Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
C5 Overleden https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=18658 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | KarelE [ 02 maart 2017 23:10 ] |
Berichttitel: | C5 Overleden |
Mijn C5 is vandaag klinisch dood verklaard. Ik had wat herrie en getril bij het sturen. LDS niveau gecontroleerd, en daar kon nog wel wat bij. Er zat vanaf de aanschaf al een flacon achterin, die kon er zo in. Auto ter controle omhoog gezet, en toen liep de LDS tussen de voorwielen de straat op. Maar snel naar de garage (Broere in Krimpen) gereden, voordat ze helemaal op haar buik lag. Ik kwam er pas tegen half vijf, maar ze ging toch nog even de brug op om te kijken wat er was. Diagnose: stuurleiding, vervangen kost E. 192,00. Dat moest dan maar zei ik, daar heb ik geen andere voor. Nou, we willen graag even met u onder de auto kijken, er zit nog wat aan te komen. - remblokken voor gevaarlijk dun. - KVS lekkage uit een leiding richting kachel - Olie lekkage tussen bak en blok - uitlaat lek op verbinding roetfilter en uitlaat - roetfilter ws. al volledig verstopt, er lijkt roet tussen pakkingen doorgeblazen te worden - leiding hoogteregelaar achter -> RA wiel ernstig gecorrodeerd - ADALS zitten eraan te komen Verder weet ik dat van mijn set zomerbanden er twee glad zijn. Economisch total-loss dus. Nu kijken naar wat anders. Mijn vrouw heeft een Berlingo III op LPG. Zij heeft sinds kort haar werk aan huis. Budget is niet groot. Ik verwacht belasting terug, maar dat duurt nog te lang. We gaan dus voor 3-4000 euro op zoek naar wat anders. Het zou er best wel eens op uit kunnen draaien dat er een private lease C1 komt, en dat ik dan overstap op de Berlingo. ![]() ![]() Maar als iemand een C5 weet houd ik me aanbevolen. En er is dus waarschijnlijk binnenkort een sloop/klusobject beschikbaar voor de liefhebber. Mocht ik tegen een aardige PHII aanlopen dan zou ik nog kunnen overwegen het leren Athena interieur uit te wisselen. ik houd me aanbevolen voor alle suggesties..... |
Auteur: | boes [ 03 maart 2017 08:10 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Overleden |
Hoeveel heeft ze gelopen? Ik zie namelijk geen hele rare zaken op je lijstje. Gewoon onderhoud en TLC nodig Tip: Roetfilters (mits keramisch heel) kan men tegenwoordig heel goed reviseren. En zweet de aansluiting op de bak of hangt er een oliespoor onder de auto, koppelingsproblemen? |
Auteur: | EW [ 03 maart 2017 09:42 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Overleden |
Als je vrouw je werk aan huis heeft, betekent dat dan ook dat ze maar zelden weg hoeft? Of moet ze dat toch regelmatig? Dan zou je kunnen kijken of je het met één auto kunt redden (ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar soms wel het meest verstandig). Soms kun je het met wat handigheid weleens buigen als de ander de auto nodig heeft: Je een keer laten afzetten bij het station of je werk bijvoorbeeld. Ik zet bijvoorbeeld ook weleens één van mijn kinderen een kwartiertje te vroeg af bij sporten (en haal haar 10 minuten te laat op) als dat bijt met een activiteit van één van de andere kinderen. Vaak kun je ook mee laten rijden (en de volgende keer neem jij mee) Of voor de noodgevallen ergens een bakkie voor weinig vandaan halen: een saltootje of axje ofzo. |
Auteur: | arendonk [ 03 maart 2017 09:52 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Overleden |
Ik zie ook geen hele gekke dingen; ook niet in het reeds uitgevoerde werk wat in jouw eigen topic staat. Als je een D-segmenter op diesel rijdt met hoge km-standen weet je vooraf dat de kans groot is dat je meer onderhoudskosten zult hebben. Economisch total loss is bij een C5 tegenwoordig al snel; daar moet je niet te snel naar handelen. Ik (en waarschijnlijk vele anderen) heb regelmatig de dagwaarde gespendeerd aan onderhoud van een Xm of Xantia. Je hebt daarentegen nauwelijks/geen afschrijvingskosten ![]() Deze heeft je nu al een paar duizend euro gekost aan onderhoud en daar komt nog een redelijk bedrag bij als ik het lijstje zie. Ik ben ook wel benieuwd naar de huidige km-stand. Rond de 4 ton gaat het doek toch een keer vallen. Voor het idee koop je deze C5 2.0 hdi exclusive automaat binnen budget: http://www.autowereld.nl/citroen/c5/2-0 ... tails.html Volgens de KPH een ex-enting auto. Dat is wel een goede zaak. Je weet natuurlijk niet hoe lang dat geleden is en wat er intussen mee is gebeurd, maar het is wel hoopvol. ![]() Als ik verhaal verder zo lees, is het budget ook belangrijk. Als ik eerlijk ben, zou ik geen private lease doen. Dan kun je beter een jaartje sparen voor een gebruikte C1 en in de tussentijd kun jij met de Berlingo rijden. Een auto op LPG die niet veel wordt gebruikt, kost teveel geld. Heeft je vrouw een optie om greenwheels te gebruiken of desnoods af en toe een auto te huren? Je bent gewend aan het gemak van een 2e auto, maar je zult verstelt staan, dat je met een beetje goed plannen met 1 auto prima uit de voeten kunt. Succes met de afwegingen! |
Auteur: | akooiman [ 03 maart 2017 10:13 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Overleden |
km stand staat toch gewoon in zijn profiel? |
Auteur: | KarelE [ 03 maart 2017 10:15 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Overleden |
Kmstand is inmiddels 314.000 |
Auteur: | boes [ 03 maart 2017 10:31 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Overleden |
Dat hoeft mi dan geen argument te zijn om niet te investeren. De mijne hebben met gemak meer gedaan. Maar de keuze is aan jou. |
Auteur: | KarelE [ 03 maart 2017 18:28 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Overleden |
Dank voor alle reacties (ook de weggehaalde (Rene, als ze weggaat ben jij de eerste)) Er wordt maandag door Broere een prijsopgave voor alles gemaakt. Eerst even exact weten waar ik aan toe ben. Inderdaad, ook voor 2.500,-- heb ik geen vergelijkbare andere met bekende onderhoudshistorie. Kan ik er wel een voor 4000 kopen, maar wat komt er dan in het eerste jaar aan het licht? In het verleden (heel) veel gesleuteld, o.a. koppeling vervangen van mijn Kadett uit '67 (is nu met terugwerkende kracht mijn Opel-zonde toch bijna uitgewist ![]() Een ID uit '60, een aantal CX'en, BX'en en XM's gereden en redelijk wat zelf gesleuteld (op straat een startmotor vervangen van een XM V6, op de camping in Frankrijk een paar o-ringen in het hydraulische stuurhuis vervangen in de ID... Het waren de goede LHS-ringetjes met witte stip, maar toch losten ze op. Op een gegeven moment wordt je daar zo handig in, dan heb je in 20 minuten de zaak in- en weer dichtgebouwd, incl. verwijderen accu en accusteun. Maar ik dwaal af. Nu komt het er door persoonlijke omstandigheden niet van om zelf te sleutelen. Broere is een heel goede en plezierige garage, dus ik wacht maar even af. |
Auteur: | akooiman [ 03 maart 2017 18:47 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Overleden |
Succes met het besluit....... |
Auteur: | KarelE [ 08 maart 2017 17:40 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Overleden |
Zo, de prijsopgave is binnen ![]() ![]() Code: Stuurleiding 235,- Roetfilter 490,- olielekkage incl. vervangen drukgroep 995,- remleiding r.a. 140,- schijven + blokken voor 237,- Alles incl. BTW en montage afgerond 2100,- Dan staat het lekkende leidingkje in het kachelcircuit nog open. Dat kan een toe- of afvoerleidingkje zijn, maar ook een pijpje in de kachel. In het laatste geval moet het dashboard eruit. Maar is ook zo gering dat ik er wel mee kan doorrijden (hoelang?) Bar's leak wil ik er maar niet ingooien. [Edit] Oh ja, en de ADALS. Nu nog niet te horen (knak) maar er komt al wel wat vet naar buiten. Ik heb heel soms het idee gehad binnen een beetje KVS te ruiken, maar dat is lang niet altijd en langdurig geweest. Ik ben redelijk 'allergisch' voor die lucht met mijn CX verleden, dus ik mis weinig op dat gebied. Zoals gezegd, ik heb al e.e.a. in de auto geinvesteerd, en voor 2100,- rij ik geen andere, iig niet eentje waarvan ik weet waar ik aan toe ben. Met deze weet ik dat wel. Ik neig naar laten repareren. Zie ik nog dingen over het hoofd? Ik moet over 1 of 2 maanden 2 nieuwe banden, of ik moet lekker met de winterbanden doorrijden. Ik heb nog een extra set van 4 liggen, als ik die nu niet verpats, maar gewoon oprijdt als achterbanden, dan zijn dat ook de kosten niet..... |
Auteur: | willy4 [ 08 maart 2017 18:16 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Overleden |
Dan staat het lekkende leidingkje in het kachelcircuit nog open. Dat kan een toe- of afvoerleidingkje zijn, maar ook een pijpje in de kachel. In het laatste geval moet het dashboard eruit. Maar is ook zo gering dat ik er wel mee kan doorrijden (hoelang?) Bar's leak wil ik er maar niet ingooien. volgens mij blijft die alleen warme warme lucht blazen , als er een lek moest zijn moest die nu ook lekken omdat er maar 1 leiding is af gesloten |
Auteur: | KarelE [ 08 maart 2017 18:36 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Overleden |
Is het aan te raden om ook de koppelingsplaat mee te nemen als de bak toch los is? |
Auteur: | akooiman [ 08 maart 2017 19:00 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Overleden |
Die staat er al op volgens mij......incl drukgroep..... |
Auteur: | KarelE [ 08 maart 2017 19:04 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Overleden |
De bak gaat los vanwege olielekkage tussen bak en blok. Koppeling stond er volgens mij niet op. Een heeft de 1.6 HDIf een multimassavliegwiel? Als het spul dan toch open ligt.... |
Auteur: | akooiman [ 08 maart 2017 19:07 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Overleden |
Als ik een drukgroep vervang is dat de drukplaat, koppelingsplaat en druklager..... Om te zien of je een dubbelmassavliegwiel hebt, is je VIN nodig. |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |