Gek verhaal, of toch niet?
Vorige week dinsdag, wilden wij naar Frankrijk (Bourgogne) op familiebezoek. Maandagmiddag zou ik de hond nog even uitlaten, en de C5 voltanken, en ook meteen de bandenspanning controleren.
Starten in de garagebox.....sloeg niet aan! Hé wat is dat nou???Even wachten dan maar (hond ongeduldig) en weer proberen!! Niks . De startmotor joeg het blok rond maar sloeg niet aan, het begon naar half verbrande benzine te stinken, en af en toe gaf ie een pufje...
Omdat ik nét lid ben van My Citroën card, (ANWB eruit)dacht ik, even die lui bellen. Binnen een half uur stond er een sleepbedrijf met lepelwagen voor de deur

erg snel dus.
Die kerel ook weer geprobeerd...niks aanslaan! Toen een universeel uitleesdingetje eraan gehangen, en vond een oude storing (thermostaat vervangen door een conventionele)Hij dacht eerder aan de ontsteking. Wij dachten daar gaat de vakantie (of we zouden met onze eend nog kunnen)
De C5 in de lepels, en op naar de dealer (in Goes)
Half uurtje duimendraaien, belde de garage op!! NIKS aan de hand zei hij (ik had gehoopt op iets kleins)
Nee. hij was "verzopen"geweest...even volgas doorstarten en huppekee draaien maar
Nu had ik zondag de eend achterin gezet (in de garage) een paar keer even de C5 gestart om dat ik die niet over een drempel kan duwen.En erna niet meer me gereden.
Nu zou ie met deze lagere buitentemperaturen meer inspuiten, en zo de wagen verzopen hebben.In de zomer is dit ook wel vaker gebeurd.
De garage heeft ons dan ook gewoon op weg gestuurd naar Frankrijk, en er was echt niets aan de hand...Het was een heerlijke reis, en ons "Moeke" had genoeg aan een dikke 1 op 13 in deze koude 2000 KM Top Wagen
Een lang verhaal , maar kennen jullie dit probleem?
Dus beter niet zomaar starten in de winter? Ben met wel rotgeschrokken

Het is een 2l 16v Break uit 2005 Zie avatar