Auteur |
Bericht |
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 19:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Te hoog co
Hallo
Ik kom net van de gasdealer terug. Er was een emissie storing en ik wou weten wat er precies loos was. Gelijk gevraagd of hij een co test wou doen. Wat in de gas computer geregeld wat eigenlijk wel goed was. Zonder test leek alles prima. Loopt mooi rond en pakt goed op.
Toen aan de co tester, stationair heel goed. Toerental naar ongeveer 2000 toeren. dan gaat het co naar 5-6% wat veel te hoog is. Dit op benzine en gas. Livetime in de computer gekeken. (hij heeft een snap-on computer die hij aan de odb stekker hangt, hij kan hier veel mee uitlezen) Blijkt dat de lambdasonde voor gewoon zijn werk goed doet maar dat de regeling in openloop blijft lopen zodat de lambdasonde een rijker mengsel geeft.
Nu heb ik de auto aan de lexia gehangen toen ik terug reed, wat dan opvalt is dat de regelkring gesloten is bij gas geven en constant rijden maar dat die open regelkring aan geeft bij gas los laten. (Daar is bij mij ook de eerste emissie storing ontstaan) Is dit normaal?
De gas dealer zei dat de auto eigenlijk gereset zou moeten worden om de regeling weer in de nul waardes te krijgen. Dit zou bij de dealer moeten gebeuren.
Herkent iemand dit probleem? Hij geeft de storing gewist zodat ik de codes niet weet, en het is nu natuurlijk niet opgetreden.
Groet Harry
|
21 nov 2019 14:48 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13914 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Te hoog co
heb je een lek in de uitlaat , het kleinste is voldoende.
|
21 nov 2019 15:32 |
|
|
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 19:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Te hoog co
Willy4 dat zou ik niet weten.
Volgens mij niet. Dat moet dan voor de katalysator zijn?
Groet Harry
|
21 nov 2019 15:58 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Te hoog co
Wat waren ALLE 4-gaswaarden? CO alleen zegt niet zoveel.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
22 nov 2019 12:57 |
|
|
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 19:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Te hoog co
BJG dat weet ik zo niet, daar heb ik niet naar gekeken Maar een hoog co is toch niet goed volgens mij. Wat kan wel en wat kan niet dat weet ik niet
|
23 nov 2019 12:34 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Te hoog co
Dat klopt maar je kunt pas iets zeggen over de mogelijke oorzaak als je alle 4 de gassen meet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
23 nov 2019 18:12 |
|
|
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 19:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Te hoog co
Dus een 4gas test doen en daar de waardes van bekijken. Daaraan kun je eventueel een oorzaak vinden.
Vandaag wel de adaptieve waarden gereset via de lexia.
Ik kan jammer genoeg niet zelf een 4gas test doen.
|
23 nov 2019 18:16 |
|
|
xclus
C5club Bikkel
Geregistreerd: 04 sep 2017 11:30 Berichten: 259 Woonplaats: Midden tussen Groningen en Leer.
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Naar boven
|
Re: Te hoog co
Is het misschien een idee om de EGR mbv de lexia opnieuw in te regelen? Een kwestie van een half uurtje bij dit koude weer.
Ik weet alleen niet wat het beste is, even op de benzine-stand zettten of dat je de EGR ook op lpg kunt inleren.
_________________ zeg maar Rob .
|
23 nov 2019 19:31 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Te hoog co
Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, als 'ie EGR had. Maar de EW10A heeft dat niet.....
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
23 nov 2019 19:42 |
|
|
xclus
C5club Bikkel
Geregistreerd: 04 sep 2017 11:30 Berichten: 259 Woonplaats: Midden tussen Groningen en Leer.
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Naar boven
|
Re: Te hoog co
Ach jammer. Heb hier nog wel een oude CO meter liggen van een apk bedrijf.
Keurstikker '96. Geen idee of de "Infralyt CO-tester 1201" nog zijn taak uit kan voeren.
_________________ zeg maar Rob .
|
23 nov 2019 20:10 |
|
|
jantje1948
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 04 aug 2017 11:44 Berichten: 2181 Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Naar boven
|
Re: Te hoog co
Bij elke garage die APK mag doen hebben ze een viergastester.
_________________ Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
|
23 nov 2019 20:12 |
|
|
xclus
C5club Bikkel
Geregistreerd: 04 sep 2017 11:30 Berichten: 259 Woonplaats: Midden tussen Groningen en Leer.
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Naar boven
|
Re: Te hoog co
Ja weet ik. Weet alleen niet wat ze ervoor vragen. Nooit zonder apk bij de hand gehad.
_________________ zeg maar Rob .
|
23 nov 2019 20:16 |
|
|
jantje1948
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 04 aug 2017 11:44 Berichten: 2181 Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Naar boven
|
Re: Te hoog co
Het zal dus nooit duurder zijn dan een paar tientjes!
_________________ Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
|
23 nov 2019 21:38 |
|
|
|