Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Deskundigheid gevraagd https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=19324 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Kingstonking [ 22 sep 2017 16:46 ] |
Berichttitel: | Deskundigheid gevraagd |
Hallo mede Citroënners, Ik rijd inmiddels twee jaar een Citroën Break Fase II, bouwjaar 2007. Ik heb wat probleempjes die ik graag wil verhelpen voor ik deze verkoop, wel zo netjes. Het volgende zijn de zaken waar ik mee te maken heb: - bij het rijden, mn gas geven, schakelen, flikkert de verlichting zowel koplamp als de verlichting binnen (waar tijdsaanduiding, datum etc wordt vermeld; - als ik rijd, en dan alleen zodra ik op LPG rij, houdt de auto vaak in, voornamelijk gemerkt op de snelweg; - ik kan het raam van de achterklep separaat openen, althans dat zou moeten, echter deze doet het al enige tijd niet meer; - dan het laatste en tevens mijn grootste zorg, ik heb bij mijn garage omdat deze aan vervanging toe was, de catalysator vervangen, echter omdat die van citroen buitensporig duur was (ruim het dubbele) heb ik een universele laten plaatsen, sindsdien geeft de auto iedere keer bij het starten aan dat er een emissiestoring is. Mijn garage heeft contact gezocht met Bart Ebben (citroenspecialist) maar deze kan ook geen verklaring geven. Waardes zijn zoals het hoort, maar toch deze melding. Ik heb gehoord dat het wellicht helpt om de pluspool van de accu gedurende een kwartier er af te laten. Al met al een best lijstje, maar wil deze auto welke echt verder heerlijk rijdt, verkopen zonder gezeur. Wie o wie heeft er tips, ervaring etc. Het ou mij geweldig helpen. Bij voorbaat dank! Gr. Remco |
Auteur: | edwin48 [ 22 sep 2017 19:32 ] |
Berichttitel: | Deskundigheid gevraagd |
Verlichting: kijk eens naar je aarde ,plaatsen eens schoonmaken wellicht helpt het. achterruit kan je eens kijken of de schakelaar klikt zo ja dan is de draad defect ,bij de faq staat hoe te fixen. storing emissie eens uitlezen met lexia |
Auteur: | BJG [ 23 sep 2017 10:29 ] |
Berichttitel: | Re: Deskundigheid gevraagd |
Heb je de gelegenheid om de accuspanning te meten bij draaiende motor en gas geven? Ik ben benieuwd hoe erg deze fluctueert. Inderdaad is het achterraam een veel voorkomend probleem dat vrij eenvoudig te fixen is. Welk merk lpg installatie is er gemonteerd? Een katalysator gaat niet zomaar defect. Meestal door misfire. Hier is een link met het inhouden op lpg mi duidelijk aanwezig. Daar moet diagnose gesteld worden, een waarschijnlijke oorzaak is veroudering van injectoren en of een bobine die (als de elektrodenafstand van de bougie op lpg niet is verkleind) inwendig is doorgeslagen. Daarom is toch uitlezen van de foutcodes de eerste stap. Verder komt het regelmatig voor dat een immitatie katalysator te weinig capaciteit heeft. De motor slaat dan net als bij een defecte katalysator P0420 op na afronden van de rijcyclus. Waarom is de eerste katalysator vervangen? Dus zoals reeds gezegd uitlezen, maar ook een 4-gasmeting is aan te bevelen, die biedt veel inzicht in wat er gebeurt, maar dan heb je wel enige kennis nodig om daar iets van te zeggen. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |