Motormanagment storing V6 2004
Goedemiddag,
Ik heb met mijn C5 V6 een probleem. Luister maar: Geluid komt niet heel goed over...
https://www.youtube.com/watch?v=OXZfwS0QNZA"
Het klinkt mij dat de ontsteking niet goed vervroegd.
De motor heeft geen vermogen boven 3000rpm. Koud, onbelast kan ik de begrenzer halen. Warm, fan aangeslagen, wil ie niet boven de 4500rpm en schakelt soms ie de ontsteking van de cilinder linksvoor uit. Soms niet en dan gaat ie even nagelen.
Geen foutcodes in het systeem. Wel het oranje servicelampje. (universeel uitgelezen).
Ik heb de bougies en bobines vervangen. ALLE stekkers schoongemaakt en het gasklephuis gecontroleerd.
Distributie is in prima staat. Tand versprongen lijkt me ver gezocht ivm het koud en onbelast prima toeren draaien.
Het enige dat me opgevallen is, is dat de klopsensor oneindige weerstand meet. (stekkertje los) Klopt dit? Lijkt mij niet...
Helaas zijn die sensoren niet uit voorraad leverbaar... Want dat is het enige dat ik niet zonder meer uit kan sluiten.
Volgens de dealer gaan de klopsensoren vrijwel nooit kapot. Helaas heeft de dealer pas volgende week ergens tijd om hem uit te lezen.
Twee vragen:
Weet iemand wat dit kan zijn?
Heeft iemand in de regio Leeuwarden een Lexia om hem, liefst morgen (zat. 1-12-2018) uit te lezen? Ik heb hem nl. hard nodig...
Nog even een update: Met een hamer op het blok geslagen. Geen reactie van de vervroeging. Toch klopsensor stuk?
En wil nu na ff afkoelen onbelast prima toeren draaien...