achterruit stuk, bij de ander altijd de airco of een bepaalde schakelaar, sensor enz enz. (Met citroen heb je overigens wel een importeur / fabrikant / ontwerper die net zo stug en eigenwijs is als de overige 60 miljoen fransen. (kan soms ook vervelend zijn :smt003 ))
En de C5 rot wel, namelijk bij de achterklep en bij de dakrails. Een andere auto rot wel weer ergens anders (daar weet je als opelrijder alles van :smt080 ).

Je kiest voor een C5 omdat het een grote ruime auto is, hij lekker rijdt, je 'm mooi vind, de prijs juist is, je citrofiel oid bent, er veel snufjes inzitten, hij veilig is enz enz.
Je kiest niet voor een c5 omdat je een hele betrouwbare, degelijke auto wilt. Dan neem je een jap met zo min mogelijk fratsen.

25 jan 2008 01:28
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Op gas rijden is geen probleem. Roest ken ik bij geen enkele Citroen die ik tot nu toe heb gereden (zelf BX, Xantia's en C5, via "thuis" zo'n beetje alles vanaf de DS). Dat kan ik van de Combo van mijn vrouw niet zeggen. Dat ding is tegenwoordig meer bruin dan wit...

En problemen, ach. Hier op het forum is voor zo'n beetje elk probleem (behalve die van Harm :roll: ) wel een oplossing. Denk dat dat bij elke merk/type we zo is...

Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...

25 jan 2008 09:00
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende