Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 1.8 of 2.0 op gas? 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht 1.8 of 2.0 op gas?
Hallo allemaal,

Ben nieuw op dit forum en heb al het nodige gelezen. Nadat mijn buurman een C5 break heeft aangeschaft ben ik eigenlijk ook we geïnterreseerd in dit model, ik heb wel een paar vragen;
Is er een groot verschil tussen de 1.8 en de 2.0 op gas?
Maakt het voor een 2dehands veel verschil tussen ligne prestige, difference of exclusive
Wat is het gemiddeld verbruik van de 1.8 en de 2.0 zowel handgeschakeld als automaat?
Wat betekenen al die afkortingen zoals BSI, ph1 ph2, ik ben er al wel achter wat KPH's zijn!!:):)
Hoe bevalt het jullie rijden in een C5 op G3?
Is de 1.8 16v dezelfde motor als die in een 406 break? Had toevallig een c5 en een 406 break naast elkaar met de motorkap open en de motor leek wel erg veel hetzelfde.
Zijn er veel ongemakken met de C5's op gas? (heb zelf tot nu toe alleen japans gereden en die zagen alleen de garage voor een beurt, kennissen beginnen te lachen als je over citroen begint maar het rijd toch wel behoorlijk comfortabel!!


Alvast bedankt voor jullie hulp. Ons gezin bestaat nu uit 2 volwassenen 1 baby van 3 weken oud en 2 grote herdershonden. Ik rij voor mijn werk nogal wat kilometers en we gaan er graag met de auto opuit!!


04 sep 2007 18:38
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33403
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8 of 2.0 op gas?
Ik zou altijd voor een exclusive kiezen , of iig een zeer luxe uitvoering , 2'dehands betaal je daar niet (veel) meer voor en krijgt er leuke extra's voor terug , zoals standaard Xenon ( Excl. ) en beter verstelbaar meubilair , H3+ , etc :)

De motoren zijn idd een voorborduursel op die in de Xantia en peug 406 zaten ;-) , wat meer PK's , nu zitten de motoren van de C5 ook in bv de 407 ( PSA hé :razz: )

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


04 sep 2007 21:34
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8 of 2.0 op gas?
Hoi Nodri. Goede vragen allemaal!
Alleen een beetje veel vragen tegelijk. Kijkt nog eens goed rond op het forum, er staan zoveel meningen over bv LPG en verbruik.
Eén vraag wil ik alvast beantwoorden: Peugeot en Citroen zijn al jaren twee merken van hetzelfde bedrijf: PSA. Ja, ze gebruiken dus dezelfde motoren, goed gezien.
Japanners staan natuurlijk bekend om hun betrouwbaarheid. Ik rij in mijn 9 1/2 Citroen en heb nooit, correctie, weinig stilgestaan, maar een klein bezoekje aan de dealer tussen de beurten door is mij in het geheel niet onbekend :roll:
Veel leesplezier hier,

Gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


04 sep 2007 22:07
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21
Berichten: 2016
Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8 of 2.0 op gas?
Nodri schreef:
Hallo allemaal,

Hoi
Nodri schreef:
Is er een groot verschil tussen de 1.8 en de 2.0 op gas?

Ik heb met beide versies gereden toen ik mijn C5 ging kopen. Ik merkte het niet echt. De 1.8 zag er beter onderhouden uit dus is die het geworden...
Nodri schreef:
Maakt het voor een 2dehands veel verschil tussen ligne prestige, difference of exclusive

Meer of minder opties, of die echt in de prijs nog verrekend worden is de vraag. Maar ik denk dat je algemeen kunt stellen dat een exclusive duurder is dan een prestige als de rest hetzelfde is.
Nodri schreef:
Wat is het gemiddeld verbruik van de 1.8 en de 2.0 zowel handgeschakeld als automaat?

Hangt van je rechtervoet af. Ik haal met mijn 1.8 een gemiddelde van ruim 1 op 9, snelweg bij 130 constant haal ik 1 op 10, 1 op 11.
Nodri schreef:
Wat betekenen al die afkortingen zoals BSI, ph1 ph2, ik ben er al wel achter wat KPH's zijn!!:):)

Er zit een heel leuke zoekfunctie op dit forum...
Nodri schreef:
Hoe bevalt het jullie rijden in een C5 op G3?

Goed
Nodri schreef:
Is de 1.8 16v dezelfde motor als die in een 406 break? Had toevallig een c5 en een 406 break naast elkaar met de motorkap open en de motor leek wel erg veel hetzelfde.

kweenie, maar zou heel goed kunnen. PSA...
Nodri schreef:
Zijn er veel ongemakken met de C5's op gas? (heb zelf tot nu toe alleen japans gereden en die zagen alleen de garage voor een beurt, kennissen beginnen te lachen als je over citroen begint maar het rijd toch wel behoorlijk comfortabel!!

Kennissen hebben geen smaak en weten niet waar ze het over hebben. Veel ongemakken? Nah, er kan meer stuk dan bij een benzine of diesel maar een kapotte turbo kan je bankrekening ook flink plunderen. Is een kwestie van geluk...
Nodri schreef:
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Geen dank 8)
Nodri schreef:
Ons gezin bestaat nu uit 2 volwassenen 1 baby van 3 weken oud en 2 grote herdershonden. Ik rij voor mijn werk nogal wat kilometers en we gaan er graag met de auto opuit!!

Dus gaat er ook een autokennel achterin?

Afbeelding

_________________
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...


04 sep 2007 22:32
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8 of 2.0 op gas?
Citaat:
Dus gaat er ook een autokennel achterin?


Euh ja das wel de bedoeling, heb je deze gekocht of zelf gemaakt?


07 sep 2007 16:53
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21
Berichten: 2016
Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8 of 2.0 op gas?
Gekocht. We hebben er ook een in de Combo staan. Allebei gekocht in Veghel bij Kennelbouw Exclusief. Hij maakt ook kennels op maat als je dat wilt.

Wij moeten er binnenkort nog een keer naar toe om onze kennels aan te laten passen. Ik wil ook een deur/luik aan de voorkant zodat de hond er ook uit kan als om wat voor reden dan ook de achterklep niet meer open kan.

_________________
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...


07 sep 2007 17:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.