Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Diverse vragen https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=20718 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | henri_wolf [ 31 jan 2019 22:46 ] |
Berichttitel: | Diverse vragen |
Na een Xantia en een eerdere C5 PH1 2.016v heb ik nu -tot volle tevredenheid- een C5 PH2 2.0 16v Exclusive automaat. Wel stukken beter (bijv. interieur) dan de C5 PH1. Xantia was wel meer zweven dan C5, maar C5 betere (bouw- en technische) kwaliteit. Toch beetje verlangen naar Xantia... (misschien op een dag weer). Een paar vragen: 1. Achterklepgasveren zijn lam. Wat is een goed en betaalbaar alternatief (zelf monteren) ? 2. Elektrische buitenspiegels: vandaag vastgevroren. Hoe kan ik het inklappen (met de afstandbediending door vergrendelen) uitzetten ? 3. USB aansluiting: nu gebruik ik sigaret aansteker. Kan dat mooier/anders ? Groet, Henri |
Auteur: | Menno [ 31 jan 2019 23:06 ] |
Berichttitel: | Re: Diverse vragen |
Punt 1 , jazeker , zie de diverse zelfknutsel draadjes , klusje wat goed zelf te doen is. Punt 2 , bij een ph2 kan dat itt de ph1 enkel uitgezet worden met de lexia ... |
Auteur: | c5jan [ 31 jan 2019 23:13 ] |
Berichttitel: | Re: Diverse vragen |
Punt 2: als het een optie is, auto niet afsluiten.... |
Auteur: | R1200C [ 01 feb 2019 09:04 ] |
Berichttitel: | Re: Diverse vragen |
@menno: hoe zet je dat dan in de Ph1 uit? ![]() Voor punt 3: ja er zijn legio manieren om dat weg te werken. De vraag is waar je het wilt hebben. Ik heb er een (in mijn Ph1 dus ik weet niet of dat bij die van jou ook kan) in het klepje direct onder het stuur zitten en haal de draad via de ventilatieopening links naar buiten. Daar zit ook mijn telefoonhouder. Voeding kun je (als je het niet 100% netjes wilt doen) aftappen van de radio zolang je daar in de buurt zit. |
Auteur: | c5jan [ 01 feb 2019 09:21 ] |
Berichttitel: | Re: Diverse vragen |
Staat in het instructieboekje, truuk met het schuifknopje . |
Auteur: | Menno [ 01 feb 2019 09:27 ] |
Berichttitel: | Re: Diverse vragen |
Idd , schuifknopje in het midden en paar seconden vasthouden , daarmee zet je hem aan/uit .... Heel vreemd dat dit is aangepast in de ph2 ! |
Auteur: | c5jan [ 01 feb 2019 09:30 ] |
Berichttitel: | Re: Diverse vragen |
Onbegrijpelijk. Net als het wegbezuinigen van dat geniale ramen knopje op de ab. Geschatte kosten: 2 cent. |
Auteur: | c5maarten [ 01 feb 2019 15:01 ] |
Berichttitel: | Re: Diverse vragen |
2 cent * het aantal gemaakte c5's = Heeeeel veel centjes. Dit noemen ze tegenwoordig excel management ![]() |
Auteur: | R1200C [ 01 feb 2019 16:20 ] |
Berichttitel: | Re: Diverse vragen |
En dat maal 2 omdat je doorgaans twee ab's kreeg bij een C5 |
Auteur: | Menno [ 01 feb 2019 16:22 ] |
Berichttitel: | Re: Diverse vragen |
Alleen bij de meest luxe , anders slechts 1 .... |
Auteur: | R1200C [ 01 feb 2019 16:42 ] |
Berichttitel: | Re: Diverse vragen |
Maal 1,2 dan, jij je zin ![]() ![]() |
Auteur: | c5jan [ 01 feb 2019 16:47 ] |
Berichttitel: | Re: Diverse vragen |
Toch een whopping EUR 25K of daaromtrent. Alleen het beantwoorden van alle vragen van ph1 naar ph2 migranten heeft ze al meer gekost schat ik... |
Auteur: | Ccinq [ 01 feb 2019 20:03 ] |
Berichttitel: | Re: Diverse vragen |
"Xantia was wel meer zweven dan C5, maar C5 betere (bouw- en technische) kwaliteit" Vind je dat echt, van die kwaliteit? Ik sleutel (bescheiden hoor) wel eens wat aan onze 20-jarige Xantia, vind het allemaal bijna onverwoestbaar, ook zo goed als geen serieuze roest. Kan me haast niet voorstellen dat de latere/huidige Citroëns beter zijn. Hoewel mijn ph3 zich na ruim 9 jaar ook uitstekend houdt . |
Auteur: | Rene [ 01 feb 2019 22:02 ] |
Berichttitel: | Re: Diverse vragen |
Ik heb de bodemplaten onder mijn PH1 van 17 jaar oud er onder uit. Alles is puntgaaf! Kwaliteit is behoorlijk goed. Helaas niet van mijn veerleiding ![]() |
Auteur: | c5jan [ 01 feb 2019 22:10 ] |
Berichttitel: | Re: Diverse vragen |
Ik heb een xantia opgereden tot 385 KKm. Alleen motor en bak waren nog heel. Voor de rest was alles stuk of verrot. Van interieur, exterieur of mechaniek was niets de moeite van het demonteren waard, met eerder genoemde uitzondering. De bouwkwaliteit vond ik maar matig. Het voelde stevig of comfortabel aan, maar echt stevig was er niets aan.De koets scoorde ook amper op ncap, in tegenstelling tot zijn tijdgenoten. De c5 is van een heel ander kaliber. Daarmee niet gezegd dat er nooit iets mee is, overigens. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |